پُر فروش‌ترین برندهای تلویزیون در سراسر جهان

به گزارش صبحانه،رقابت در بازار «تلویزیون‌ها» همچنان با قدرت ادامه پیدا می‌کند؛ با کم رنگ شدن نقش ژاپنی‌ها در این بازار، چین و کره جنوبی وارد رقابت بسیار بزرگی شده‌اند. در ادامه این مطلب به سراغ معرفی پُر فروش ترین برندهای تلویزیون در سراسر جهان رفته و به تاج و تخت پادشاهی «سامسونگ» در این بازار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

شرکت Samsung برای چهاردهمین سال متوالی، به عنوان پُر فروش ترین برند تلویزیون در جهان شناخته شد. موسسه IHS در آخرین گزارش خود به سراغ بازار تلویزیون‌ها رفته و لیستی از 5 برند با بالاترین فروش تلویزیون در جهان را لیست کرده است. شرکت سامسونگ با کسب 19.80 درصد از این بازار، همچنان جایگاه خود را پس از 14 سال به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده تلویزیون در سراسر جهان حفظ کرده است.

در رتبه دوم، شرکت LG با سهم 12.20 درصدی همچنان در رتبه دوم قرار دارد. شرکت چینی TCL نیز با کسب 9.20 درصد در رتبه سوم قرار دارد. شایان ذکر است که بسیاری از مدل‌های TCL از جمله پرچمداران و نسخه‌های با کیفیت این شرکت در بازار ایران توزیع نمی‌شوند!

 

پُر فروش‌ترین برندهای تلویزیون در سراسر جهان
 

شرکت چینی Hisense نیز با کسب 7.80 درصد از بازار جهان، در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. و اما در رتبه پنجم، باز هم شاهد یک نام چینی هستیم. شرکت Xiaomi که به تولید تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی با قیمت و کیفیت مناسب معروف است، 5.80 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. تلویزیون‌های شیائومی در کشورهایی نظیر چین و هند، به فروش بالایی دست پیدا کرده‌اند. 42.50 درصد باقی مانده نیز سهم برندهای دیگر از جمله پاناسونیک، سونی، شارپ، فیلیپس و ... است.
 

پُر فروش‌ترین برندهای تلویزیون در سراسر جهان
 

علی رغم فروش بسیار بالای دو کمپانی Samsung و LG، می‌توان گفت فروش آنها تحت تأثیر ورود برندهای چینی به بازار تا حدودی کاهش یافته است. به عنوان مثال، سهم شرکت سامسونگ از این بازار در سال‌های 2014 و 2015 به ترتیب 22.5 و 21 درصد بوده است. در بخش درآمد، سامسونگ با کسب 30.90 درصد، در رتبه نخست جهان قرار می‌گیرد. پس از آن LG با کسب درآمد 16.30 درصد و Hisense با درآمد 6.40 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. درآمد سامسونگ از بازار تلویزیون‌ها در سال 2019 با رشد 1.9 درصدی به نسبت سال 2018 همراه بوده است. اگر چه نام سونی در بین 5 شرکت برتر از نظر درآمد تلویزیونی قرار دارد، اما جایی در بین برندهای پُر فروش ندارد.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط