معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی

به گزارش صبحانه،این روز‌ها تعداد زیادی از مردم، به ویژه والدین، به دنبال انتخاب بهترین تبلت دانش آموزی یا یافتن بهترین قیمت تبلت دانش آموزی برای فرزندان محصل خود هستند. به نظر می‌رسد با توجه به شیوع کرونا و برگزاری کلاس‌های تحصیلی به صورت غیرحضوری، سال تحصیلی 99-1400 سال متفاوتی برای دانش آموزان خواهد بود.

والدین و دانش آموزان باید خود را برای گذراندن روزانه چند ساعت کلاس‌ آنلاین طی 9 ماه آینده آماده کنند. البته دانش آموزان و دانشجویان از زمستان سال گذشته تجربه برگزاری کلاس‌های درسی به صورت آنلاین را داشته‌اند اما آنطور که به نظر می‌رسد سال تحصیلی پیش رو از ابتدا تا انتها به صورت کامل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خواهد بود. به همین جهت نیاز به خرید یک تبلت خوب برای کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیف ضروری به نظر می‌رسد.
 
مهمترین نکات برای خرید بهترین تبلت دانش آموزی

هر محصول در بازار ویژگی‌ها و کاربردهای مختص به خود را دارد، خریداران با توجه به اهداف و نیاز خود باید به سراغ محصولی بروند که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

مهمترین کاربرد یک تبلت دانش آموزی، اجرای برنامه‌های برگزاری کلاس آنلاین متصل به اینترنت و نصب چند اپلیکیشن کمک درسی است.

قیمت تبلت دانش آموزی باید متناسب باشد تا قدرت خرید برای اقشار مختلف جامعه فراهم بشود.

تبلت دانش آموزی باید نمایشگر بزرگ و با کیفتی داشته باشد، دانش آموزان گاهی بیش از چند ساعت به طور مداوم با تبلت کار می‌کنند و به نظاره کلاس‌های آنلاین می‌نشینند، به همین دلیل یک نمایشگر با کیفیت از شاخصه‌های مهم برای انتخاب تبلت دانش آموزی است.

پردازنده و مقدار رم مناسب نیز به سرعت کار با دستگاه و همچنین جلوگیری از هنگ کردن یا کند شدن هنگام اجرای برنامه‌های مختلف کمک می‌کند. این ویژگی به خصوص در حین برگزاری کلاس‌های آنلاین بسیار مهم است زیرا هنگ کردن دستگاه در حین کلاس به معنای قطع ارتباط و از دست دادن چندین دقیقه از مباحث مهم درسی است.

تبلت دانش آموزی باید به یک دوربین اصلی و سلفی خوب مجهز باشد. عکس گرفتن از تکالیف درسی و ارسال برای معلم همچنین آنلاین بودن در کلاس و روشن بودن دوربین سلفی برای نشان دادن حضور دانش آموز از جمله شرایطی هستند که در بسیاری از کلاس‌های غیرحضوری رخ می‌دهد.

باتری با ظرفیت بالا یکی از مهم‌ترین مزایای تبلت‌های دانش آموزی است، اتصال به اینترنت به صورت مستمر برای برگزاری کلاس‌های آنلاین به سرعت شارژ باتری را خالی می‌کند. با اتصال دستگاه به شارژر و استفاده همزمان نیز معمولا سرعت کار با تبلت افت می‌کند که این مورد برای دانش آموزان جالب نیست.

حافظه مناسب برای ذخیره‌سازی فایل‌های ویدئویی آموزشی، تصویر تکالیف و نصب برخی برنامه‌های پرحجم برگزاری کلاس آنلاین نیز اهمیت فراوانی دارد.

داشتن قلم هوشمند برای نوشتن نیز می‌تواند به نکته برداری آسان در کلاس کمک فراوانی کند، با وجود قلم هوشمند نیاز زیادی به دفتر و خودکار نخواهید داشت اما مشکل آنجاست که قلم هوشمند تنها در مدل‌های گران قیمت یافت می‌شود.

با توجه به این نکات بهتر است بدون از دست دادن زمان به معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی در رنج‌های قیمتی مختلف برویم.
 
بهترین مدل و قیمت تبلت دانش آموزی پایین‌رده

قیمت تبلت دانش آموزی برای والدین اهمیت فراوانی دارد. به همین جهت در این گزارش سعی می‌شود بیشتر به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه پرداخته شود.
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی

تبلت لنوو Tab E7 TB-7104i

این مدل ارزان‌ترین تبلت دانش آموزی در بازار ایران است که البته خیلی از شاخصه‌های ذکر شده را ندارد اما قیمت آن بسیار مناسب است. این تبلت 7 اینچی از پردازنده مدیاتک MT8321 و تنها یک گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی 16 گیگابایت و دورین اصلی دو مگاپیکسلی از جمله دیگر مشخصات تبلت لنوو Tab E7 TB-7104i هستند.

با توجه به قیمت و مشخصات نباید انتظار زیادی از این مدل داشت اما سری تبلت‌های Tab E7 لنوو کار راه‌انداز هستند و از پس پردازش‌های سبک برمی‌آیند. این تبلت یک مدل ارزان قیمت‌تر با نام Tab E7 TB-7104F دارد که آن مدل حافظه کمتر و پردازنده ضعیف‌تری دارد و از سیمکارت پشتیبانی نمی‌کند.

باتری هر دو مدل تبلت E7 دارای ظرفیت 2750 میلی‌آمپرساعت است و هر دو نسخه از اندروید 8 بهره می‌برند.

نقاط قوت:

    اندازه مناسب
    قیمت مناسب

نقاط ضعف:

    حافظه رم پایین
    باتری با ظرفیت کم
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی

تبلت لنوو TAB M7 7305X (بهترین انتخاب)

برای خرید تبلت با قیمت کمتر از 3 میلیون تومان، مدل TAB M7 7305X بهترین انتخاب است. این تبلت به پردازنده مدیاتک MT8765B همراه با دو گیگابات رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

اندروید 9 و باتری 3950 میلی‌آمپرساعتی در کنار سخت افزار مناسب این مدل را به یکی از تبلت‌های میان‌رده خوب بازار تبدیل کرده که قطعا پاسخگوی نیاز دانشجویان و دانش آموزان خواهد بود. نمایشگر 7 اینچی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات خوب تبلت M7 7305X هستند.

نقاط قوت:

    مشخصات خوب نسبت به قیمت
    نمایشگر مطلوب
    باتری با ظرفیت بالا

بهترین مدل و قیمت تبلت دانش آموزی میان‌رده

برای تبلت‌های میان‌رده تا قیمت 7 میلیون تومان، تبلت‌های سامسونگ کیفیت بهتری نسبت به رقبای خود دارند.
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی

تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8.0 2019

سامسونگ در بازار تبلت‌ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مدل گلکسی Tab A 8.0 2019 یکی از جدیدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تبلت‌های این شرکت است که به دلیل کیفیت بالا، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این تبلت با نمایشگر 8 اینچی و بدنه پلاستیکی، علاوه بر انداز بزرگ، وزن سبکی دارد. سامسونگ در این مدل از پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام SDM429 استفاده کرده است. این پردازنده در کنار 2گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه اصلی، قدرت پردازش خوبی دارد.

برجسته‌ترین شاخص تبلت Tab A 8.0 جدید سامسونگ، باتری با ظرفیت بیش از 5 هزار میلی‌آمپرساعت است که مدت زمان زیادی شارژ نگه می‌دارد. دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی و همچنین اندروید 9، از دیگر مشخصات جذاب این تبلت به شمار می‌روند.

نقاط قوت:

    صفحه نمایشگر مطلوب
    قدرت پردازشی خوب
    دوربین اصلی با کیفیت
    باتری با ظرفیت بالا
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی
 
تبلت سامسونگ گلکسی  TAB A 10.1 2019 (بهترین انتخاب)

سری Tab A سامسونگ که سال گذشته معرفی شدند، به طور کلی گزینه‌های ایده‌آلی برای خرید تبلت برای انجام کارهای روزمره، وب‌گردی، اجرای برنامه‌های نیمه سنگین و ارتباط آنلاین محسوب می‌شوند.

تبلت 10 اینچی این سری نیز این این قائده مستثنی نیست. این تبلت با نمایشگر بزرگ و با کیفیت فول‌اچ‌دی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برای مکالمه تصویری یا برگزاری کلاس آنلاین بسیار عالی است و حتی به معلمان نیز پیشنهاد می‌شود.

پردازنده اگزینوس 7904 در کنار دو گیگابایت رم و حافظه 32 گیگابایتی قدرت خوبی در پردازش دارد، همچنین باتری 6150 میلی‌آمپرساعتی این مدل یکی از بهترین‌های در مدل‌های هم رده محسوب می‌شود.

نقاط قوت:

    طراحی زیبا با رنگبندی جذاب
    نمایشگر بزرگ و با کیفیت
    باتری با ظرفیت بالا
    قدرت پردازش خوب

نقاط ضعف:

    فاقد قلم S Pen
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی

تبلت هواوی مدیاپد  M5 Lite 8

هواوی تا حالا حضور خاصی در بازار تبلت‌ها نداشته و تنها چند مدل محدود را معرفی عرضه کرده است اما این مدل‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و انتخاب خوبی برای خریداران هستند. مدیاپد یکی از تبلت‌های میان‌رده با کیفیت هواوی محسوب می‌شود که علاوه بر طراحی زیبا و نمایشگر با کیفیت، قدرت پردازشی بالایی دارد.

هواوی در این مدل از پردازنده هشت هسته‌ای کایرین 710، حافظه رم 3 گیگابایت و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. نمایشگر 8 اینچی با وضوح فول‌اچ‌دی و تراکم پیکسلی 283 یکی از بهترین‌ها در این رده محسوب می‌شود.

دوربین اصلی این مدل دارای سنسور 13 مگاپیکسل و سنسور دوم با سنسور 8 مگاپیکسل، هر دو تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت می‌کنند. باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی و اندروید 9 از دیگر مشخصات این مدل است.

نقاط قوت:

    کیفیت بالا نمایشگر
    قدرت پردازشی بالا
    دوربین بسیار خوب
    باتری با شارژدهی مطلوب
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی
 
تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8.0 2019 همراه با قلم S Pen (بهترین انتخاب برای معلمان)

این مدل به جز در اندازه نمایشگر، قلم هوشمند S Pen و ظرفیت باتری، تفاوت دیگری با تبلت گلکسی TAB A 10.1 ندارد. پردازنده، مقدار رم و ظرفیت داخلی هر دو مدل یکسان است. تفاوتی در کیفیت دوربین این دو مدل نیز دیده نمی‌شود اما نمایشگر Tab A 8 کوچکتر است و به دلیل کاهش اندازه، ظرفیت باتری آن به 4200 میلی‌آمپرساعت کاهش پیدا کرده است.

اما Tab 8 از قلم هوشمند S Pen و تمام مزایای آن بهره می‌برد. با قلم هوشمند در حین کلاس می‌توانید نوت برداری کنید و همچنین برخی از عملکردهای تبلت را از راه دور مدیریت کنید.

نقاط قوت:

    طراحی زیبا
    قدرت پردازش خوب
    قلم S pen

نقاط ضعف:

    پردازنده و مقدار رم می‌توانست بهتر باشد

بهترین مدل و قیمت تبلت دانش آموزی بالارده

در این رده تبلت‌های متنوع با مشخصات فنی قدرتمند و قیمت بالا دیده می‌شود اما به صرف کارآمد بودن برای دانش آموزان به معرفی دو تبلت مقرون‌به‌صرفه بسنده می‌کنیم. اگر مشکلی با قیمت تبلت دانش آموزی ندارید می‌توانید نگاهی به تبلت‌های مایکروسافت و اپل بیاندازید.
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی

سامسونگ گلکسی TAB S6 Lite

هنگامی که تبلت گلکسی TAB S6 Lite را در دست می‌گیرید، بدنه آلومینیومی، صفحه نمایش بزرگ و وزن نسبتا زیاد، اولین شاخصه‌هایی هستند که جلب نظر می‌‎کنند. سامسونگ در این تبلت از پردازنده اگزینوس 9611 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم استفاده کرده تا این مدل برای انجام کارهای سنگین مناسب باشد.

دوبین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این مدل عملکرد مطلوبی دارند و تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کنند. اسپیکرهای قدرتمند AKG در کنار نمایشگر 10 اینچی فول‌اچ‌دی موجب می‌شوند تا از تماشای فیلم و انجام بازی با تب S6 Lite سامسونگ لذت ببرید.

سامسونگ با توجه به اندازه بزرگ این تبلت، فضای زیادی برای قرار دادن یک باتری بزرگ داشته و به همین دلیل در این مدل از باتری با ظرفیت بیش از 7 هزار میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که ساعات طولانی شارژ نگه می‌دارد. اندروید 9 و قلم S Pen از دیگر مشخصات تبلت گلکسی TAB S6 Lite هستند.

نقاط قوت:

    طراحی زیبا همراه با رنگبندی متنوع
    نمایشگر بزرگ و با کیفیت
    قدرت پردازشی خوب
    باتری حجیم با ظرفیت بالا
 
معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی

تبلت لنوو IdeaPad D330

تبلت‌های لنوو در سری آیدیپد با وجود کیبورد قابلیت تبدیل به یک لپ‌تاپ جمع و جور را دارند. این مدل از سیمکارت پشتیبانی نمی‌کند و تنها با وای‌فای به اینترنت متصل می‌شود. همچنین لنوو برای سیستم عامل آیدیپد به جای اندروید از ویندوز 10 مایکروسافت استفاده کرده تا این مدل بیشتر به یک لپ‌تاپ شبیه باشد.

نمایشگر 10 اینچی این مدل از کیبورد جدا می‌شود و به صورت مستقل مانند یک تبلت نیازهای کاربر را برآورده می‌کند. همچنین در حالت اتصال به کیبورد، لولا به صورت 360 درجه چرخش دارد.

پردازنده اینتل سلرون N4000 همراه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، از مشخصات فنی این تبلت محسوب می‌شوند. ظرفیت باتری این مدل 39 وات ساعت است که مدت زمان طولانی شارژ نگه می‌دارد.

نقاط قوت:

    نمایشگر بزرگ
    داشتن کیبورد
    قدرت پردازشی بالا

نقاط ضعف:

    قیمت زیاد

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط