10 کاری که تصور نمی‌کردید گوشی تان قادر به انجام آن‌ها باشد

به گزارش صبحانه،آیا از این نکته اطلاع داشتید که گوشی همراه‌تان قادر به انجام کارهایی است که شاید در مورد آن‌ها اطلاعی نداشتید. به‌طور مثال، این امکان فراهم است تا با استفاده از یک قطره آب عکس‌هایی با جزییات بسیار ریز تهیه کنید، در حالی که لنز دوربین گوشی ماکرو نیست، یا حتا این امکان فراهم است تا یک فلم استایلوس برای تمامی گوشی‌ها طراحی کرد.
 
کدهای مخفی گوشی

اگر برنامه شماره‌گیری گوشی را باز کنید و کد  #06#* را وارد کنید قادر به مشاهده شماره سریال و کد IMEI هستید. قابلیت فوق به ویژه در ارتباط با خرید گوشی‌های دست دوم کاربرد دارد، به‌طوری که اجازه می‌دهد اطمینان حاصل کنید جعبه‌ گوشی همان جعبه‌ای است که گوشی در آن قرار داشته است.
 
کد مخفی برای بررسی سخت‌افزار گوشی

اگر برنامه شماره‌گیری گوشی را باز کنید و کد  #*0#* را وارد کنید قادر به مشاهده برنامه کاملی ظاهر می‌شود که اجازه تست کامل سخت‌افزارهای گوشی را می‌دهد. برنامه ظاهر شده اجازه می‌دهد سخت‌افزارهای مختلف گوشی را آزمایش کنید. از آزمایش صفحه‌نمایش گرفته تا تست سلامت صفحه لمسی، تست اسپیکرها و تست تمامی حس‌گرهای داخل گوشی منجمله اثرانگشت. البته دقت کنید که این کد تنها روی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. اگر گوشی‌هایی که سخت‌افزار قدرتمندی ندارند اجرای این برنامه با کمی تاخیر همراه است.
 
یک قلم برای تمامی گوشی‌های اندرویدی

بدون شک بسیاری از ما دوست داریم گوشی مجهز به قلم استایلوس داشته باشیم. با این‌حال، گوشی‌‌های مجهز به قلم استایلوس ارزان نیستند و خرید قلم جداگانه نیز دردسرهای خاص خود را دارد. با این‌حال، با یک ترفند جالب می‌توانید از یک قلم روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. برای این منظور تنها کاری که باید انجام دهید تهیه یک باتری قلمی یا نیم قلمی است. کافی است قطب منفی باتری را روی صفحه نمایش بکشید تا صاحب یک قلم شوید. اگر در خانه باتری در اختیار ندارید بازهم این شانس را دارید تا از طریق یک ترفند ساده یک قلم برای خود تهیه کنید. در این روش تمام آن چیزی که به نیاز دارید یک مداد و یک ورق آلومینیومی است. کافی است دور مداد را فویل آلومینیوم پیچیده و یک قلم در اختیار داشته باشید. مزیت این‌ دو روش چیست، پاسخ ساده است، دیگر نیازی نیست با دستان آلوده صفحه‌نمایش را لمس کنید یا در زمستان دستان خود را از دست‌کش خارج کرده و با صفحه‌نمایش گوشی کار کنید. علاوه بر این، با استفاده از این دو روش به راحتی قادر به نقاشی روی صفحه‌نمایش هستید.
 
چگونه از ماوس در گوشی اندرویدی استفاده کنیم؟

برای این منظور دو گزینه در اختیار دارید. گزینه اول گوشی بی‌سیم است. اگر در خانه صفحه‌کلید و ماوسی دارید که بی‌سیم هستند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، کافی است دانگل ماوس و صفحه‌کلید را به گوشی متصل کنید و تمام! اکنون قادر به استفاده از ماوس و صفحه‌کلید در گوشی هستید. اگر تمایلی ندارید از این روش استفاده کنید، در روش دوم به یک ماوس بلوتوثی نیاز دارید. ابتدا بلوتوث ماوس را روشن کرده و در ادامه بلوتوث گوشی را روشن کنید و صبر کنید تا ماوس توسط گوشی شناسایی شود. در ادامه به ماوس متصل شوید و تمام! اکنون می‌توانید بدون اشغال شدن درگاه گوشی از ماوس در گوشی خود استفاده کنید.
 
چگونه نور چراغ گوشی را ملایم‌تر و بهتر کنیم؟

همان‌گونه که می‌دانید، زمانی که چراغ گوشی را در محیط تاریک روشن می‌کنیم (به ویژه در این شرایط که برق در بازه‌های زمانی مختلف قطع می‌شود) نوری کاملا تند و تیز را دریافت می‌کنید. با این‌حال برای آن‌که نوری فراگیرتر و بهتر در اختیار داشته باشید، کافی است یک لیوان آب روی دوربین گوشی قرار دهید. البته دقت کنید که لیوان و آب باید شفاف باشند.
 
چگونگی سالم بودن کنترل گوشی را آزمایش کنیم؟

گاهی اوقات کنترل راه دور تلویزیون به درستی کار نمی‌کند و به درستی نمی‌دانید مشکل از تلویزیون یا گوشی است. برای اطمینان از این موضوع که کنترل تلویزیون سالم است یا خیر، کافی است دوربین گوشی را باز کنید، کنترل تلویزیون را مقابل آن قرار دهید و دکمه‌ای روی گوشی را فشار دهید. اگر مشاهده کردید که کنترل واکنش نشان می‌دهد و چراغ آن خاموش و روشن می‌شود نشان می‌دهد که کنترل سالم است.
 
فیلترسازی برای دوربین

تاکنون با این مشکل روبرو شده‌اید که تمایل داشته باشید از یک شی به شدت نورانی عکاسی کنید، اما نور شی به اندازه‌ای زیاد است که امکان عکاسی مطلوب فراهم نمی‌شود. برای حل این مشکل یک ترفند ساده وجود دارد. کافی است عینک آفتابی خود را مقابل دوربین گوشی قرار دهید و عکاسی کنید تا نور لطیف‌تر شده و عکاسی بهتری انجام دهید. جالب آن‌که اگر از عینک‌های آفتابی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید در عمل به فیلترهای رنگی مختلفی دسترسی دارید که اجازه عکس‌برداری‌های جالبی را می‌دهند.
 
چگونه تراز یک شی را بررسی کنیم؟

اگر وسیله‌ای برای تراز در خانه ندارید یا فردی در خانه نیست که در مورد تراز بودن به شما کمک کند دوربین گوشی در این زمینه به شما کمک می‌کند. در این روش نیازی به نصب نرم‌افزار ضاافی نیست، کافی است در گوگل عبارت Bubble Level را تایپ کنید تا تراز در اختیارتان قرار بگیرد. اکنون کافی است گوشی را روی قاب یا وسیله موردنظر قرار دهید تا بتوانید آن‌را طراز کنید. 
 
عکاسی ماکرو

برخی از گوشی‌ها فاقد لنز ماکرو هستند و برخی دیگر نیز کیفیت چندان جالبی ندارند. به‌طور مثال، کاربران می‌توانند یک قطره آب روی دوربین سلفی گوشی قرار دهند و عکاسی ماکرو انجام دهید. البته قبل از انجام این‌کار باید مطمئن شوید که قطره آب به درون اسپیکر نفوذ نکند و باعث خراب شدن آن نشود.
 

شیر یا خط کردن با گوشی

اگر با دوست‌تان در مورد موضوعی اختلاف‌نظر دارید و دوست دارید از روش قدیمی شیر یا خط استفاده کنید، اما سکه‌ای ندارید، کافی است از گوشی‌تان استفاده کنید و به گوگل اسیستنت عبارت Hey Google, Flip a Coin  را بگویید پس از چند ثانیه به این اصطلاح واکنش نشان می‌دهد. ترفند فوق در ارتباط با گوشی‌های iOS نیز قابل استفاده است. البته در گوشی‌های آی‌فون باید از اصطلاح Siri, Flip a Coin استفاده کنید.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط