۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو

به گزارش صبحانه، اگرچه میلیون‌ها دلیل برای اینکه با یک موتورسیکلت رانندگی نکنیم وجود دارند، اما بدون شک دلایلی نیز هستند که می‌توانند ما را تشویق به راندن این وسایل دوچرخ کنند. پس با ما باشید تا به شما عزیزان، ۱۱ دلیل برای راندن این وسایل نقلیه پرکاربرد و جذاب را بیان کنیم.

اثر پای سبک موتور‌ها
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
موتورسیکلت‌ها، وزن بسیار کمتری حتی نسبت به سبک‌ترین خودرو‌های سواری موجود در جهان رادارند. این بدان معناست که به‌صورت قابل‌توجهی، تخریب کمتری بر جاده‌ها و زیرساخت‌ها به دلیل وزن کمتر وارد کرده و حتی از مصرف سوخت کمتری نیز نسبت به ماشین‌ها برخوردار هستند. حتی این وسایل دوچرخ، جای پارک بسیار کمتری طلب می‌کنند و برای تولید آن‌ها نیز، مواد خام بسیار کمتری نسبت به تولید یک خودرو، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چرخ کمتر، خرج کمتر!
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
موتورسیکلت‌ها، چه در ایران و چه در کل جهان، ازنظر قیمت تمام‌شده برای مشتری، درمجموع، ارزان‌تر از خودرو‌های هستند. پول سالیانه بیمه، تعمیرات ماهانه، سوخت و در هر زمینه دیگری که به فکرتان برسد، خرج کمتری نسبت به رقبای چهارچرخ خود، دارند. پس بدون هیچ استثنائی، درمجموع، خرج موتور‌ها برای شما از ماشین بسیار کمتر است.

لذت زندگی را افزایش خواهد داد
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
درست برخلاف وسایل نقلیه چهارچرخ، هر موتورسیکلتی این قابلیت را دارد که با درگیر کردن تمامی حواس راننده خود و با به اشتراک گذاشتن کامل جاده با راننده، حس لذت و سرزندگی خاصی را به سرنشین یا سرنشینان خود می‌دهد. حتی می‌توان با دوستان خود، برنامه یک سفر جذاب موتوری را چید و از جاده و منظره لذت کاملی را ببریم.

یک ورزش خوب
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
اگرچه خود موتورسیکلت، به‌تن‌هایی می‌تواند سهم بزرگی از راندن را بر عهده بگیرد، اما دراین‌بین نمی‌توان از رانندگی کاملاً فعال (در خودرو این‌گونه نیست) راننده برای راندن آن را نادیده گرفت. جابجا کردن دائم موتور در مسیر‌های به‌خصوص شلوغ و طرز قرارگیری درست بدن پشت موتور و خستگی کمتر ناشی از آن، خود یک تمرین و ورزش مناسب به شما می‌رود.

عبور از ترافیک
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
اگرچه این مورد در همه‌جا صادق نیست، اما هر چه که باشد، عرض این وسیله از خودرو‌ها بسیار کوچک‌تر بوده و می‌توان با آن، از بین خودرو‌هایی که پشت‌هم در ترافیک‌های شلوغ شهر‌های بزرگ ایستاده‌اند، عبور کرد. حتی در بعضی از شهرها، مسیر‌های مخصوص عبور موتورسیکلت وجود دارد که می‌تواند لذت عبور از ترافیک را برای راننده خود به ارمغان آورد.

جامعه دوستانه
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 

اگرچه این مورد کمی کلیشه‌ای است، اما یک حقیقت واقعاً درست به‌حساب می‌آید. درواقع در سراسر دنیا، این‌گونه گروه‌های کوچک و بزرگ وجود دارند که هم تجربیات خود را با یکدیگر در میان می‌گذارند و هم به کسب تجربیات جدید می‌پردازند. افراد خوب و خون گرمی که با سلایق متفاوت، دور یکدیگر جمع شده و جامعه کوچکی را تشکیل داده‌اند.

جدا شدن از دنیای پراسترس مجازی
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
 
در دنیای امروزه، تعداد بسیار زیادی از ما، به‌صورت دائم به موبایل‌های هوشمندمان متصل هستیم. درواقع طبق تحقیقی در سال ۲۰۱۷، هر فردی به‌طور میانگین، روزانه ۸۰ بار موبایل خود را بررسی می‌کند. حالا می‌توان باراندن یک مسیر هرچند کوتاه با موتور، از دنیای موبایل‌های هوشمند و فضای شلوغ مجازی جداشده و کمی برای خودمان باشیم. هوایی به سرمان بخورد و کمی از دل‌نگرانی‌هایمان را از خاطر ببریم.

تعمیرات مکانیکی بیشتری را یاد می‌گیرید
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
درواقع ازآنجایی‌که سیستم فنی موتورسیکلت‌ها، از پیچیدگی کمتری نسبت به خودرو‌ها برخوردار است، هرکسی که مدت‌زمان زیادی صاحب یکی موتور بوده باشد می‌داند که رابطه فنی بین موتورسوار و موتور، خیلی پررنگ‌تر از راننده و ماشین است. درواقع یک موتورسوار سعی می‌کند اصول تعمیرات موتور خود را فراگرفته و به‌صورت فعال، وسیله دوچرخ خود را بررسی و تعمیر کند.

تجربه یک ابرخودرو باقیمت بسیار پایین‌تر
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
در بازار‌های جهانی و در دنیای خودروها، اگر کسی خواهان یک ابرخودرویی با سرعت نهایی بالاتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و یا شتاب صفرتا صد زیر ۳ ثانیه باشد، باید بسته به برند موردنظرش، حسابی خرج کند؛ اما می‌توان با صرف هزینه کمتر، حتی موتورسیکلت اسپرت دست‌دومی گیر آورد که همان شتاب و سرعت یک خودرو را داشته باشد و بتوان از این نظر تأمین شد.

لباس‌های مخصوص موتورسواری
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
درواقع امروزه، مجموعه لباس‌های مخصوص موتورسواری، از پیراهن و شلوار و کلاه گرفته تا دوربین‌هایی که روی کلاه نصب‌شده و تجربه رانندگی را ضبط می‌کنند، بسیار متنوع شده‌اند. چیزی که در رانندگی با خودرو نمی‌توان مانند آن را یافت. کافی است بر اساس قیمت و سلیقه‌تان، هر یک از آن‌ها را انتخاب کرده و لذت رانندگی را برای خودتان چند برابر کنید.

بهترین زمان برای شروع
 
۱۱ دلیل برای راندن موتورسیکلت به جای خودرو
 
درواقع، برای سال‌ها، در کشور‌های مختلف جهان، موتور‌های با حجم سیلندر پایین، از تنوع چندانی برخوردار نبودند؛ اما امروزه این موتور‌های کم‌حجم و با طراحی فوق‌العاده جذاب خود، با برند‌های متفاوت، به بازار‌های مختلف جهان راه پیداکرده‌اند. درست است که در ایران، تنوع موتور مانند بقیه نقاط دنیا نبوده و ازنظر قیمتی نیز برچسب‌های معقولی برای قیمت‌ها وجود ندارد، اما بازهم می‌توانید حتی موتور‌هایی دست‌دوم را برای شروعی خاطره‌انگیز از این تجربه جذاب موتوری، در زندگی‌تان داشته باشید./وب سایت چرخان

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط