با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید! +عکس

به گزارش صبحانه،هر شاسی‌بلند گران‌قیمت و البته باکیفیت و مدرنی که در این لیست وجود دارد در نوع خود، نه‌تنها منحصربه‌فرد بوده بلکه دارای شاخصه‌های خاص خود با ظاهری دلربا و جذاب نیز هست. البته ممکن است در بین این شاسی بلندها نام یک یا چند شاسی‌بلند دیگر که در طول تاریخ صنعت خودرو وجود داشته‌اند دیده نشود اما این اسامی چیزی جز بهترین‌های، گران‌ترین‌ها و منحصربه‌فردترین‌های نوع خود در کلاس شاسی‌بلند نیستند.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۱-بنتلی بنتایگا باقیمت ۱۹۵,۰۰۰ دلار

یک خودروی بریتانیایی که به‌عنوان رقیبی جدی برای رولزرویس کولینان تازه‌وارد به شمار آمده و ارزان‌ترین شاسی‌بلند لیست ما است؛ اما بااینکه این خودرو از رقیب خود ارزان‌تر است اما با موتور W12 قدرتمندتر (۱۲ سیلندر) ۶ لیتری که توان تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت را در کنار ۶۴۰ پوند-فوت گشتاور داراست می‌تواند نهایت سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت را در مقایسه با نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعتی کولینان به ارمغان آورد.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۲-مرسدس بنز AMG G65 باقیمت ۲۱۷,۹۰۰ دلار

برای دهه‌ها شاید اگر کسی قرار بود نام یک شاسی‌بلند لوکس با ظاهری مسخره را نام ببرد نام مرسدس AMG G65 را انتخاب می‌کرد. اما این خودروی آلمانی با ظاهر منحصربه‌فرد جعبه مانند و اصیل خود که وزنی حدود ۳ تن را دارد، می‌تواند تنها در عرض ۵.۲ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. خودرویی باقابلیت‌های آف-رود و ارائه کابینی لوکس برای سرنشینان.

قلب تپنده این مرسدس نیز یک موتور V12 6 لیتری که قدرت ۶۲۱ اسب بخار را در کنار ۷۳۸ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند است. به‌راستی G65 یک خودروی افسانه‌ای است.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۳-راینو GX باقیمت ۲۲۹,۰۰۰ دلار

یک شاسی‌بلند فوق عضلانی با ظاهری خشن و کابینی لوکس که بر روی پلتفرم F-450 فورد به تولید رسیده است. اگرچه در ظاهر نمی‌توان این خودرو را با شاسی بلندهای دیگر این لیست مقایسه کرد، اما طراحی خاص و فوق عضلانی این خودرو خالی از جذابیت نیست. قدرت این خودرو نیز از داخل یک موتور ۶.۷ لیتری V8 دیزل یا یک موتور ۶.۸ لیتری V10 بنزینی به زیر پای راننده منتقل می‌شود.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۴-رنج روور هولند اند هولند باقیمت ۲۴۴,۵۰۰ دلار

Holland & Holland نام خودروی خاصی است که توسط شرکت لند روور و مخصوص بازار ایالات‌متحده و با تعداد بسیار کم ۳۰ عدد به تولید رسید. خودرویی که با یک موتور ۵ لیتری V8 سوپر شارژ که توانایی تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت را در کنار ۵۰۲ پوند-فوت گشتاور داشت عرضه شد.

شاسی‌بلندی که درون کابین آن از چرم و روکش‌هایی از چوب گردوی فرانسوی با امکانات لوکس و قابل‌قبول به همراه یک محفظه از جنس چرم مخصوص نگهداری اسلحه، به دلیل اینکه هولند اند هولند مخصوص بازار ایالات‌متحده بود استفاده شد. زیرا هیچ‌چیزی مانند لوکس بودن و اسلحه نمی‌تواند آمریکایی‌ها را سر ذوق بیاورد.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۵-رنج روور شاسی‌بلند کوپه باقیمت ۲۹۵,۹۹۵ دلار

بازهم یک شاسی‌بلند لوکس و البته بریتانیایی دیگر که با ظاهر جذاب خود به برچسب قیمتی حدود ۳۰۰ هزار دلار رسیده است. شاسی‌بلندی که از تریم داخلی با چوب ناتیکا که ترکیبی از چوب‌های درخت چنار و گردو است استفاده می‌کند. طبق گفته‌های شرکت رنج روور قرار است تنها ۹۹۹ عدد از این شاسی‌بلند لوکس و گران‌قیمت ساخته و به دست مشتریان برسد.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۶-لکسانی موتور کارز کادیلاک اسکالاد باقیمت ۳۲۰,۰۰۰ دلار

در دنیا مشتریانی نیز هستند که از داخل کابین خودروی شاسی‌بلند لوکسشان راضی نبوده و قصد هر چه لوکس‌تر کردن آن رادارند. باید گفت که شرکتی به نام Lexani Motor Cars وجود داشته که داخل کابین خودروی کادیلاک اسکالاد آن‌ها را طوری تغییر می‌دهد که با داخل یک جت شخصی تفاوت چندانی نخواهد داشت. تلویزیون خمیده ۴K با اندازه ۴۸ اینچ، عایق ضد صدا، یخچال مخصوص نوشیدنی، اپتیک‌ها نوری تزئینی و بسیاری از تجهیزات دیگر که واقعاً تعجب آدم را برمی‌انگیزند.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۷-رولزرویس کولینان باقیمت ۳۲۵,۰۰۰ دلار

کولینان آخرین شاسی‌بلند لوکسی است که در دنیای شاسی بلندهای گران‌قیمت معرفی‌شده است. اولین شاسی‌بلند شرکت رولزرویس از یک موتور ۶.۷۵ لیتری V12 با توربو دوگانه (biturbo) که توان تولید ۵۶۳ اسب بخار قدرت را در کنار ۶۲۷ پوند-فوت گشتاور داراست، استفاده می‌کند. خودرویی با چهارچرخ محرک (AWD) که موتور آن نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را به زیر پای راننده منتقل می‌کند.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۸-مرسدس میباخ G650 Landaulet باقیمت ۵۲۷,۴۰۰ دلار

شاید تابه‌حال چیزی از این خودروی میباخ بلندقامت نشنیده باشید و دلیل آن نیز ساخت تنها ۹۹ دستگاه از آن توسط شرکت میباخ است. شاسی‌بلند گران‌قیمتی که با فضای داخلی بسیار کافی و مناسب هم برای جای پا وهم سر و همچنین موتور قدرتمند V12 6 لیتری با توربو دوگانه که می‌تواند ۶۳۷ اسب بخار قدرت را به همراه ۷۳۷ پوند-فوت گشتاور تولید کند، تبدیل به یک نمونه خاص شده است.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۹-مرسدس بنز G63 AMG باقیمت ۵۴۴,۳۷۸ دلار

شاید بتوان مرسدس G63 AMG را به لطف ظاهر خشن و فوق عضلانی و البته استفاده از ۶ چرخ به ۴ عدد از آن‌ها، یکی از معروف‌ترین شاسی بلندهای فوق لوکس دانست. شاسی‌بلند آلمانی که با موتور ۵.۵ لیتری V8 و استفاده از توربو دوگانه می‌تواند ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ پوند-فوت گشتاور تولید کند. قدرتی که از طریق جعبه‌دنده پیشرفته و خودکار ۷G-TRONIC به ۶ چرخ این غول آف-رود منتقل می‌شود.
 
با گران ترین شاسی بلندهای لوکس تاریخ آشنا شوید!

۱۰-کارلمن کینگ باقیمت ۲ میلیون دلار

کارلمن کینگ را شاید بتوان خودرویی لقب داد که از کتاب‌ها و فیلم‌های کمیک به دنیای واقعی راه پیداکرده است. خودروی عظیم‌الجثه‌ای که با وزن بسیار زیاد حدود ۵,۹۰۰ کیلوگرم بر روی پلتفرم F-550 فورد سوار شده است. قلب تپنده این شاسی‌بلند لوکس نیز یک موتور ۶.۸ لیتری V10 بوده و به دلیل وزن بسیار زیاد نهایت سرعت آن تنها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. اما برخلاف ظاهر خشن و تهاجمی کارلمن کینگ، درون کابین لوکس، آن با انواع و اقسام امکانات و ظرفیت تا نهایت ۷ مسافر دیده می‌شود.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط