کدام گوشی های 2018 دارای بیشترین دوام شارژ باتری هستند؟

به گزارش صبحانه،با افزایش روز افزون ابعاد و وضوح تصویر نمایشگرهای موبایلی، شرکت‌های سخت افزاری مجاب به استفاده از باتری‎های ظرفیت بالا در گوشی هوشمند خود هستند. البته عوامل متعددی بر عمر شارژ باتری هر گوشی تأثیرگذار است که پیش‌تر در مطالب جداگانه‌ای آن‌ها را مرور کرده‌ایم؛ از این رو تنها تست‌های عملی و در شرایط یکسان است که می‌تواند عمر شارژ باتری یک گوشی را مشخص کند.

خوشبختانه وب‌سایت فون آرنا این کار را برای ما انجام داده و بهترین گوشی هوشمندی که در سال 2018 راهی بازار شده‌اند را در شرایط یکسان مورد آزمایش قرار داده است. در این تست‎ها نه تنها به ظرفیت باتری، بلکه به عوامل دیگری از جمله میزان کیفیت نمایشگر، بهینه بودن نرم افزاری و مصرف تراشه اصلی توجه شده است.


کدام گوشی های 2018 دارای بیشترین دوام شارژ باتری هستند؟
 
همان‌طور که گفته شد معیار سنجش میزان عمر شارژ باتری در گجت‌های مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال در دستگاه‌هایی با نمایشگرهای OLED، هر پیکسل و میزان روشنایی آن یا حتی نوع رنگ نمایش داده شده بر این امر تأثیر دارد. به هر حال با در نظر گرفتن تمام این معیارها و انجام تست‎های مختلف در شرایط یکسان مشخص شد که هواوی میت 20 دارای بیشترین طول عمر شارژ باتری در میان تمام گوشی هوشمند سال 2018 است.
 
هواوی میت 20

کدام گوشی های 2018 دارای بیشترین دوام شارژ باتری هستند؟
 
باتری به کار رفته در پرچم‌دار سری میت 20 هواوی قادر است در حالت عادی 14 ساعته و 26 دقیقه‌ انرژی دستگاه را تأمین کند. این میزان گاها 50 درصد بیشتر از عمر شارژ باتری برخی گوشی‌های پرچم‌دار 2018 است. میت 20 همچنین از فناوری سوپر شارژ هواوی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تنها در نیم ساعت باتری را از صفر تا 55 درصد و در 1.5 ساعت از صفر تا صد شارژ کند. با این حال خبری از شارژ فوق سریع 40 واتی میت 20 پرو در این گوشی نیست. شاید بتوان از میت 20 هواوی به عنوان اولین گوشی هوشمندی یاد کرد که قادر است در عمل دو روز کاربر را همراهی کند.
 
آیفون XR
 
کدام گوشی های 2018 دارای بیشترین دوام شارژ باتری هستند؟

هرچند باتری به کار رفته در آیفون XR بر روی کاغذ دارای ظرفیت کمتری نسبت به نمونه استفاده شده در میت 20 است، با این حال به راحتی قادر است بر دیگر گوشی‌های اندرویدی 2018 غلبه کند. بر این اساس باتری آیفون XR می‌تواند بیش از 11 ساعت انرژی پرفروش‌ترین آیفون 2019 را تأمین کند.
 
پوکوفون F1 و  وان پلاس 6T

کدام گوشی های 2018 دارای بیشترین دوام شارژ باتری هستند؟
 
رتبه سوم بیشترین دوام شارژ باتری در میان گوشی‌های هوشمند 2018 به طور مشترک به مدل‌های پوکوفون F1 و وان پلاس 6T با عمر شارژ 10 ساعته تعلق دارد. این دو گوشی هم از لحاظ سخت افزاری و هم قیمتی بسیار به هم شبیه هستند. باتری پوکوفون F1 دارای ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 18 واتی QuickCharge 3.0 و یک شارژر سریع درون جعبه است. در سوی دیگر وان‌پلاس 6T از باتری بزرگ‌تر 3700 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع بهره می‌برد.

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط