این‌ها بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ هستند +عکس

به گزارش صبحانه،با این‌که پیش از اپل نیز تبلت‌ها به‌صورت محدود و برای کاربری خاص وجود داشتند این آی‌پد بود که برای اولین بار مفهوم تبلت را بازآفرینی کرد و پای آن را به فروشگاه‌ها باز کرد. پس از آی‌پد شرکت‌های زیادی تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی متعددی را به بازار عرضه کرده‌اند و حالا این فضا نسبت به پیش رقابتی‌تر شده است.

با کاهش محبوبیت تبلت‌ها سازندگان سعی کردند این دستگاه‌ها را به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ و برای تولید محتوا و نه صرفاً‌ مصرف آن معرفی کنند. از این رو شاهد تبلت‌های هیبریدی با کیبورد و قلم جداشدنی بودیم.

در معرفی بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ سعی کرده‌ایم هم تبلت‌هایی برای تولید و هم برای مصرف محتوا را معرفی کنیم. به اعتقاد ما ابتدا باید تصمیم بگیرید قصد دارید از تبلت خود چه استفاده‌ای کنید و سپس با انتخاب سیستم‌عامل مناسب (iOS، اندروید یا ویندوز) به سراغ گزینه‌ها بروید.

توجه داشته باشید در این مطلب صرفاً تبلت‌هایی در نظر گرفته شده که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده‌اند. با کلیک روی نام هر کدام از گزینه‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری راجع به آن‌ها بخوانید.
 
۱. بهترین تبلت سال ۲۰۱۸: آی‌پد پرو 2018 اپل
 
این‌ها بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ هستند
 
قیمت: از ۷۹۹ یا ۱۸۹۹ دلار

اپل که از نظر میزان فروش با اختلاف زیادی نسبت به رقبا در صدر ایستاده امسال آی‌پد پرو را بازطراحی کرده و محصولی خیره‌کننده روانه بازار کرد. درست است که تبلت جدید اپل بسیار گران خواهد بود اما تجربه استفاده از آن را تقریباً در هیچ تبلت دیگری نخواهید یافت.

آی‌پد پرو امسال در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی با حاشیه‌های باریک و طراحی جدید به بازار عرضه شده است. تراشه A12X این تبلت از بسیاری از پردازنده‌های لپ‌تاپی Core i7 هم قوی‌تر است و صفحه‌نمایش با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی تجربه‌ای بی‌نظیر در اختیارتان می‌گذارد. iOS از نظر بهینه‌سازی و روانی و سرعت روی تبلت از اندروید و ویندوز بسیار بهتر عمل می‌کند و اگر به دنبال تبلتی هستید که وظایفش را بدون وقفه و سریع انجام دهد آی‌پد پرو بهترین گزینه است.

این تبلت همچنین حالا با درگاه USB-C با لوازم جانبی بیشتری هم سازگار است. قلم جدید آی‌پد پرو به صورت مغناطیسی به لبه آن چسبیده و شارژ می‌شود. علاوه بر این سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی نیز از آیفون 10 به این تبلت آمده است. اسپیکرهای چهارگانه آی‌پد پرو نیز از هر تبلت دیگری بلندتر و باکیفیت‌تر است.

با این‌که این تبلت نمی‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شما شود اما اگر استفاده اصلی شما را بازی کردن، کار با اپلیکیشن‌ها، طراحی و نقاشی و یا تماشای ویدئوها تشکیل می‌دهد گزینه بهتری پیدا نخواهید کرد.
 
۲. مایکروسافت سرفیس پرو 6
 
این‌ها بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ هستند
 
از ۷۹۹ تا ۲۰۹۹ دلار

فلسفه تبلت سرفیس پرو مایکروسافت با آی‌پد یا تبلت‌های اندرویدی متفاوت است. این تبلت با سیستم‌عامل ویندوز، پردازنده اینتل و درگاه‌های کامل‌تر بیشتر به یک لپ‌تاپ شباهت دارد که کیبورد آن را جدا کرده باشند. سرفیس پرو 6 حدود ۲۵ درصد از آی‌پد ۱۲.۹ اینچی و ۷۰ درصد از آی‌پد ۱۱ اینچی سنگین‌تر است اما در عوض دارای یک پایه با زاویه دلخواه و درگاه USB-A خواهد بود.

با توجه به پردازنده اینتل و سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید نرم‌افزارهای تخصصی مثل فتوشاپ، نسخه کامل مرورگرها، دانلود منیجر و تمام اپلیکیشن‌های رایج ویندوز را روی آن نصب کنید. البته سرفیس پرو اصلا برای بازی کردن مناسب نیست و بازی‌های بهینه شده برای اندروید و iOS به مراتب بیشتر هستند.

سرفیس پرو را در صورتی انتخاب کنید که نیاز به اجرای اپلیکیشن‌های ویندوزی دارید و می‌خواهید با نسخه کامل آفیس یا سایر نرم‌افزارهای تخصصی کار کنید. در غیر این‌صورت وزن بیشتر و دوام شارژ کمتر سرفیس در مقابل تبلت‌های اندرویدی یا آی‌پد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
 
۳. گلکسی تب اس 4 سامسونگ
 
این‌ها بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ هستند
 
از ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار

گلکسی تب اس 4 قرار است پاسخی به آی‌پد پرو در دنیای اندروید باشد. سامسونگ این تبلت را با کیبورد و قلم آن تبلیغ کرد تا نشان دهد یک تبلت اندرویدی هم می‌تواند برای تولید محتوا مورد استفاده قرار بگیرد. گلکسی تب اس 4 همچنین با قیمتی بسیار مناسب‌تر وارد بازار شده است و حالا با افت قیمت می‌توانید نسخه ۶۴ گیگابایتی وای‌فای را با قیمت ۵۰۰ دلار خریداری کنید.

مزیت این مدل نسبت به رقبا قرار داشتن قلم به شکل رایگان درون جعبه است. با توجه به آزادی بیشتر کاربر در پلتفرم اندروید نسبت به iOS همچنین می‌توانید حافظه‌های خارجی را از طریق درگاه USB-C به آن متصل کنید و با ماوس و کیبورد نیز با تبلت کار کنید.

از نظر قدرت پردازشی البته این تبلت را نمی‌توانید با آی‌پد پرو مقایسه کنید. سامسونگ متأسفانه از تراشه سال گذشته اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده کرده است. با این‌حال با توجه به قیمت مناسب‌تر این تبلت می‌توان گفت نسبت قیمت به عملکرد گلکسی تب اس 4 کاملاً راضی‌کننده است. همچنین حالت DeX Mode محیط اندروید را به یک محیط دسکتاپی تبدیل می‌کند تا بتوانید درست مثل ویندوز با پنجره‌ها و برنامه‌ها کار کنید.
 
۴. مایکروسافت سرفیس گو
 
این‌ها بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ هستند
 
از ۴۰۰ تا ۶۸۰ دلار

اگر یک تبلت ویندوزی می‌خواهید اما توان هزینه برای خرید سرفیس پرو را ندارید سرفیس گو بهترین گزینه است. این تبلت البته توان سخت‌افزاری نسخه پرو را نداشته و همچنین حافظه داخلی و رم محدودتری هم دارد. اما اگر کار کردن شما با تبلت به نرم‌افزارهای سبکی مثل آفیس یا مرورگر ختم می‌شود و تجربه ویندوز را ترجیح می‌دهید این تبلت از نظر کیفیت تصویر و ساخت بی‌رقیب است.

نیازی نیست که تکرار کنیم سرفیس گو برای بازی مناسب نیست و اگر عمده استفاده شما از تبلت را بازی تشکیل می‌دهد بهتر است به سراغ آی‌پد یا گلکسی تب بروید.
 
۵. شیائومی می پد ۴ پلاس
 
این‌ها بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ هستند
 
قیمت از ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار

این تبلت یکی از بهترین گزینه‌های اقتصادی بازار است. Mi Pad 4 Plus از صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی با وضوح 1200p و تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون ۶۶۰ استفاده می‌کند. این تبلت همچنین به ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم مجهز بوده و از نظر طراحی به آی‌پد‌های سال گذشته شباهت زیادی دارد.

می پد 4 پلاس شاید تبلت قدرتمندی نباشد اما در بین میان‌رده‌ها قطعاً از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. پس اگر با رابط کاربری MIUI مشکلی ندارید و به دنبال برندهای خاصی نیستید Mi Pad 4 Plus گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
 
ناامیدکننده‌ترین تبلت سال ۲۰۱۸: گوگل پیکسل اسلیت
 
این‌ها بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸ هستند
 
قیمت از ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار

تبلت پیکسل اسلیت گوگل می‌توانست یک رقیب قدرتمند برای آی‌پد پرو و حتی سرفیس گو باشد. این تبلت با سیستم‌عامل کروم می‌تواند تجربه کامل وبگردی با کروم را با اپلیکیشن‌های اندرویدی ترکیب کند. متأسفانه با این‌که روی کاغذ همه‌چیز خوب است پیکسل اسلیت خصوصاً در مالتی‌تسکینگ بسیار کند بوده و انیمیشن‌های آن لگ بسیار دارند.

پیکسل اسلیت با قلم و کیبورد هم سازگار است و می‌توان گفت کیبورد بهتری هم از آی‌پد پرو دارد اما تجربه ضعیف نرم‌افزاری آن حداقل در زمان نگارش این مطلب آن را به ناامیدکننده‌ترین تبلت سال تبدیل می‌کند. پیکسل اسلیت در چند نسخه مختلف با پردازنده سلرون تا Core i7 عرضه می‌شود. با این‌که احتمالاً نسخه‌های گران قیمت این تبلت مشکل نرم‌افزاری کمتری دارند اما عرضه تبلتی با تراشه سلرون و عملکرد تا این حد ضعیف در سال ۲۰۱۸ قابل پذیرش نیست.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط