با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

به گزارش صبحانه،گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان یک شرکت بسیار بزرگ، گسترده و قدرتمند است که برندهای زیرمجموعه متنوع و البته جذابی را درون خود می‌بیند که هر یک، پتانسیل بسیار بالایی برای نشان دادن توانایی‌های خود دارند.برندهایی مانند آئودی، پورشه که هر یک نام و نشان خاص خود و امضای تخصصی‌شان رادارند، در زیر چتر گروه فولکس‌واگن قرار دارند. همچنین برندهای منحصربه‌فردی همچون پورشه، لامبورگینی شگفت‌انگیز، بنتلی نمادین و حتی برند افسانه‌ای بوگاتی نیز خود را در زیر سایه باشکوه فولکس‌واگن می‌بینند.

همچنین در اروپا نیز برند اسپانیایی سئات (SEAT) اسپانیا و برند خودروسازی اهل کشور جمهوری چک اشکودا (Skoda)، در زیر چتر این برند آلمانی قرار دارند؛ اما این داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و ابرشرکت آلمانی فولکس‌واگن، جدای از این‌همه شرکت معروف و نام آشنایی که در زیرمجموعه خود می‌بیند، برندهای دیگری مانند دوکاتی (موتورسیکلت‌سازی اهل ایتالیا) و برند اسکانیا را نیز رهبری می‌کند.

حال در این مطلب، ما قصد داریم تا به شما عزیزان، بهترین و جذاب‌ترین خودروهایی که توسط برندهای زیرمجموعه فولکس‌واگن تولیدشده‌اند را معرفی نماییم.

بنتلی مولسان (Mulsanne)
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

این خودروی جذاب برند بریتانیایی، در سال 2010 به‌عنوان خودروی پرچم‌دار این شرکت، ایفای نقش می‌کرد. خودرویی که در حال حاضر، به پایان دوران امپراتوری خود در بنتلی رسیده است. این خودروی لوکس که در کلاس خود، جز بهترین‌ها به شمار می‌رفت، با یک قلب تپنده حجیم 6.75 لیتری 8 سیلندر تولید و عرضه‌شده بود. خودرویی که به‌عنوان یک نمونه لوکس بی‌سروصدا، قدرتمند ولی سنگین‌وزن 2,685 کیلوگرمی‌توانایی این را دارد تا در زمان تنها 4.8 ثانیه خود را از حالت سکون، به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند و سرعت نهایی آن نیز 306 کیلومتر بر ساعت، اعلام‌شده است.

گلف جی تی آی
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید
 
خودروی افسانه‌ای فولکس‌واگن گلف GTI، اکنون و پس از رونمایی اولیه خود در چندین دهه گذشته، در هشتمین نسل خود به سر می‌برد. خودرویی کوچک، مفید و باقیمتی معقول که در نسخه برتر یا به‌اصطلاح GTI خود، تبدیل به نمونه‌ای شد که همه به آن نیاز داشتند اما هیچ‌کس انتظارش را هم نداشت. نمونه فعلی گلف جی تی ای، هنوز هم روح و شاکله اصلی هاچبک نسخه اورجینال را چه ازلحاظ فرمان پذیری (هندلینگ) و چه ازلحاظ قابل‌اعتماد بودن، درون خود دارد. خودرویی که در زیر کاپوت خود، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو باقدرت 245 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتون متری را می‌بیند.

آئودی RS6 آوانت
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

خودروهای تولیدی شرکت آلمانی آئودی، هر یک ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود رادارند که هم ازلحاظ لوکس بودن و هم طراحی و قدرت، یک سرو گردن از رقیبان جهانی خود بالاتر هستند. حال اگر این خودروی تولید آئودی بخواهد یک نمونه واگن بانام RS6 آوانت باشد که به‌عنوان سریع‌ترین و چابک‌ترین خودروی بزرگ خانوادگی آئودی شناخته شود و بتواند 592 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور را از موتور 4 لیتری 8 سیلندر خود دریافت کند، بازهم داستان، خاص‌تر و جذاب‌تر می‌شود. برای آئودی RS6 آوانت، تنها 3.5 ثانیه زمان لازم است تا بتواند خود را از حالت سکون به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین آئودی، برای این خودروی واگن، برچسب قیمتی 109,000 دلاری را نیز در نظر گرفته است که اگرچه قیمت بالایی به نظر می‌رسد اما در مقابل رقیب هم‌وطن خود یعنی مرسدس AMG E63 S واگن، قیمت کمتری دارد.

لامبورگینی هوراکان
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

لامبورگینی ایتالیا یا همان برند گاو خشمگین که نامش برای هرکسی تداعی بخش جذابیت بصری، سرعت و صدای پرخروش اگزوزهایش است، ابرخودروهایی می‌سازد که در دنیا رقیب ندارند. هوراکان نیز یکی از همین خودروهای شاخص لامبورگینی است که با قلب تپنده 5.2 لیتری تنفس طبیعی 10 سیلندر خود، توانایی تولید 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتون متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاوری که از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه، به چرخ‌های عقب (RWD)، منتقل می‌شوند.

فولکس‌واگن تورگ (Touareg)
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

پس از سه نسل و 17 سال تولید مداوم، خودروهای شاسی‌بلند تورگ برند فولکس‌واگن، توانست به عدد 1,000,000 دستگاه ازنظر فروش برسد. دلیل این پرفروش بودن و موفقیت این خودروی آلمانی، به‌راحتی، خوش‌ساخت بودن، قابلیت‌های جذاب و کاربردی و هم‌چنین یک شاسی‌بلند با اندازه متوسط و خوب بازمی‌گردد. خودرویی که بر پایه پلتفرم MLB فولکس‌واگن که برای دیگر خودروهایی مانند آئودی Q7، پورشه کاین، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس استفاده‌شده، تولیدشده است.

پورشه 911 کاررا اس
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

با شروع سال 2020 میلادی، نسل موسوم به 922 از نسخه 911 این برند آلمانی، برای خودروهای جاده‌ای اسپرت، تولید می‌گردند. اگرچه پورشه، نسخه‌های قدرتمندتری از خودروی 911 خود را نیز تولید کرده است اما کاررا 2S و 4S حرف‌های دیگری برای گفتن هستند. خودروهایی که از سیستم کمک‌فنر جدید اکتیو و شاخصه قدرتمندی تازه‌تری بهره می‌برند.

کاپرا آتکا (Ateca)
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

اکنون شاید این سؤال در ذهنتان ایجادشده باشد که برند کاپرا (Cupra)، در لیست برندهای زیرمجموعه فولکس‌واگن، نبوده است. دلیل آن‌هم این است که این خودرو درواقع بانام سئات آتکا عرضه‌شده که این برند تصمیم گرفته است تا این خودرو را به‌عنوان یک نسخه پرفورمنس، با برند کاپرا به بازارهای جهانی عرضه کند. می‌توان گفت که در آتکا، نه‌تنها موتور کم‌حجم 2 لیتری توربوشارژ باقدرت 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متری یک قلب تپنده قابل‌قبول به‌حساب می‌آید، بلکه ظاهر این خودرو نیز بیش از آن‌که شبیه یک نسخه کراس اوور باشد، به خودروهای هاچبک می‌خورد.

آئودی R8
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

2019-audi-r8-آئودی R8 کوپه مدل 2019در میان برندهای زیرمجموعه فولکس‌واگن، خودروهای جذاب‌تر و درخشان‌تری نیز مانند همین R8 آئودی وجود دارند. خودرویی که در زیر کاپوت خود، یک انجین 5.2 لیتری 10 سیلندری را مشاهده می‌کند که می‌تواند تا دور 8,700 rpm، به حداکثر نیروی خود برسد. قدرت خروجی این خودرو، وابسته به نسخه‌ای است که توسط مشتری خریداری می‌شود؛ اما جالب است بدانید که نسخه پایه با کمترین قدرت R8، یک خودرو با 562 اسب بخار قدرت و 550 نیوتون متر گشتاور است. همچنین شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو،3.2 ثانیه و سرعت نهایی آن نیز 323 کیلومتر بر ساعت است.

لامبورگینی اوروس
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

اولین خودروی شاسی بند برند لامبورگینی که شاید هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کرد که روزی مجبور شود به بازار پرسود کراس اوور و شاسی‌بلند وارد شود، نظرات و طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. البته این را هم باید در نظر داشت که اگر لامبورگینی بخواهد خودرویی را بسازد، بدون شک کامل‌ترین و عالی‌ترین نسخه از آن را تولید خواهد کرد. اوروس نیز با موتور 4 لیتری 8 سیلندر و استفاده از سیستم توربو دوقلو خود، توانایی تولید 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور را دارد. اوروس همچنین با وزن نسبتاً سنگین 2,268 کیلوگرمی خود، می‌تواند در زمان تنها 3.6 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

پورشه تایکان توربو S
 
با برترین خودروهای تولیدی گروه فولکس‌واگن، آشنا شوید

آخرین خودرو از این فهرست طلایی خودروهای ساخت برندهای زیرمجموعه فولکس‌واگن نیز، همانی است که تاکنون شاید نام آن را زیاد شنیده باشید. خودرویی که نه‌تنها ازلحاظ پیشرانه و سرعت، بلکه ازنظر راننده گرا بودن داخل کابین و طراحی منحصربه‌فرد نیز، حرف زیادی برای گفتن در مقابل رقیبان خود به‌خصوص تسلا آمریکایی دارد. تایکان توربو S برقی، می‌تواند 750 اسب بخار قدرت تولید کرده و در زمان 2.6 ثانیه، خود را از حالت سکون به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند. البته این شتاب گیری بی‌رحمانه و سرسام‌آور، تنها مختص به 100 کیلومتر اول سرعت نبوده و به دلیل برقی بودن موتور و گشتاور بسیار بالا، تایکان توربو S، می‌تواند به‌صورت تهاجمی به این سرعت و شتاب گیری خود ادامه دهد.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط