اینها پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰ هستند

به گزارش صبحانه،اگر به یاد داشته باشید در سال گذشته نیز یک لیست منتشر شد که پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ را به ما معرفی کرد، در سال ۲۰۱۹ اپل توانست با فروش ۴۶.۳ میلیون نسخه از گوشی iPhone XR در صدر جدول پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این دستگاه با قیمت ۷۷۷ دلار (میانگین قیمت) در بازار جهانی فروخته می‌شد. بعد از این دستگاه، گوشی iPhone 11 اپل با فروش ۳۷.۳ میلیون نسخه در رتبه دوم قرار گرفت.

گوشی iPhone 11 در سال ۲۰۱۹ به عنوان دومین گوشی پرفروش شناخته شد، اما با توجه به لیست منتشر شده از Omdia، این گوشی در سال ۲۰۲۰ با فروش ۶۴.۸ میلیون نسخه توانست به پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، در سال ۲۰۱۹ اپل توانست ۴۶.۳ میلیون نسخه از گوشی آیفون ایکس آر بفروشد و این تعداد فروش تنها ۹ میلیون از گوشی آیفون ۱۱ بیشتر بود. در سال گذشته اپل توانست تنها ۲۴.۲ میلیون نسخه از گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ بفروشد، با این وجود این گوشی به عنوان دومین گوشی پرفروش سال گذشته شناخته شد. اما همانطور که متوجه شده‌اید، تفاوت فروش این دو گوشی ۴۰.۶ میلیون نسخه بوده و این تفاوت بسیار زیاد است. برخی از کاربران بر این باورند که به علت همه گیری ویروس کرونا، شرکت اپل نتوانسته است تعداد زیادی از این دستگاه را تولید کند. لازم به ذکر است که اپل گوشی iPhone SE 2020 را با قیمت میانگین ۴۵۱ دلار در دسترس کاربران قرار داد.

سومین دستگاه در لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰، گوشی آیفون ۱۲ است. همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا اپل این گوشی را در ماه اکتبر به بازار عرضه کند، اما با این وجود شرکت اپل توانست ۲۳.۳ میلیون نسخه از این دستگاه بفروشد. همانطور که می‌دانید این دستگاه، اولین گوشی شرکت اپل است که از شبکه ارتباطی ۵G پشتیبانی می‌کند، لازم به ذکر است که گوشی آیفون ۱۲ با قیمت میانگین ۸۹۶ دلار فروخته می‌شود.
 
اینها پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰ هستند
 
شرکت سامسونگ توانست مقام‌های چهارم، پنجم و ششم را به دست بیاورد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید گوشی Galaxy A51 با فروش ۲۳.۲ میلیون نسخه در رتبه چهارم، گوشی Galaxy A21s با فروش ۱۹.۴ میلیون نسخه در رتبه پنجم و گوشی اقتصادی Galaxy A01 با فروش ۱۶.۹ میلیون نسخه در رتبه ششم قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید گوشی Galaxy A01 با قیمت میانگین ۱۱۵ دلار به عنوان ارزان‌ترین گجت در لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.
 

گوشی‌های پرچمدار اپل در لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰

گران قیمت‌ترین گوشی در این لیست متعلق به اپل است. شرکت اپل توانسته است که ۱۶.۸ میلیون نسخه از گوشی iPhone 12 Pro Max بفروشد و به همین دلیل این دستگاه به عنوان هفتمین گوشی پرفروش سال ۲۰۲۰ شناخته شد، لازم به ذکر است که این دستگاه با قیمت تقریبی ۱,۲۳۲ دلار به فروش می‌رسد. بعد از این گوشی دوباره شاهد یک گوشی از شرکت سامسونگ هستیم که این شرکت توانسته ۱۵.۳ نسخه از این گوشی را بفروشد، این دستگاه با نام گلکسی ای ۱۱ شناخته می‌شود.

در رتبه نهم، گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو قرار گرفته است و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید شرکت شیائومی توانسته ۱۵ میلیون نسخه از این دستگاه را با قیمت تقریبی ۱۶۱ دلار بفروشد. آخرین گوشی در لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰، گوشی آیفون ۱۲ مینی است. اپل توانسته ۱۴.۵ نسخه از این گوشی را بفروشد و همانطور که می‌دانید این دستگاه زیاد مورد توجه کاربران قرار نگرفت، اما با این وجود این دستگاه در این لیست قرار گرفته است. با توجه به اطلاعات اخیر منتشر شده از شرکت اپل، تولید گوشی آیفون ۱۲ مینی در سه ماهه دوم سال جاری متوقف خواهد شد.

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ کم‌تر از دو ماه در سال ۲۰۲۰ در دسترس بودند و با این وجود به دلیل محبوبیت شرکت اپل، این گوشی‌ها در مدت زمان کم‌تر از دو ماه در لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰ قرار گرفته‌اند. با مقایسه کردن لیست گوشی‌های پرفروش سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ متوجه خواهید شد که تنها شرکت اپل توانسته است که گوشی‌های پرچمدار را به مدت زمان دو سال در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها قرار دهد.

در رابطه با همین موضوع، Jusy Hong مدیر ارشد تحقیقات و قطعات Omdia گزارشی منتشر کرد. در این گزارش توضیح داده است که این لیست می‌تواند قدرت و محبوبیت شرکت اپل را نشان دهد، زیرا شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، شیائومی و… نتوانسته‌اند که یک مدل از گوشی‌های پرچمدار خود را در این لیست قرار دهند. همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید، هیچ گوشی از سری اس یا نوت سامسونگ در لیست پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۰ وجود ندارد.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط