۶ برند خودروسازی اصیل در بازار ایران +عکس

به گزارش صبحانه،نگاهی به محبوب ترین اتومبیل سازان حاضر در بازار ایران که خریداران شان روی آنها تعصب خاصی دارند. این تعصب هم به واسطه کیفیت و ماندگاری و هم به دلیل اعتماد بالای مشتریان به خودروسازانی است که چند دهه در کشور فعالیت کرده اند.

مرسدس بنز

برخی کارشناسان بازار خودرو سابقه حضور مرسدس بنز در ایران را به حدود هفت دهه قبل مربوط می دانند که صدر اعظم آلمان با اهدای یک دستگاه مرسدس بنز 540 کا که خودرویی به شدت پیشرو در زمان خود بود توانست به خوبی زمینه حضور درازمدت ستاره آلمانی را در ایران باز کند. این خودرو که سال ها اتومبیل مورد اعتماد اقشار متوسط رو به بالای جامعه ایران بوده، علاوه بر حضور در رویدادهای سیاسی، خودروی بسیاری از مشاهیر، هنرمندان و ورزشکاران کشور نیز بوده و در ناوگان حمل و نقل عمومی و تجاری کشور هم بدون شک خوشنام ترین جایگاه را دارد.

هنوز هم خاطره بنزهای سری 200 و 240 و 280 در دهه 50 خورشیدی و لذت سواری با محصولات سری اس ال سی، اس ای و سی در دهه 70 زیر زبان خریداران ایرانی است.

 

۶ برند خودروسازی اصیل در بازار ایران +عکس
 

قدمت فعالیت در ایران: 78 سال
مهم ترین محصول: اس کلاس
دلیل ماندگاری: زیبایی و شکوه
وضعیت فعلی: ادامه همکاری
برند جایگزین: ب.ام.و

لکسوس

چه خط خطی های جدید لکسوس و چه محصولات نرم و صاف و صیقل خورده قبلی این شرکت چند ملیتی در ایران آنقدر محبوب هستند که بابت شان مثل بنز پول می دهند. اساسا از زمان ورود لکسوس به بازار ایران، جدل سختی بین خریداران سنتی بنز و ب.ام.و با لکسوس سواران در گرفته و تمامی هم ندارد. اما خب لوکس ژاپنی چیزهایی دارد که دو لوکس ساز آلمانی کمتر نشانی از آن دارند. مثلا درصد خرابی خودرو یا میزان صدای درون کابین که در هر دو زمینه لکسوس در جهان با اختلاف بهترین است.

محبوب ترین خودرو این شرکت شاسی بلند متوسط آر.ایکس است که در نمونه 2018 حدود یک میلیارد و در مدل 2013 با کارکرد 100 هزارتایی حدود 400 میلیون تومان قیمت دارد.

 

۶ برند خودروسازی اصیل در بازار ایران +عکس
 

قدمت فعالیت در ایران: 10 سال
مهم ترین محصول: آر ایکس
دلیل ماندگاری: کیفیت عالی
وضعیت فعلی: خروج از ایران
برند جایگزین: کادیلاک

تویوتا

خب تویوتا تقریبا از بهترین و محبوب ترین خودروسازان ژاپنی حال حاضر در ایران است که با وجود حضوری 50 ساله در ایران به عنوان شرکتی خوشنام، قابل اعتماد، منصف و دقیق شناخته شده است. اعتماد بالای مشتریان ایرانی به تویوتا البته بی دلیل نیست و این شرکت بارها در گزارش های موسسات معتبر جهانی مثل کانسیومر ریپورتز یا جی.دی پاور رتبه نخست کیفیت و اعتماد مشتریان را به دست آورده است.

تویوتا به غیر از خودرو مردم کوچه و خیابان به واسطه حضور فوق العاده موفق در جنگ تحمیلی برای نیروهای نظامی ایران از اعتبار بالایی در بین اقشار مختلف برخوردار است. مدل های کارینا و کریسیدا در دهه 70 و پریوس و راو 4 در عصر فعلی در شمار انتخاب های برجسته و بیادماندنی ایرانی ها هستند.

 

۶ برند خودروسازی اصیل در بازار ایران +عکس
 

قدمت فعالیت در ایران: 48 سال
مهم ترین محصول: کمری سدان
دلیل ماندگاری: دوام فوق العاده
وضعیت فعلی: خروج از ایران
برند جایگزین: هیوندای

رنو

قدیمی ترین خودرو موجود در ایران که از قضا نخستین خودرو هم بوده نمونه اولیه رنو 1900 بوده که در سال 1279 توسط مظفرالدین شاه به کشور وارد شده است. البته رنو تا قبل از دوره اخیر هیچ وقت برند درجه یکی در ایران نبوده ولی با توسعه این شرکت، محصولات رنو به تازگی در بازار خودرو ایران مد شده است. رنو 5 اولین محصول مونتاژی ایران بعد از انقلاب است.

این برند فرانسوی با این که سابقه حضورش در ایران به اقلا چهار دهه قبل باز می گردد اما تنها از زمان عرضه دو محصول تالیسمان و کولئوس است که همه مشتاق دیدن و راندن و خریدن خودروهای رنو هستند. البته که کیفیت محصولات خانواده تندر، سادگی ساختاری خودروهای ساندرو و نیز قیمت نسبتا ارزان محصولات مونتاژی رنو بهترین دلیل برای اعتماد بالای مشتریان ایرانی به این خودروساز قدیمی است.

 

۶ برند خودروسازی اصیل در بازار ایران +عکس
 

قدمت فعالیت در ایران: 118 سال
مهم ترین محصول: تندر 90
دلیل ماندگاری: سهولت نگهداری
وضعیت فعلی: در حال قطع همکاری
برند جایگزین: پژو

ولوو

همیشه ماشینی ایمن و محکم بوده است. این را می توان از ظاهر محصولات ولوو به خوبی فهمید. درست مثل روحیه خاص وایکینگ ها محصولات ولوو عاری از هرگونه ظرافت بیشتر به تکه های سر صنعتی شبیه اند که به خوبی بلدند کاری که شما از آنها می خواهید را انجام دهند. البته خب، ولوو چند سالی است که خودروهای سواری به شدت زیبایی می سازد.

راستی محصولات تحاری این سازنده سوئدی اعم از کامیون و اتوبوس هم در ایران در کلاس خود جزو بهترین ها بوده و طرفداران بسیاری دارند. ولوو که در دهه 50 خورشیدی اتومبیل مورد علاقه جامعه پزشکی ایران بود در سری های 40، 60 و 90 در اقسام استیشن، کوپه و سواری از فروش بالایی برخوردار بود.

 

۶ برند خودروسازی اصیل در بازار ایران +عکس
 

قدمت فعالیت در ایران: 60 سال
مهم ترین محصول: ایکس سی 90
دلیل ماندگاری: ایمنی بالا
وضعیت فعلی: خروج از ایران
برند جایگزین: فولکس واگن

میتسوبیشی

خب از قدیم الایام سه محصول پاجرو، گالانت و لنسر، خودروهای افسانه ای بازار ایران بوده اند که به عنوان نماد اتومبیل قدرتمند و اسپورت که مناسب خریداران پرهیجان است، از سوی بخش های مختلف بازار با استقبال مواجه شده اند. کیفیت میتسوبیشی البته هیچگاه در حد تویوتا و هوندا نبوده ولی خب لذت رانندگی، هندلینگ و کیفیت سواری میتسو چند پله از ساخته های ژاپن یمشابه بالاتر و بهتر است.

وانت ال 200 این سازنده هم به واسطه حضور در جنگ تحمیلی و خودرو خدمت دولت جزو محصولات ماندگار بازار خودرو ایران است. در مقطع فعلی که میتسوبیشی با 4 مدل میراژ، اوتلندر، ASX و لنسر توانسته دوباره سهم بازار خود را به دست آورد، شنیدن زمزمه تولید این برند موجب شادی طرفدارانش در ایران شده است.

 

۶ برند خودروسازی اصیل در بازار ایران +عکس
 

قدمت فعالیت در ایران: 45 سال
مهم ترین محصول: پاجرو
دلیل ماندگاری: لذت رانندگی
وضعیت فعلی: نامشخص
برند جایگزین: هوندا

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط