لاکچری‌ترین منطقه ایران کجاست؟

به گزارش صبحانه،لواسان سال هاست شباهتی به ده ندارد . اینجا حالا منطقه ای که تقریبا بیشتر افراد سرشناس شهر و کشور در آن ویلاهای لوکس و باغ های بزرگ دارند. 

لواسانات چند سالی است که به دلیل تخلفات همین افراد معروف که بیشتر سیاسیون و منسوبان آنها را شامل می شود، بر سر زبان ها افتاده و سبب شده تا فعالان اجتماعی و همچنین مدافعان حقوق شهروندان بر وجود فاصله طبقاتی فراوان در این محدوده با سایر نقاط شهر سخن گویند. 

تخلفات در لواسانات شامل ساخت و سازهای غیرمجاز و بیش از مساحت تعیین شده در پروانه ساخت می شود و در کنار آن نباید تغییر کاربری زمین ها و ساخت ویلاهای لوکس و فوق گران را از یاد برد. 

همان طور که گفته شد؛ چند ماهی است که لواسان به مرکز خبری کشور تبدیل شده است و هر هفته معمولا خبری از ساخت غیرمجاز ویلا از سوی یکی از افراد معروف شنیده می شود و یا اخباری مبنی بر تخریب ویلای فرد دیگری انتشار می یابد. 

لواسان یا به قول برخی از ساکنان بومی «سوییس ایران»؛ «بورلی هیلز ایرانی»؛ «خوش نشین ثروتمندان» و… در صدر اخبار قرار گرفته و باعث شده تا بیشتر ساخت و سازهایی که انجام شده و در یا در حالی انجام است زیر ذره بین قرار گیرد.

لواسان سال هاست که تبدیل به پاتوق بچه پولدارها و آقازاده شده است؛ پاتوقی که در برخی محدوده هایش، بومی های منطقه اجازه تردد ندارند و فقط ساکنان شهرک ها و مالکان ویلاهای لوکس می توانند در آن حضور یابند. 

اکنون داشتن ویلا در لواسان در کنار خانه در مناطق شمالی شهر و خودروی میلیاردی یک امتیاز محسوب می شود و هر آقازاده و بچه پولداری که این موارد را نداشته باشد، گویی از غافله پولداران پایتخت عقب مانده است. 

زمانی برخی از هنرمندان و ورزشکاران در این محدوده رستوران و کافه داشتند و  این مساله یک امکان مالی برای کسب درآمد بیشتر محسوب می شد اما اکنون فرقی ندارد که چه کاره باشی؛ فقط باید پول داشته باشی تا بتوانی از پس داشتن ویلایی در این منطقه برآیی . این یعنی ورود به جرگه ثروتمندان . بیراه نیست لواسان را باشگاه ثروتمندان ایرانی بنامیم. 

اگر روزگاری آب و هوا اهمیت داشت، امروز زمین اینجا واجد اهمیت شده است . برخی دل کوه را می تراشند بدون اینکه فرهاد باشند و شیرین در انتظارشان باشد آنها به مدد پول های فراوان پس از چند ماه به جای کوه و صخره، ویلایی لوکس و زیبا در دامنه کوه می سازند . 
 
لاکچری‌ترین منطقه ایران کجاست؟
 
برخی باغ های سال های دور را می خرند و تبدیل به شهرک می کنند و می سازند و پس از مدت کوتاهی پذیرای مرفهان بی درد پایتخت می شوند. ساختن  ویلاهای لوکس در لواسان فقط نیازمند پول و پارتی و دور زدن قانون است. 

این افراد نه به کوه و دشت رحم می کنند و نه به منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی؛ فقط ساخت و ساز برایشان مهم است و اینکه از غافله دوستان و آشنایان خود عقب نیافتند. 

ماه هاست که برخی از مسوولان لواسان مانند امام جمعه و بعضی ساکنان در دنیای مجازی سبب شده اند تا تخلفات صورت گرفته در ساخت و سازها بیش از پیش نمایان شود. 

در این میان برخی با انتقاد از تبدیل لواسان به پایتخت زمین خواری اما کاری پیش نمی برند . ویلاها یا منتسب به سلبریتی ها می شود یا افراد مشهود، اخباری که بعضا ممکن است با هدف مصون ماندن ویلا از تخریب منتشر شود و واقعیت مسلمی نداشته باشد. 

در ماه های گذشته تخلفات ویلای منتسب به یک نماینده مجلس شورای اسلامی و شرکایش، شبنم نعمت زاده فرزند وزیر پیشین صنعت و … بیش از سایر پرونده ها در اخبار پررنگ شد و سرانجام با پیگیری های مسوولان و شهروندان در روزهای گذشته هزار متر تخلف صورت گرفته در ویلای شبنم نعمت زاده با حضور نمایندگان مراجع قانونی و قضایی تخریب شد. 

البته ماجرای لواسان و ویلاهایش به اینجا ختم نمی شود بلکه چند هفته ای که در شبکه های اجتماعی مجازی خبری از وجود شهرک «باستی هیلز» پخش شده که عکس هایش حال و هوای کاملا اروپایی و آمریکایی دارد. 

بر اساس اخبار منتشر شده، «باستی هیلز» منطقه ای چند هکتاری است که تا چند سال پیش خارج از محدوده لواسان قرار داشته و گویا فقط با یک امضا به داخل محدوده اضافه شده و ارزش زمین های این شهرک پس از این اتفاق به ناگاه چندین برابر شده است. 

در مدت زمان کوتاهی ساخت و ساز این شهرک به اصطلاح سوپر لاکچری آغاز شده و با اتمام ویلاها این منطقه با دیوار کشی ۷متری تبدیل به شهرکی شده که تردد در آن برای همه آزاد نیست و مردم عادی حق ورود به «باستی هیلاز» را ندارند. 

به گفته کاربران مجازی ویلاهای ساخته شده در این شهرک حتی از کاخ های سعدآباد و نیاوران بسیار شیک و لوکس تر هستند. اکنون و در دل منطقه ییلاقی پایتخت، «باستی هیلاز» تبدیل به محل تردد و اقامت و تفریح افراد ثروتمند و فرزندان و ژن های خوب شده است. 

البته هنوز هیچ کدام از مسوولان تایید و یا حتی تکذیب نکرده اند که در این شهرک چند هکتاری تخلفی صورت گرفته و یا خیر؟‌

«باستی‌هیلز» لواسان زیر ذره‌بین قانون 
 
لاکچری‌ترین منطقه ایران کجاست؟
 
در آخرین اظهار نظر رئیس کارگروه راه و شهرسازی خبر داده است: ابهامات مطرح شده در مورد شهرک مسکونی موسوم به «باستی‌هیلز» لواسان در زمینه‌هایی همچون پروانه ساختمانی یا انطباق با طرح‌های مصوب در جریان رسیدگی کارگروه راه و شهرسازی قرار گرفته و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

حسین معصوم بیان کرده است: در مورد شهرک ۱۴ هزار متری موسوم به «باستی‌هیلز» در لواسان فعلاً مدارک را خواسته‌ایم تا در کارگروه راه و شهرسازی در دادستانی کل کشور پیگیری کنیم. ماهیت این موضوع هنوز برای ما مبهم است و به زودی با روشن شدن قضیه، اطلاعات مستند ارائه می‌شود.

وی گفته است: شهرک مسکونی باستی از این نظر که پروانه دارد یا ندارد، طرح مصوب قانونی اجازه صدور پروانه را می‌داده یا نه و این‌که تراکم ساخته شده مازاد بر پروانه ساخت بوده یا نبوده هنوز برای ما مشخص نیست. ممکن است احداث ویلاها بر اساس توافقاتی باشد که مبنای قانونی نداشته است. موضوعات از ابعاد گوناگون بررسی می‌شود تا ببینیم بر اساس چه وضعیت حقوقی باید برخورد کنیم.

معصوم با بیان این‌که در منطقه لواسان کارگروه راه و شهرسازی فعال شده، تاکید کرده است: دستگاه‌های مرتبط با این کارگروه، موضوعات را مورد بررسی میدانی قرار می‌دهند. زمانی که اطلاعات یک ملک گزارش می‌شود تمام دستگاه‌ها روی آن نظر می‌دهند تا با این مساله مواجه نباشیم که بر اساس پروانه صادره، ساخت و سازی صورت گیرد، یک دستگاه دیگر شکایت کند و دستگاه قضائی در تقابل این دو قرار گیرد. در حال حاضر تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را یک جا جمع و از یکدیگر حمایت می‌کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرده است: موضوع باستی فقط در یک صورت می‌تواند خلاف نباشد که آن نقطه طرح مصوب وجود داشته باشد. بر اساس طرح مصوب پروانه صادر شده باشد و بر اساس پروانه ساخته شده باشد. اطلاعات این موضوعات را درخواست کرده‌ایم و نظر خود را به زودی اعلام می‌کنیم.

قیمت ویلا در لواسان 
 
لاکچری‌ترین منطقه ایران کجاست؟
 
نگاهی به آگهی های فروش ویلا در لواسان می تواند خواننده را دچار حیرت فراوان کند. 

۱۰۰۰ متر بنای سوپر لوکس وبرند منطقه، ۴خواب ( ۲خواب مستر) ، ویو ابدی، ۱۰هزار متر زمین، دارای استخر سرباز با جکوزی و سونا داخل واحد، سند تک برگ و … به قیمت ۶۰ میلیارد تومان. 

۸۳۰متر بنای تریبلکس،‌ساخته شده در سال ۹۷، دارای ۴ خواب، همراه با استخر سونا، جکوزی، سالن ورزشی و باشگاه بدنسازی طراحی شده زیر نظر فدراسیون بدنسازی کشور، واقع در کوچه فرعی معروف به کوچه خارجی ها، ترکیب معماری مدرن و high tech ، محوطه سازی به سبک باغ سازی ژاپنی، روف گاردن و … به قیمت ۲۵میلیارد تومان. 

۷۰۰متر بنای لوکس با ۵خواب ( ۴مستر )، دارای استخر،سونا،جکوزی سر پوشیده در منفی یک با نورگیر مستقیم، سالن GYM (ورزش) در منفی یک، ٢‌ واحد پارکینگ مسقف  ۳ واحد پارکینگ داخل حیاط به قیمت ۲۵میلیارد تومان. 

ویلای سوپر لوکس در بهترین نقطه لواسان، با متریال روز اروپا فوق العاده خاص، دارای ۱۴۰۰ متر بنا تربلکس ۳خواب مستر ۶۰ متری و یک خواب ۲۰۰ متری رویایی مشرف به کل منطقه ۳۵۰ متر سالن اکوستیک با تعریفات خاص، استخر جکوزی دارای تراس ۲۰۰ متری با دید ۳۶۰ درجه دارای سیستم امنیتی وضد سرقت به روز سرمایش گرایش چیلر فول فول فول فرنیش خاص و … . قیمت ۶۵میلیارد تومان. 

ویلا ۵۰۰متری، ۴خواب، سال ساخت ۱۳۹۴، پارکینگ، بالکن، آسانسور، لابی، استخر، انباری، سونا و جکوزی، سالن ورزشی، جاجرود بعد از سد لتیان، ویلا در مرحله سفت کاری قیمت ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون.

۱۸۰۰متر زمین، ۷۰۰متر بنا تریبلکس دارای ۷ خواب . ۱۲ ساله و بازسازی شده با سند شخصی، دارای استخر و سونا. قیمت ۳۶میلیارد تومان. 

بینظیرترین ویلای سوپر لاکچری در لواسانات ۲۵۰۰متری، ۵خواب، سال ساخت ۱۳۹۶، پارکینگ، انباری، بالکن، سونا و استخر، سالن ورزشی . قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان. نکته اینجاست که به رغم افزایش شدید قیمت ها ، هنوز مشتریان پرو پاقرصی برای ویلاهای چند ده میلیاردی و چند صد میلیاردی لواسان وجود دارد و خرید و فروش در این منطقه راکد نیست. 

به نظر می رسد حکایت لاکچری ترین منطقه تهران حالا فصلی تازه را شاهد است، ثروتمندان کم کم کوچ از تهران و حضور در باشگاه خود ساخته شان را ترجیح می دهند هر چند حالا تخلفات و زمین خواری ها در این منطقه زیر ذره بین قرار گرفته است. /خبرآنلاین

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط