بهترین گوشی‌های سال ۹۸ برای عکاسی

به گزارش صبحانه،در سالی که گذشت رقابت در حوزه گوشی‌های موبایل ادامه داشت، اما این بار جدال اصلی بر سر چیست قدرتمند‌تر یا رم و حافظه داخلی بیشتر نبود. بلکه این دوربین‌های بیشتر و با کیفیت بالاتر بودند که یکدیگر را به چالش می‌کشیدند. در ادامه قصد داریم بهترین گوشی‌های موبایل سال ۹۸ برای عکاسی را مرور کنیم.

در این لیست از برخی از گوشی‌ها از جمله سری میت ۳۰ که در بازار‌های بین المللی به دلیل فقدان سرویس‌های گوگل عرضه نمی‌شوند صرف نظر کرده ایم. مهمترین معیاری که برای انتخاب گوشی‌ها و نقاط قوت و ضعف دوربین‌های آن‌ها در نظر گرفته ایم، حاصل بررسی‌های دیجیاتو در کار با گوشی‌ها است. برای گوشی‌هایی هم که آن‌ها را در اختیار نداشته ایم به بررسی‌های وبسایت DXOMARK رجوع کرده ایم. همچنین توجه داشته باشید که دراین لیست هیچ ترتیب خاصی را در نظر نگرفته ایم.

اوپو فایند ایکس ۲ پرو

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۱.۴ اینچی / ضریب اف ۱.۷ / فاصله کانونی معادل ۲۵ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۳.۴ اینچی / ضریب اف ۳ / PDAF /فاصله کانونی معادل ۱۲۹ میلی متری / لرزشگیر اپتیکال
دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۰ اینچی / ضریب اف ۲.۲ / فاصله کانونی معادل ۱۷ میلی متری / PDAF
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۸ اینچی / ضریب اف ۲.۴ / PDAF

بهترین گوشی‌های سال ۹۸ برای عکاسی

دوربین‌های اوپو فایند ایکس ۲ پرو در هر شرایطی کیفیت کلی خوبی دارند، فرقی نمی‌کند در یک دشت سر سبز و در نور روز عکاسی کنید یا در یک میهمانی شبانه. در هر شرایطی که باشید به ندرت پیش می‌آید که فایند ایکس ۲ پرو نا امیدتان کند.

دوربین اصلی این گوشی در نور روز عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد، اما در شب دقت وایت بالانس کمی افت می‌کند و اندکی خطای رنگی مشاهده می‌شود. علاوه بر این در مقایسه با برخی از گوشی‌های پرچمدار دیگر از جمله شیائومی می ۱۰ پرو جزئیات کمتری را در عکس‌ها ثبت می‌کند.

دوربین فوق عریض فایند ایکس ۲ پرو فاصله کانونی معادل با ۱۷ میلی متری دارد که در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار دیگر با فاصله ۱۲ یا ۱۳ میلی متری در بین عریض‌ترین‌ها به حساب نمی‌آید. کیفیت این دوربین هم بسیار خوب است، اما همان طور که انتظار می‌رود به پای دوربین اصلی نمی‌رسد. دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۵ برابری را در اختیارتان می‌گذارد که کیفیت قابل قبولی دارد.

افکت‌های بوکه پرچمدار اوپو هم زیبا هستند و پس زمینه و پیش زمینه تصویر به خوبی از سوژه تفکیک می‌شوند. کیفیت فیلم برداری هم قابل قبول است. رنگ‌ها و نور‌ها با دقت بالا ثبت می‌شوند و لرزشگیر تصویر هم عملکرد عالی دارد.

نکات مثبت

گستره دینامیکی و دقت رنگ خوب در عکاسی و فیلم برداری
کنترل نویز مناسب در تمامی شرایط عکاسی
تصاویر بوکه با کیفیت
کارایی عالی فوکوس خودکار در عکاسی
جزئیات بالا در زوم‌های نزدیک و دور
جزئیات و کنترل نویز مناسب و رنگ‌های زنده در فیلم برداری
لرزشگیر موثر در فیلم برداری

نکات منفی

کاهش جزئیات گوشه‌های تصویر در دوربین تله فوتو در برخی زوم‌ها
کمبود جزئیات اندک در عکس‌های فوق عریض
نویز در ویدیو‌های فضای باز

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی / ضریب اف ۱.۸ / فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۰ اینچی / ضریب اف ۳.۵ / فاصله کانونی معادل ۱۰۳ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی / ضریب اف ۲.۲ / فاصله کانونی معادل ۱۳ میلی متری
دوربین عمق سنج ۰.۳ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی / ضریب اف ۲.۲ / فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی متری / PDAF

بهترین گوشی‌های سال ۹۸ برای عکاسی

اگر به دنبال یک گوشی با دوربینی همه کاره هستید، گلکسی اس ۲۰ اولترا (بررسی دیجیاتو) یکی از بهترین انتخاب‌ها است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی هم در روز و هم در شب کیفیت عالی دارد البته عکس‌هایی که به طور پیش فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند کیفیت کلی بالاتری نسبت به عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی دارند. با این حال در نور مناسب عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی با کیفیت اندکی بهتر ثبت می‌شوند؛ اما نه آن قدر که انتخاب این رزولوشن ارزشش را داشته باشد.

سامسونگ برای زوم فضایی ۱۰۰ برابری گلکسی اس ۲۰ اولترا از لنز پریسکوپی و ترکیب زوم اپتیکال و دیجیتال بهره برده است. در بررسی‌های دیجیاتو متوجه شدیم که با این که زوم اپتیکال تنها ۴ برابر است، اما تا زوم ۱۰ برابر هم کیفیت، قابل قبول است. اما عکس‌های با زوم بالای ۳۰ برابر عملاً قابل استفاده نیستند. یکی از مشکلات دوربین پریسکوپی، شکست نور در زوایای قائم در شب است که افکت ناخواسته‌ای را به عکس‌ها اضافه می‌کند.

دوربین فوق عریض این گوشی، اما هیچ قابلیت فوق العاده‌ای ندارد و مثل اکثر دوربین‌های فوق عریض دیگر گوشی‌ها در نور روز عکس‌های خوب و در نور شب عکس‌های نه چندان دلچسب می‌گیرد. با این حال در نور کم، نایت مود به خوبی کیفیت عکس‌های این دوربین را بهبود می‌دهد.

یکی از مزایای گلکسی اس ۲۰ اولترا در تصاویر بوکه است که به خوبی سوژه از پس زمینه تصویر تفکیک می‌شود. دوربین سلفی هم که به طور پیش فرض عکس‌های ۱۰ مگاپیکسلی ثبت می‌کند، در شرایط نوری مختلف کیفیت خوبی دارد و افکت بوکه این دوربین هم به خوبی اعمال می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی باید به فیلم برداری ۸K اشاره کرد که البته در آزمایش‌های ما تفاوت کیفیت چندانی با فیلم‌های ۴K گوشی ندارد. لرزشگیر تصویر گلکسی اس ۲۰ اولترا هم بسیار موثر عمل کرده و به خوبی بر لرزش‌های دست غلبه می‌کند.

نکات مثبت

زوم عالی و با کیفیت
فیلم برداری ۸K
کیفیت بالای عکاسی
تفکیک بسیار خوب سوژه در عکس‌های بوکه
لرزشگیر تصویر عالی در فیلم برداری
طراحی خوب رابط کاربری

نکات منفی

خطا‌های ناشی از شکست نور دوربین تله فوتو در شب
کیفیت نه چندان بالای ویدیو‌های ۸K
طراحی ظاهری ماژول‌های دوربین اصلی

شیائومی می‌نوت ۱۰ پرو

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی / ضریب اف ۱.۷ / فاصله کانونی معادل ۲۵ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۶ اینچی / ضریب اف ۲ / فاصله کانونی معادل ۵۰ میلی متری / PDAF
دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۴.۴ اینچی / ضریب اف ۲ / فاصله کانونی معادل ۹۴ میلی متری / لرزشگیر اپتیکال / PDAF
دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۸ اینچی / ضریب اف ۲.۲ / فاصله کانونی معادل ۱۶ میلی متری
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۵.۰ اینچی / ضریب اف ۲.۴

بهترین گوشی‌های سال ۹۸ برای عکاسی

شیائومی می‌نوت ۱۰ پرو در واقع همان شیائومی می‌CC۹ پرو است که با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی تحسین بسیاری از وبسایت‌ها را به همراه داشته است. می‌نوت ۱۰ پرو تنها گوشی میان رده این لیست است و به این دلیل آن را انتخاب کرده ایم که در کنار ترکیب دوربین عالی برای خالی کردن جیبتان نقشه نکشیده است. علاوه بر این باید اشاره کنیم که شیائومی می‌نوت ۱۰ نیز تقریباً در تمام مشخصات به غیر از ترکیب رم و حافظه داخلی با مدل پرو مشابه است و البته قیمت ارزان تری هم دارد.

شیائومی در این گوشی میان رده دو دوربین تله فوتو را تعبیه کرده؛ یکی با زوم ۲ برابر و دیگری با زوم ۴ برابر. در عمل عکس‌های هر دو دوربین و تصاویر زوم بین این دو مقدار هم کیفیت خوبی دارند. دوربین‌های این گوشی با همکاری هم امکان زوم ۱۰ برابری را هم فراهم می‌کنند. کیفیت عکس‌ها در زوم‌های متوسط تا بالا هم قابل قبول است و می‌توان روی آن حساب کرد.

در نور روز کیفیت عکس‌های ثبت شده بسیار با کیفیت هستند، اما در صحنه‌های با گستره دینامیکی عریض گاه بخش‌های پر نور تصویر بیش از حد روشن ثبت می‌شوند. در محیط داخلی دقت رنگ‌ها مناسب است، اما در محیط خارجی گاه اشباع کمتر از انتظار به چشم می‌خورد. وایت بالانس عکس‌ها هم دقیق است، اما گاهی ته رنگ صورتی بسیار کمی در عکس‌ها ثبت می‌شود.

یکی از مزایای این موبایل کنترل خوب نویز دوربین‌ها است و از این نظر در بین برترین‌ها جای می‌گیرد. دوربین فوق عریض می‌نوت ۱۰ پرو به خوبی اعوجاج را اصلاح می‌کند با این وجود بر خلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر جزئیات تصویر هم به خوبی حفظ می‌شوند و از این نظر می‌توان گفت عملکرد عالی دارد. در عکس‌های بوکه هم عمق بسیار خوب تشخیص داده می‌شود و تفکیک پس زمینه از سوژه قابل قبول است. البته در برخی از این عکس‌ها میزان نویز پس زمینه با سوژه هم خوانی ندارد.

فیلم برداری این گوشی در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرد. رنگ‌ها در ویدیو‌ها زنده و با کیفیت ثبت می‌شوند و فوکوس خودکار هم سرعت و دقت بالایی دارد و تعقیب سوژه‌های متحرک به خوبی انجام می‌شود.

دوربین سلفی شیائومی می‌نوت ۱۰ پرو، اما در مقایسه با دوربین اصلی کیفیت پایین تری دارد و حتی در بین بهترین گوشی‌های جهان نیز قرار نمی‌گیرد. عکس‌های این دوربین در کل نور خوبی را روی چهره‌ها اعمال می‌کنند و کیفیت بوکه‌های آن هم قابل قبول است. علاوه بر این وایت بالانس این دوربین در محیط داخلی و نور ضعیف مناسب است. اما از مشکلات آن می‌توان به گستره دینامیکی و عمق میدان به شدت محدوده و وایت بالانس سرد و مایل به آبی در محیط‌های خارجی اشاره کرد.

نکات مثبت

زوم عالی به لطف دو دوربین تله فوتو
ثبت جزئیات مناسب در کنار کنترل نویز قابل قبول دوربین اصلی در عکاسی و فیلم برداری
کارایی خوب فوکوس خودکار در عکاسی و فیلم برداری
بوکه با کیفیت
اصلاح اعوجاج مناسب دوربین فوق عریض در کنار حفظ کیفیت تصویر در عکاسی
تطبیق سریع نور سنجی با تغییرات سطح نور در فیلم برداری

نکات منفی

کاهش شفافیت تصویر در گوشه‌ها در عکاسی
ته رنگ بنفش در آسمان در برخی عکس‌ها
گستره دینامیکی محدود در فیلم برداری

آیفون ۱۱ پرو مکس

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی / ضریب اف ۱.۸ / فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی/ سنسور ۱/۳.۴ اینچی / ضریب اف ۲ / فاصله کانونی معادل ۵۲ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی / ضریب اف ۲.۴ / فاصله کانونی معادل ۱۳ میلی متری
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی / ضریب اف ۲.۲ / فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی متری
دوربین سلفی SL ۳D

بهترین گوشی‌های سال ۹۸ برای عکاسی

اگر قصد دارید یکی از گوشی‌های آیفون را برای عکاسی انتخاب کنید، آیفون ۱۱ پرو مکس (بررسی دیجیاتو) با ترکیب دوربین عالی بهترین انتخاب است. البته فراموش نکیند که آیفون ۱۱ پرو هم از ترکیب دوربین مشابه مدل مکس بهره می‌برد و می‌توان گفت کیفیت عکاسی و فیلم برداری مشابهی دارد. البته اگر بخواهیم این دو مدل را با برترین‌ها در حوزه دوربین مقایسه کنیم باید بگوییم که در بسیاری از موارد آیفون از رقبای اندرویدی عقب می‌ماند.

رنگ‌ها با دوربین اصلی آیفون ۱۱ پرو مکس به خوبی ثبت می‌شوند و گستره دینامیکی عکس‌ها هم خوب هستند؛ اگرچه عکس‌ها در برخی محیط‌های داخلی گاه به میزان اندکی به رنگ سبز تمایل دارند. از نظر ثبت جزئیات توسط دوربین اصلی، با این که کارایی آیفون ۱۱ پرو مکس قابل قبول است، اما در کل در مقایسه با رقبای روز کمی عقب‌تر قرار می‌گیرد.

زوم دو برابری که به کمک دوربین تله فوتو ممکن شده، کیفیت خوبی دارد، اما در زوم‌های بالاتر (متوسط تا دور) کیفیت به میزان قابل توجهی افت می‌کند و نویز در تمامی شرایط افزایش می‌یابد. از این نظر باید گفت که پرچمدار اپل کارایی به نسبت ضعیف تری نسبت به گوشی‌های هم دوره خود از جمله هواوی پی ۳۰ پرو دارد.

آیفون ۱۱ پرو مکس اولین آیفونی است که از لنز فوق عریض بهره می‌برد؛ لنزی که با زاویه دید معادل با ۱۳ میلی متری که در بین عریض‌ترین‌های بازار گوشی‌های موبایل جای می‌گیرد. کیفیت این دوربین خوب است، اما مشابه تقریباً تمامی موبایل‌ها به پای دوربین اصلی نمی‌رسد. در نور شب کیفیت دوربین اصلی آیفون ۱۱ پرو مکس خوب ارزیابی می‌شود، اما وقتی از فلش استفاده کنید، معمولاً جزئیات، کمتر و سوژه بیش از حد پر نور ثبت می‌شود.

عکس‌های بوکه آیفون هم دلپذیرند، اما در این بخش هم قافله را به رقبا می‌بازد. در این عکس‌ها گاه خطا‌های قابل مشاهده‌ای در زمینه تشخیص عمق سوژه‌ها به چشم می‌خورد. ولی وقتی صحبت از فیلم برداری (به ویژه با رزولوشن ۴K) به میان می‌آید، آیفون ۱۱ پرو مکس در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرد. کیفیت، گستره دینامیکی (در حالت HDR)، رنگ و نور در ویدیو‌ها بسیار خوب هستند. با این حال گاهی هم تغییرات ناگهانی در وایت بالانس به چشم می‌خورد.

آیفون ۱۱ پرو مکس همچنین از دوربین SL ۳D برای بهبود افکت‌های بوکه با دوربین سلفی بهره می‌برد که در عمل کارایی خوبی دارد. دوربین سلفی رنگ‌های زنده (به ویژه در محیط خارجی) ثبت می‌کند و گستره دینامیکی مناسب است. علاوه بر این جزئیات چهره‌هایی که در فاصله نزدیکی هستند بسیار خوب ثبت می‌شوند، ولی در تمامی شرایط، عکس‌ها با نویز و با رنگ کمی متمایل به گرم به نظر می‌رسند و چهره‌های افراد دورتر، خارج از فوکوس هستند.

نکات مثبت

جزئیات مناسب در بیشتر شرایط عکاسی
گستره دینامیکی عریض و نور دقیق در عکس‌ها در بیشتر مواقع
جزئیات مناسب و کنترل خوب نویز در ویدیو‌های فضای باز و داخلی
فوکوس خودکار سریع در عکس‌ها
رنگ‌های زنده و شاداب در عکاسی و فیلم برداری
گستره دینامیکی عریض در فیلم برداری
کارایی خوب زوم در فاصله‌های نزدیک تا متوسط
لرزشگیر موثر تصویر در ویدیو

نکات منفی

نویز‌های واضح در تمامی شرایط نوری در عکاسی
کاهش کیفیت عکس‌ها در زوم‌های متوسط تا بالا
کاهش کیفیت در استفاده از فلاش در عکاسی
تمایل عکس‌ها به زردی شدید در نور‌های متمایل به رنگ گرم
تغییرات در وایت بالانس در ویدیو‌های محیط داخلی
مشکل تغییر فوکوس حین ردیابی سوژه‌ها
طراحی نامناسب ماژول‌های دوربین پشتی
محدودیت‌های حالت عکاسی حرفه‌ای در مقایسه با رقبا

شیائومی می ۱۰ پرو

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی / ضریب اف ۱.۷ / فاصله کانونی معادل ۲۵ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی/ سنسور ۱/۴.۴ اینچی / ضریب اف ۲ / فاصله کانونی معادل ۹۴ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین پرتره ۱۲ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۶ اینچی / ضریب اف ۲ / فاصله کانونی معادل ۵۰ میلی متری / PDAF
دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۸ اینچی / ضریب اف ۲.۲ / فاصله کانونی معادل ۱۶ میلی متری
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۳.۰ اینچی / ضریب اف ۲

بهترین گوشی‌های سال ۹۸ برای عکاسی

یکی از ویژگی‌های جالب این گوشی استفاده از دو دوربین است که زوم‌های از ۲ برابر اپتیکال تا ۱۰ برابر هیبریدی را ممکن می‌کند. به لطف این ترکیب جزئیات و بافت‌ها با دقت بالاتری نسبت به رقبا ثبت می‌شوند و حتی در زوم‌های میانی هم کیفیت قابل قبول است.

عکس‌های روز و شب این گوشی هم کیفیت قابل قبولی دارند و در مقایسه با گوشی شیائومی می‌CC۹ پرو (همان می‌نوت ۱۰ پرو) که ترکیب دوربین نزدیک به می ۱۰ پرو دارد، بهبود واضحی داشته اند.

عکس‌های بوکه می ۱۰ پرو کیفیت خوبی دارند، اما به پای بهترین‌های فعلی دنیای موبایل نمی‌رسد. در بخش‌هایی از عکس‌های بوکه، تصویر به رنگ صورتی تمایل پیدا می‌کند و گاه کنتراست بیش از حد معمول ثبت می‌شود.

ویدیوی‌های این گوشی از نظر رنگ، نور و ثبت جزئیات کیفیت خوبی دارند. از نظر گستره دینامیکی ویدیو‌ها هم کیفیت قابل قبول است، اما به پای آیفون ۱۱ پرو نمی‌رسد. همچنین باید اشاره کنیم که ابعاد بزرگ حسگر اصلی شیائومی می ۱۰ پرو موجب شده این گوشی با خطا‌های فوکوس بیشتری نسبت به گوشی‌های با حسگر کوچکتر مواجه شود. با این حال در کل کیفیت فوکوس خودکار خوب ارزیابی شده است. لرزشگیر تصویر پیشرفته می ۱۰ پرو هم این گوشی را به یکی از بهترین‌ها برای فیلم برداری بدل کرده و حتی در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس هم از این نظر کیفیت بالاتری دارد.

نکات مثبت

جزئیات خوب در زوم متوسط تا بالا
کیفیت خوب عکس‌های بوکه
کیفیت مناسب دوربین فوق عریض در نور کافی
دقت بالای وایت بالانس
جزئیات بالای عکس‌ها و کنترل نویز مناسب به ویژه در نور خوب
لرزشگیر تصویر عالی در فیلم برداری

نکات منفی

فوکس نامناسب گاه و بی گاه روی چهره
دقت کمتر رنگ قرمز در برخی از عکس‌ها و ویدیو‌ها

هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۱.۷ اینچی / ضریب اف ۱.۶ / فاصله کانونی معادل ۲۷ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۴ اینچی / ضریب اف ۳.۴ / فاصله کانونی معادل ۱۲۵ میلی متری / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
دوربین اولتراواید ۲۰ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۷ اینچی /ضریب اف ۲.۲ / فاصله کانونی معادل ۱۶ میلی متری / PDAF
دوربین عمق سنج
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی / سنسور ۱/۲.۸ اینچی / ضریب اف ۲ / فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی متری

بهترین گوشی‌های سال ۹۸ برای عکاسی

یکی از مهمترین مزایای هواوی پی ۳۰ پرو (بررسی دوربین توسط دیجیاتو) زوم با کیفیت است. دوربین تله فوتو این گوشی پرچمدار زوم ۵ برابری اپتیکال را در اختیارتان می‌گذارد، اما به لطف الگوریتم‌های خاص هواوی، کیفیت تصاویر حتی تا زوم ۱۰ برابری هم قابل قبول است. علاوه بر این امکان زوم تا ۵۰ برابر هم وجود دارد، اما عملاً زوم‌های بالاتر از ۱۰ برابر کیفیت چندانی ندارند و معمولاً غیر قابل استفاده هستند.

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی هم تقریباً در تمامی شرایط نوری خوب است و نویز‌ها به خوبی کنترل می‌شوند. با این حال در زمینه رنگ و خطا‌هایی که در عکس‌ها به چشم می‌خورد هنوز جای پیشرفت دارد. دوربین عریض این گوشی هم مشابه سایر رقبا قابلیت فوق العاده‌ای ندارد و در مقایسه با دوربین اصلی عکس‌هایی با کیفیت پایین‌تر ثبت می‌کند.

در نور شب بهترین عکس‌ها را دوربین اصلی و پس از آن دوربین تله فوتو می‌گیرند. با این حال در عکس‌های دوربین اصلی در شب گاه هاله‌های نور به چشم می‌خورند.

کیفیت بوکه پی ۳۰ پرو هم در بین برترین‌ها جای می‌گیرد. همچنین می‌توانید با استفاده از دوربین فوق عریض از فاصله ۲۵ میلی متری سوژه‌ها عکس‌های ماکرو بگیرید. در عمل کیفیت عکس‌های ماکرو بسیار خوب هستند و بر خلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر، فوکوس هم در این شرایط با سرعت و دقت بالایی عمل می‌کند. فیلم برداری هواوی پی ۳۰ پرو هم در نور روز و هم در شب کیفیت بالایی دارد و عملکرد لرزشگیر تصویر به ویژه در حسگر اصلی تحسین برانگیز است. با این حال گاه تغییرات قابل توجه در زمینه وایت بالانس به چشم می‌خورد.

دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ پرو از نظر وایت بالانس، گستره دینامیکی عریض و نور دقت بالایی دارد و نویز را هم به خوبی کنترل می‌کند. علاوه بر این در عکس‌های بوکه محاسبات عمق را به خوبی انجام می‌دهد. اما جزئیات در محیط داخلی یا نور ضعیف به میزان قابل توجهی افت می‌کندو همچنین گاه چهره‌ها را غیر طبیعی ثبت می‌کند.

نکات مثبت

کیفیت عالی حسگر اصلی در هر شرایط نوری
کیفیت بالای زوم در محدوده ۰.۶ تا ۵ برابر
تعادل نوری عالی و دقت رنگ خوب در نور مناسب
فوکوس خودکار سریع به ویژه در دوربین اصلی
بوکه عالی
طراحی رابط کاربری خوب
لرزشگیر تصویر عالی دوربین‌های اصلی و تله فوتو
نویز کنترل شده و در تعادل با جزئیات تصویر
کیفیت عالی تصاویر ماکرو
اعوجاج مناسب دوربین‌های اصلی و تله فوتو

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط