تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!

به گزارش صبحانه،شرکت‌های خودروسازی بزرگی که می‌خواهند به دیگر فن‌آوری‌های جذاب دنیا نیز سری بزنند و در آن‌ها هم فعالیت داشته باشند، توانسته‌اند با وجهه‌ای که در صنعت خودروسازی به دست آورده‌اند، در یک حوزه دیگر نیز موفق عمل کنند. درواقع این شرکت‌ها، علاوه بر فن‌آوری خودرویی، به سبک زندگی و وسایل مربوط به این حوزه نیز می‌خواهند وارد شوند.

دراین‌بین می‌توانیم از روبات جذاب انسان نمای آسیموی (Asimo) هوندا گرفته تا برج بلند 66 طبقه 249.3 متری استون مارتین در میامی آمریکا، بهترین و جذاب‌ترین‌ها را مشاهده کنیم. گاهی اوقات، می‌توانیم ارتباط مستقیم بین یک برند و پروژه جانبی‌اش را مانند شرکت بی ام و و همکاری‌اش با آمریکا برای به دست آوردن مدال طلای المپیک در سال 2014، وسایل بازی گلف فراری یا حتی کیف و چمدان‌های رولز-رویس انگلیس را مشاهده کنیم.

اما این‌همه ماجرا از طرف خودروسازان و پروژه‌های جذابشان نیست. با چرخان همراه باشید تا با وسایل و فن‌آوری‌های قابل‌توجه و مدرنی که توسط خودروسازان به‌عنوان یک محصول غیر خودرویی تولیدشده است را بیشتر بشناسیم:

دوچرخه برقی شرکت آئودی بانام لونا سایکل اپکس (Luna Cycle Apex)
 
تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!

بر اساس گفته‌های این خودروساز آلمانی، این دوچرخ جذاب برقی، یک ماشین اسپرت با فن‌آوری روز دنیا بوده که برای افراد عاشق چنین ظاهرهای قابل‌توجه و جذابی، بسیار مناسب است. امروزه دوچرخه‌های برقی، در جهان بسیار محبوب بوده و این دوچرخ آئودی نیز از سامانه موسوم به رانندگی هارمونیک بهره می‌برد. همان‌گونه که از تصویر نیز برمی‌آید، مهندسی و نوع طراحی این دوچرخه، درست مطابق انتظاراتمان از این شرکت خلاق آلمانی، به انجام رسیده است.

همچنین بر اساس گفته‌های آئودی، این دوچرخ می‌تواند به‌سرعت قابل‌قبول 79 کیلومتر بر ساعت رسیده و باتری‌های آن با یک شارژ کامل، می‌توانند تا مسافت حدود 70 کیلومتر مسافت را به دوچرخه‌سوار، تقدیم کنند. سایکل اپکس آئودی، تنها 20.8 کیلوگرم وزن داشته که برای یک دوچرخه برقی با سیستم کامل تعلیق، وزن استثنائی محسوب می‌شود.

بالگرد استون مارتین
 
تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!
 
همان‌گونه که برند آلمانی آئودی، می‌خواهد دوچرخه برقی و جذاب خود را در کنار خودروهای خاص و خوش‌چهره‌اش داشته باشد، استون مارتین بریتانیایی نیز بدش نمی‌آید که یک هلیکوپتری را در اختیار داشته باشد که برند خودش را روی آن ببیند. این بالگرد جذاب که بانام ACH130 شناخته می‌شود، توسط یک شرکت زیرمجموعه ایرباس ساخته‌شده و طراحی داخلی و خارجی آن نیز توسط استون مارتین صورت گرفته است.

در درون کابین این بالگرد، می‌توانیم همان هنرهای زیبایی را مشاهده کنیم که این خودروساز بریتانیایی، بر روی خودروهای خود به کار می‌برد. ترکیبی از رنگ‌های سبز، نقره‌ای و حتی با سفارش مشتری، رنگ خاکستری زنون یا سیاه موسوم به اولترا مارین، درون کابین ACH130 دیده می‌شود.

صندلی R18 اولترا شرکت آئودی
 
تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!
 
اگر کسی فکر کند که اداره محل کارش نیاز به صندلی‌های معمولی نداشته و باید صندلی‌های خاص، جذاب، سبک‌وزن و راحت ساخته‌شده توسط آئودی را خریداری نماید، بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌هایش همین صندلی آئودی است. آئودی در طراحی این صندلی، از طرح موفق خودروی لمانز استفاده کرده و در آن از ورقه‌های آلومینیوم و فیبرکربنی که در خودروی مسابقه‌ای R18 استفاده‌شده، بهره برده است.

درواقع طراحان این صندلی یعنی کلمنس وایسار و رید کرام، برای طراحی خاص آن ازنظر و داده‌های دریافتی 1,500 نفر استفاده کرده‌اند. سپس آئودی بر روی هندسه خاص R18 متمرکز شد تا بتواند با کمک فیبر کربن، وزن آن را بیش‌ازپیش کمتر کند.


گوشی هوشمند مک لارن
 
تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!
 
ابرخودرو ساز بریتانیایی با شرکت سازنده موبایل چینی OnePlus تاکنون دوبار همکاری کرده است که در دفعه دوم، نام مک لارن بر روی گوشی وان پلاس 7T پرو خورده است. این موبایل، از آخرین پردازنده اسنپ دراگون از کوالکام استفاده کرده و طراحی‌های خاص این صورت گرفته بر روی موبایل، توسط مک لارن صورت گرفته است.

بر اساس گفته‌های شرکت مک لارن، این موبایل هوشمند که به‌واقع از زیبای خاصی بهره می‌برد، درست مانند خودروهای جذاب و پرسرعت این شرکت، سریع بوده و از فن‌آوری‌های روز دنیا بهره می‌برد.

قایق تفریحی لکسوس
 
تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!

با نگاهی به سال 2017، لکسوس از یک طرح مفهومی قایق رونمایی کرد که 12.8 متر طول داشت. سپس لکسوس یک نسخه کشیده‌تر از این قایق را با طول 19.8 متر عرضه کرد. برای ساختن این قایق تفریحی زیبا، لکسوس با شرکت قایق‌سازی ویسکونسین آمریکایی همکاری کرده است. در این قایق که بانام LY 650 شناخته می‌شود، از فیبر کربن و یک موتور IPS 1200 ولوو بهره برده است.

همچنین لکسوس برای داخل کابین آن، مؤلفه‌های لوکسی را در نظر گرفته است که می‌تواند برای سرنشینان آن حس یک‌خانه لوکس را ایجاد کند. پس اگر تاکنون فکر می‌کردید که خودروی لکسوس LC 500 باقیمت 92,950 دلار، قیمت بالایی دارد، باید بدانید که این قایق، باقیمت بسیار بالای 3.7 میلیون دلار، توسط لکسوس به فروش می‌رود.

قایق تفریحی هوندا
 
تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!

هوندا مارین یک شرکت زیرمجموعه هوندا ژاپن است که از سال 1964 تاکنون، مشغول تولید موتورهای قایق بوده است. درواقع این موتور ساخته‌شده توسط هوندا می‌تواند بر روی هر قایق تفریحی سوار شده و قدرت رسانی کند. بااین‌حال، قایق ماهیگیری سان خوآن SJ32، نتیجه همکاری بین دو شرکت بوده که نمونه کاملی محسوب می‌شود.

همچنین هوندا برای رنگ این قایق ماهیگیری، همان نارنجی را در نظر گرفته است که معرف خودروهای آکورا NSX این شرکت است. براساس آپشن های سفارش داده‌شده توسط مشتریان هوندا، این قایق باقیمت بین 300,000 تا 450,000 دلار، توسط خودروساز ژاپنی به فروش می‌رود.

مینی روبات کیروبو تویوتا
 
تجهیزات غیرخودرویی جذابی که خودروسازان ساخته اند!
 
درحالی‌که این روبات کوچک و جذاب انسان نمای تویوتا شاید به‌عنوان یک اسباب‌بازی کوچک در نظر گرفته شود اما قضیه به همین سادگی‌ها نیز نیست. درواقع این روبات به این منظور برای بازار ژاپن طراحی و تولیدشده است که آمار زادوولد در این کشور پایین آمده و تویوتا آن را برای صحبت باخانم های بدون فرزند در نظر گرفته است. کیروبو در زبان ژاپنی به معنای «امید» بوده که این روبات کوچک، تنها 10 سانتی‌متر طول داشته و می‌تواند صحبت کرده و احساسات طرف مقابل را تشخیص و پاسخ دهد.

درواقع این روبات کوچک می‌تواند یک مشاور خوب برای گوش دادن به موزیک موردعلاقه، سفر کردن به نقطه موردنظر، مسیرهای مختلف جاده‌ای و دیگر موارد باشد./وب سایت چرخان

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط