بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹

به گزارش صبحانه،پس از چند سال یکنواختی در بازار گوشی‌های هوشمند، امسال شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو خواهیم بود.

قطعا اسمارت‌فون‌های تاشو و انعطاف‌پذیر با چندین نمایشگر و لولا می‌توانند جذابیت این صنعت را بالا ببرند و به هیجان علاقه‌مندان این صنعت بیفزایند.

به علاوه، شاهد طراحی‌های جدیدی از ناچ در صفحه‌نمایش‌ها خواهیم بود. صفحه‌نمایش‌هایی که بزرگ‌تر می‌شوند تا نسبت تصویر بیشتری به دست دهند.

بر تعداد دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها هم افزوده می‌شود و اسمارت‌فون‌هایی با دوربین‌های سه‌گانه و چهارگانه جریان اصلی بازار می‌شوند. اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نیز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

در حالی‌که چند روز دیگر، کنفرانس جهانی موبایل (MWC 2019) در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار می‌کند و سری نخست اسمارت‌فون‌های رده بالای امسال معرفی می‌شوند؛ نگاهی به بهترین اسمارت‌فون‌هایی می‌اندازیم که احتمالا در سال ۲۰۱۹ شاهد رونمایی و عرضه‌شان خواهیم بود.

جالب است بدانید غالب این گوشی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌شوند:

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و گوشی تاشو


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
سرانجام دیروز شاهد رونمایی کامل و عرضه اسمارت‌فون تاشوی سامسونگ بودیم. سال‌ها است درباره این گوشی صحبت می‌شود و حتی سامسونگ در سال گذشته، نحوه کار آن را نمایش داد.

اگرچه گفته می‌شود هزینه خرید این گوشی بسیار بالا است ولی طرز کار آن هیجان‌انگیز است. شما هم یک گوشی هوشمند و هم یک تبلت خواهید داشت تا تجربه کاربری جدیدی به دست بیاورید.

اما امسال، دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ هم هست. دیروز چندین مدل گلکسی اس ۱۰ روزنمایی شد که البته یکی از آن‌ها بسیار ویژه و لانچ ادیشن بود.

نمایشگر Infinity-O، دوربین سه‌گانه در پنل پشتی، نمایشگر ارتعاشی برای بلندگو و احتمالا یک مدل ۵G از مهم‌ترین ویژگی‌های اسمارت‌فون‌های سری گلسی S10 هستند.

هواوی پی ۳۰ و گوشی تاشو


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
سامسونگ تنها ارایه‌دهنده گوشی تاشو در سال ۲۰۱۹ نیست. خبرهای موثقی داریم که شرکت هواوی هم امسال یک اسمارت‌فون تاشو عرضه خواهد کرد.

اطلاعات زیادی درباره این گوشی تاشو نداریم ولی حدس زده می‌شود در ماه فوریه و باز هم در خلال کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شود. یعنی همزمان با گوشی تاشوی سامسونگ. در آن صورت چه غوغایی به پا شود!

اما گوشی‌های سرسبد هواوی در سال ۲۰۱۹، پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو هستند که در ادامه پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو عرضه می‌شوند.

اسمارت‌فون P30 Pro از چهار لنز در پنل پشتی سود می‌برد. احتمالا گوشی‌های این سری به پردازنده پرقدرت کرین ۹۸۰ مجهز هستند که روی اسمارت‌فون رده بالای میت ۲۰ نیز شاهد بودیم.

انتظار می‌رود اسمارت‌فون‌های سری P30 در ماه مارس رونمایی شوند.

آنر ویوو ۲۰ و ۸A


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
اسمارت‌فون آنر ویوو ۲۰ در اواخر ماه ژانویه رونمایی شده است و یکی از اولین اسمارت‌فون‌های با طراحی ناچ در سال ۲۰۱۹ است.

این گوشی یک طراحی منحصربه‌فرد دارد و از باتری ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع سود می‌برد.

آنر یک گوشی مقرون‌به‌صرفه ۸A نیز در ماه آوریل رونمایی خواهد کرد که درباره‌اش زیاد صحبت می‌شود و انتظار داریم یکی از اسمارت‌فون‌های شاخص امسال باشد.

وان‌پلاس ۷


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
شرکت وان‌پلاس سال ۲۰۱۸ موفقی را پشت سر گذاشت، اسمارت‌فون OnePlus 6T این شرکت با مشارکت T-Mobile فروش بسیار بالایی را تجربه کرد و مطمئنا وان‌پلاس ۷ برای ادامه یافتن این موفقیت‌ها عرضه می‌شود.

براساس دوره شش ماهه معرفی اسمارت‌فون این شرکت، انتظار داریم وان‌پلاس ۷ در ماه ژوئن معرفی شد. گفته می‌شود هیچ درگاهی ندارد و از شارژ سریع بی‌سیم و شارژ القایی سود می‌برد.

هنوز طراحی ناچ خود را خواهد داشت و همانند وان‌پلاس ۶ تی از ناچ نقطه‌ای سود می‌برد که احتمالا کوچک‌تر و زیباتر پیاده‌سازی شده است.

گفته می‌شود از ۱۰ گیگابایت حافظه رم در کنار تراشه پرقدرت اسنپدراگون ۸۵۵ سود می‌برد و قیمتی بیش از ۵۵۰ دلار خواهد داشت. وان‌پلاس در سال ۲۰۱۹ گوشی تاشو عرضه نمی‌کند و برای شرکتی کوچک مانند او ورود به این بازار کمی زود است.

گوگل پیکسل ۳ لایت


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
گوشی‌های پیکسل برای علاقه‌مندان اندروید بسیار عزیز هستند اما غالبا با قیمت‌هایی گران وارد بازار می‌شوند.

گوگل پیکسل ۳ از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال قیمتی ۸۹۹ دلار دارد. خبر خوش برای طرفداران این برند می‌تواند عرضه یک گوشی پیکسل اقتصادی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ باشد.

چندین منبع اینترنتی فاش کردند گوگل در حال کار روی نسخه «Lite» گوشی‌های Google Pixel 3 و Google Pixel 3 XL است.

اطلاعات زیادی درباره این گوشی‌ها نداریم ولی به نظر می‌رسد با تراشه اسنپدراگون ۶۷۰، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وارد بازار شوند.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی از دیگر مشخصات نسخه‌های لایت گوگل پیکسل ۳ است. احتمالا Pixel 3 Lite XL با صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر عرضه می‌شود.

جالب‌تر می‌شود اگر این گوشی‌ها با جک هدفون عرضه شوند. شاید گوگل این گوشی‌ها را در بهار ۲۰۱۹ رونمایی و در ماه‌های جولای یا اکتبر روانه بازار کند.

سونی اکسپریا XZ4 و اکسپریا XZ4 کامپکت


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
شرکت سونی به طور رسمی نگفته در سال ۲۰۱۹ چه گوشی‌هایی عرضه می‌کند ولی منابع خبری از گوشی‌های سری XZ4 و XA3 خبر دادند. هر دو این سری گوشی‌ها اوایل اسل معرفی می‌شوند.

انتظار داریم اسمارت‌فون‌های Xperia XZ4 و Xperia XZ4 Compact در ماه فوریه و نمایشگاه MWC 2019 معرفی شوند.

این اسمارت‌فون‌های اندرویدی از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ و دوربین‌های سه‌گانه اصلی سود می‌برند. رندرهای منتشر شده آن‌ها نشان می‌دهد بسیار طراحی زیبا، نرم و صافی دارند.

همین‌طور، پیش‌بینی می‌شود سونی گوشی‌های رده متوسط XA3 و XA3 اولترا را هم به‌زودی معرفی کند.

سونی اسمارت‌فون‌های با کیفیتی تولید می‌کند ولی به دلایل متعددی از جمله قیمت بالا، در بازار با موفقیت و استقبال مردم روبرو نمی‌شوند. سونی باید ویژگی‌های تهاجمی به گوشی‌های خود برای فروش بیشتر در بازار، اضافه کند.

شیائومی می ۹ و می میکس ۳ اس


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
Xiaomi Mi 8 یکی از بهترین گوشی‌هایی بود که در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی شد. شاید پرچم‌دارترین گوشی سال نبود ولی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و مشخصات خوب در کنار طراحی و کیفیت ساخت بالای آت باعث شدند پر فروش باشد.

حالا، همه منتظر رونمایی از شیائومی می ۹ هستند. گفته می‌شود با صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی، تراشه اسنپدراگون ۸۵۵، دوربین سه‌گانه اصلی و ۱۰ گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

علی‌رغم این مشخصات، یکی از گوشی‌های اقتصادی و کم هزینه شیائومی است که البته بهترین آن‌ها هم هست.

شایعاتی هم درباره عرضه اسمارت‌فون‌های Mi Mix 4 و Mi Mix 3S به گوش می‌رسد. آوریل گذشته اسمارت‌فون Mi Mix 2S به عنوان ارتقا یافته گوشی Mix 2 معرفی شد. گوشی که تراشه آن ارتقا یافته و دوربین دیگری به پنل پشتی افزوده شده بود.

همان‌طور که گوشی می میکس ۳ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ و دوربین‌های دوگانه عقبی وارد بازار شد؛ انتظار می‌رود می میکس ۳ اس هم شاهد ارتقای تراشه و رم و دوربین باشد.

شاید شیائومی می ۹ را در ماه ژوئن معرفی کند ولی می میکس ۳ اس در بهار امسال رونمایی شود.

اچ‌ام‌دی گلوبال نوکیا ۹ پیور ویو


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
Nokia 9 PureView قابل پیش‌بینی‌ترین گوشی این برند در سال ۲۰۱۹ است. نشت‌های متعددی از این گوشی در اینترنت منتشر شده است که هیچ‌یک را شرکت HMD Global تایید نمی‌کند.

در آخرین نشت شاهد گوشی ۶ اینچی با دقت تصویر ۲K و HDR 10 هستیم. تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی به همراه حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش از دیگر مشخصات نوکیا ۹ پیور ویو هستند.

این مشخصات قابل توجه هستند ولی آن چیزی که این گوشی را زبان‌زد می‌کند؛ تعداد لنزهای دوربین اصلی است. تصاویر لو رفته نشان می‌دهند ۵ لنز در پنل پشتی کار گذاشته شده است که می‌تواند رکوردی برای خودش ثبت کند ولی لزوما بهترین کیفیت تصویر را ندهد.

انتظار داریم این گوشی هرچه زودتر در ماه فوریه معرفی شود.

ال‌جی جی ۸ تینک‌کیو، وی ۵۰ و گوشی تاشو
 
بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
انتظار می‌رود اسمارت‌فون G8 ThinQ پیش از ماه جولای معرفی شود. برخی منابع از یک صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت و ۴K برای این پرچم‌دار صحبت می‌کنند.

شایعات دیگری هم درباره این اسمارت‌فون مطرح است. مثل اینکه از صفحه‌نمایش دوم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اندازه‌ای دو برابر یک گوشی معمولی داشته باشد.

برخی شایعات هم درباره رونمایی V50 در رویداد MWC 2019 صحبت می‌کنند.

در کنار این دو گوشی سرسبد، ال‌جی یکی از شرکت‌هایی است که سودای عرضه گوشی تاشو دارد و برخی اخبار می‌گویند اگر سامسونگ یا هواوی گوشی تاشوی خود را در ماه فوریه رونمایی کنند؛ ال‌جی هم سریعا گوشی تاشوی خود را چند ماه بعد رونمایی می‌کند.

لنوو زد ۵ پرو جی‌تی، موتو زد ۴ و گوشی تاشو رایزر


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
لنوو تا کنون گوشی Z5 Pro GT را معرفی کرده است. گوشی که به نظر می‌رسد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

گوشی کشویی که از ۱۲ گیگابایت حافظه رم و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ سود می‌برد. مجهز به دوربین چهارگانه اصلی و سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش است. یک گوشی ۶.۴ اینچی بسیار کم حاشیه و بدون ناچ!

اما دیگر گوشی‌های رده بالای لنوو در سال ۲۰۱۹ می‌توانند Moto Z4 با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ و پشتیبانی از ۵G در کنار گوشی اقتصادی Moto G7 باشد.

موتو جی ۷ یک گوشی ۶ اینچی با صفحه‌نمایش +Full HD و ۶۴ گیگابایت رم به همراه دوربین پشتی ۱۶ مگابیت + ۵ مگابیت است.

وال استریت ژورنال هم مدعی شده لنوو در ماه فوریه یک گوشی تاشو رده بالا با برند Moto Razr عرضه می‌کند. تقریبا جز این ادعا هیچ اطلاعات دیگری درباره این گوشی تاشو نداریم. برخی گزارش‌های تایید نشده می‌گویند این گوشی توسط اپراتور ورایزون عرضه شده و قیمتی ۱۵۰۰ دلاری دارد.

نسخه به‌روزرسانی اچ‌تی‌سی یو ۱۲


بهترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹
 
از صحبت‌های مدیران شرکت اچ‌تی‌سی این‌طور نتیجه‌گیری می‌شود که نمی‌توان جانشینی برای گوشی HTC U12 Plus در نیمه اول سال ۲۰۱۹ یافت.

ظاهرا برنامه این شرکت ارایه نسخه‌های ارتقا یافته از گوشی یو ۱۲ پلاس است. البته، هنوز هیچ خبر و گزارش موثقی وجود ندارد ولی اگر اچ‌تی‌سی در نیمه اول سال یک گوشی رده بالا عرضه کند؛ در ادامه همین اسمارت‌فون خواهد بود./وب‌سایت یک پزشک

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط