پرفروش‌ترین برندهای خودرو در ژاپن ۲۰۱۹

به گزارش صبحانه،از آنجایی که ژاپن یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می‌شود، این گزارش به بررسی پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در این کشور در سه فصل متوالی سال جاری میلادی و مقایسه میزان فروش آن‌ها در دو سال پیاپی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی می‌پردازد.

بر اساس گزارش وب سایت best selling cars، در بازه زمانی سه ماهه اول تا سوم سال جاری میلادی در بازار ژاپن، چهار میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۸۵ دستگاه خودرو به فروش رفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که برابر با چهار میلیون و ۲۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه بوده، شاهد یک رشد ۳.۱ درصدی بوده است.

در حد فاصل سه فصل نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، تویوتا، هوندا  و سوزوکی موفق شدند باری دیگر عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای بازار خودروی ژاپن را به خود اختصاص دهند.

بر اساس جدول زیر می‌توان دریافت که مشتریان ژاپنی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش‌تر به خریداری و استفاده از کدام برندهای خودرو علاقه و تمایل نشان داده‌اند:
 
پرفروش‌ترین برندهای خودرو در ژاپن ۲۰۱۹

تویوتاموتورز در این مدت زمان توانست یک میلیون و ۲۱۵ هزار و  ۹۹۹ دستگاه خودرو در ژاپن به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸، یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۹۸۶ دستگاه، ۶.۹ درصد رشد و افزایش پیداکرده است.

هونداموتورز نیز در این بازار توانسته ۵۹۹ هزار و ۸۷۱ دستگاه خودرو به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۶۵ هزار و ۴۱۰ دستگاه ، شاهد یک رشد ۶.۱ درصد بوده است.

میزان فروش شرکت سوزوکی ۵۴۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه در ژاپن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ( ۵۴۹ هزار و ۵۳۷ دستگاه)، یک ریزش ۱.۰ درصدی داشته است.

از دیگر شرکت‌ها و برندهای خودروسازی پرفروش و محبوب از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون می‌توان به داهیتسو با فروش ۵۲۱ هزار و ۵۱۰ دستگاه، نیسان با فروش ۴۶۷ هزار و ۲۶۳ دستگاه، مزدا با فروش ۱۶۳ هزار و ۷۰ دستگاه، سوبارو با فروش ۱۰۷ هزار و ۶۱۵ دستگاه، میتسوبیشی با فروش ۸۷ هزار و ۵۸۵ دستگاه، ایسوزو با فروش ۶۷ هزار و ۷۷۹ دستگاه، هینو با فروش ۵۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه، مرسدس بنز با فروش ۴۹ هزار و ۱۲۷ دستگاه، لکسوس با فروش ۴۹ هزار و چهار دستگاه، فولکس واگن با فروش ۳۶ هزار و ۸۰۴ دستگاه، بی ام و با فروش ۳۵ هزار و ۹۹۵ دستگاه، بی ام و مینی با فروش ۱۹ هزار دستگاه، آئودی با فروش ۱۷ هزار و ۸۴۷ دستگاه، ولوو با فروش ۱۴ هزار و ۷۱ دستگاه، جیپ با فروش ۱۰ هزار و ۴۳۸ دستگاه و پژو با فروش هشت و ۲۹۲ دستگاه اشاره کرد.

تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو با بررسی آمارهای مربوط به فروش برندهای مختلف در بازار ژاپن نتیجه گیری کرده‌اند که مشتریان ژاپنی تمایل بسیار زیادی به خریداری برندهای وطنی همچون تویوتا، هوندا، سوزوکی، نیسان و میتسوبیشی دارند./ایسنا

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط