لیست جدید قدرتمندترین گوشی‌های دنیا +نمودار

به گزارش صبحانه،شیائومی ماه گذشته گوشی‌های سری می 10 را به صورت رسمی معرفی کرد و حالا پس از عرضه این محصولات در بازار و افزایش تست‌های تخصصی انجام شده، پایگاه داده میانگین امتیازات این گوشی‌ها را بیشتر از محصولات رقبای دیگر دانسته و به آنها جایگاه اول در رتبه‌بندی پرقدرت‌ترین گوشی‌های اندرویدی را داده است.

طبق اطلاعات جدید سه گوشی اول این لیست هر سه دارای تراشه Snapdragon 865 هستند که به نظر میزان حافظه رم نیز تأثیر چندانی درکسب امتیاز برتری برای آنها نداشته؛ چرا که گوشی Mi 10 Pro شیائومی با 8 گیگابایت حافظه رم توانسته جایگاه بالاتری را نسبت به OnePlus 8 Pro با 12 گیگابایت حافظه رم به دست آورد.


لیست جدید قدرتمندترین گوشی‌های دنیا +نمودار
 
بعد از رتبه سوم جدول که با امتیاز میانگین 580،027 در اختیار گوشی محبوب Mi 10 شیائومی است اولین گوشی غیر چینی جای گرفته که سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا نسخه 5G بوده و با تراشه اختصاصی سامسونگ Exynos 990 به همراه 12 گیگابایت حافظه رم بالاتر از دیگر گوشی‌های شرکت و البته در فاصله فاحشی با گوشی‌های با تراشه Snapdragon 865 جای گرفته است.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید بعد از Samsung S20+ 5G با تراشه اگزینوس 990 نیز اولین گوشی گیمینگ بازار را می‌بینیم که ROG Phone 2 ایسوس بوده و تراشه‌ای از سال 2019 را در دل خود جای داده است.

اما در بخش گوشی‌های میان‌رده نیز تغییری کوچک مشاهده می‌شود که رسیدن گوشی HUAWEI nova 7i با تراشه Kirin 810 به جایگاه اول و بالاتر از Redmi Note 8 Pro است. این گوشی البته فاصله ملموسی با رقیب شیائومی خود داشته و با توجه به توان پردازشی بالای تراشه‌اش انتظار داریم محصولات مشابه بیشتری را در بازار ببیند.

 
لیست جدید قدرتمندترین گوشی‌های دنیا +نمودار

نکته جالب این رتبه بندی اوج‌گیری گوشی‌های با تراشه جدیدالورود Snapdragon 720G است که با پردازنده گرافیکی تقویت شده خود توانسته‌اند حتی امتیازات برتر از Snapdragon 730G بگیرند که در نوع خود جای تأمل داشته و کارایی مناسب این تراشه خبر می‌دهد.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که با عنایت به معرفی انبوهی از گوشی‌های جدید طی هفته‌های اخیر به احتمال فراوان لیست‌های فوق برای ماه جدید دستخوش تغییرات گسترده‌ای خواهند شد و می‌توانند به طور کلی جایگاه گوشی‌های لیست حاضر را از آنها بستانند.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط