چگونه خانه ی نا زیبای خود را بفروشیم

به گزارش صبحانه،ممکن است شما به دلیل مشکلات مالی، برنامه سرمایه‌گذاری و دیگر موارد درصدد فروش منزل مسکونی خود باشید، اما شرایط ظاهری خانه ...

جذابیت‌های ظاهری کالا از جمله عوامل اصلی در گرایش مشتریان به خرید آنها است. این مسأله در خصوص خانه‌های مسکونی شدت بیشتری می‌یابد. در نتیجه اگر خانه‌ای به لحاظ ظاهری نامناسب باشد فروختن آن بسیار دشوار خواهد بود. ممکن است شما به دلیل مشکلات مالی، برنامه سرمایه‌گذاری و دیگر موارد درصدد فروش منزل مسکونی خود باشید، اما شرایط ظاهری خانه به نحوی باشد که نتوانید آن را به فروش رسانید. اما این مشکل به معنای ناممکن بودن فروش خانه نیست. با استفاده از ترفندهای زیر می‌توانید برای خانه نازیبای خود مشتری پیدا کنید.

۱- قیمت همیشه عامل اصلی است

فراموش نکنید که اصلی‌ترین ویژگی کالاها قیمت آنها است. ممکن است ظاهر خانه شما نامطلوب باشد یا در منطقه‌ای نامناسب قرار گرفته باشد. با این‌حال، اگر قیمت مناسبی را برای فروش پیشنهاد کنید، بدون شک مشتریانی خواهید یافت. این امر به معنای ارائه قیمتی پایین‌تر و جلب توجه مشتری به ارزانی ملک است. خریداران احتمالی می‌توانند هزینه‌های بازسازی خانه را در تخفیف ارائه شده محاسبه کند و یا با خرید خانه ارزان، مبالغی را برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کنار بگذارد. به‌طور طبیعی، این ویژگی جذابیت زیادی را ایجاد خواهد کرد و امکان فروش خانه را فراهم می‌سازد.

۲- بدترین حالت را فرض نکنید

ممکن است جنبه‌های مختلفی از خانه خود را نامناسب ارزیابی کنید و در نتیجه از فروش آن ناامید شوید. اما این روش ارزیابی کاملاً نادرست است. هر خانه‌ای با تمام اشکالات احتمالی از ویژگی‌های مثبتی نیز برخوردار است که باید آنها را یافته و مورد توجه ویژه قرار دهید. ممکن است خانه قدیمی‌ساز باشد، سقف آن نشتی داشته باشد، لوازم گرمایشی فرسوده باشند و یا در منطقه‌ای نامناسب واقع شده باشد. اما در مقابل ویژگی‌های مثبتی نیز وجود دارند که پیدا کردن آنها به فروش خانه کمک خواهد کرد.

۳- شفاف و صادق باشید

اگر مشتری برای بازدید به خانه آمده است، سعی نکنید بدیهیات را از او پنهان کنید. ایرادات خانه را به‌صورت واقع‌بینانه پیش چشم او قرار دهید. فریب دادن مشتری در کنار این‌که عملی ضداخلاقی است، در نهایت باعث نابودی فرصت فروش خواهد شد. مشتری را به‌طور کامل در جریان چند و چون خانه قرار دهید و او را برای بازدید به تمام نقاط راهنمایی کنید. ایرادات را به او نشان دهید و اگر درباره برخی از آنها توضیحاتی دارید آنها را به‌صورت قانع‌کننده ارائه کنید. بر نکات مثبت خانه تأکید نمایید و سعی کنید راه‌حل مشکلات احتمالی را نیز برای خریدار توضیح دهید. از این طریق مشتری قادر خواهد بود با تصویر دقیق‌تری درباره خرید خانه تصمیم‌گیری کند. بدون شک با این کار قادر خواهید بود خانه مسکونی خود را به‌صورتی عادلانه و منطقی به فروش رسانید.

۴- خانه را تمیز کنید

صرف‌نظر از مشکلات ساختمان، کثیفی و در هم ریختگی خانه نیز بر ذهنیت مشتریان تأثیر گذار است. عاملی که به‌هیچ عنوان گریزناپذیر نیست و به آسانی می‌توانید آن را برطرف سازید. لوازم خانه را به‌صورتی منظم قرار دهید، زباله‌ها را بیرون ببرید، کابینت‌ها را تمیز کنید و به اوضاع سروسامان دهید. زیبایی ظاهری ناشی از پاکیزگی و آراستگی نیز بر تصمیم مشتری تأثیرگذار است. زیباترین خانه‌ها نیز با وجود آشفتگی و فضای کثیف نظر خریداران را جلب نخواهد کرد.


۵- وسایل اضافی را کنار بگذارید

خلوت بودن خانه باعث ایجاد احساس دلپذیری در مشتری شده و امکان بازدید بهتر را برای او فراهم می‌سازد. شما پس از فروش خانه به مکانی جدید خواهید رفت و یقیناً برخی از وسائل در آنجا مورد نیاز نخواهند بود. می‌توانید این وسائل را به فروش برسانید و ضمن به‌دست آوردن مقداری پول، خانه را خلوت‌تر کنید. برخی از وسائل را نیز که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانید در انباری یا دیگر فضاهای مرتبط جای دهید تا مشتری بتواند به سادگی در خانه گردش کرده و تصمیم نهایی خود را اخذ کند.

با رعایت این اصول، شانس فروش خانه شما بالاتر خواهد رفت. نگران نباشید! هیچ خانه‌ای غیرقابل فروش نیست و می‌توان با کمک مشاوران مجرب املاک، هر خانه‌ای را به فروش رساند. البته هرگز در پی فریب نباشید و با صداقت عمل کنید.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط