مغز و اینترنت بهم متصل شدند!

به گزارش صبحانه به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، محققان دانشکدهWits مهندسی الکترونیک و اطلاعات در آفریقای جنوبی روشی برای متصل کردن مغز انسان به اینترنت یافته اند. این روش که Brainternet نامیده شده امواج مغزی را به طور واقعی در اینترنت منتشر می کند. به این ترتیب مغز را به یک نود اینترنت اشیا در فضایWWW تبدیل می کند.

فرایند ارتباط مغز و اینترنت با کمک Emotive EEG انجام می شود که یک دستگاه مجهز به اینترنت است و سیگنال های EEG (یا امواج مغزی) را به طور زنده منتشر می کند. هنگامیکه کاربری دستگاه را روی سرش قرار دهد، سیگنال ها به یک رایانه Raspberry Pi متصل می شود و اطلاعات جمع آوری شده پس از انتقال به یک برنامه تداخل روی وب سایت باز منتشر می شود و همه افراد می توانند به آن دسترسی یابند.

به هرحال متصل کردن اینترنت و مغز انسان در مراحل اولیه است. محققان تصمیم دارند در آینده این اتصال را بهبود دهند. همچنین آنها معتقدند با ارتقای روش Brainternetمی توان اطلاعات ثبت شده را از طریق یک اپلیکیشن طبقه بندی کرد. این اطلاعات در الگوریتم های ماشین یادگیری به کار می روند. در آینده نیز می توان اطلاعات را در دوجهت (میان مغز و رایانه) نیز انتقال داد.

همچنین اطلاعات جمع آوری شده از فرایند رصد فعالیت مغز به توسعه BCIها( تقابل مغز و رایانه) و فناوری های عصبی دیگر منجر می شود.

 این درحالی است که شرکت Neuralink متعلق به الون ماسک  نیز در پی دستیابی و توسعه  فناوری است که مغز انسان را به رایانه متصل می کند.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط