واتساپ حالا با سرعت بیشتری از تلگرام کپی می‌کند

شاید واتساپ کاربران بیشتری در مقایسه با تلگرام داشته باشد اما این به معنی بهتر بودن واتساپ نیست. بسیاری از کاربران علاقه‌ای به مهاجرت به یک پیام‌رسان جدید ندارد و برخی دیگر با توجه به حضور بیشتر مخاطبانشان در واتساپ، علاقه‌ای به ترک این پیام‌رسان ندارند. واتساپ مدت‌ها یک پیام‌رسان ابتدایی و ساده باقی ماند اما حالا با اوج‌گیری بیشتر تلگرام، واتساپ می‌خواهد با کپی کردن برخی از ویژگی‌های رقیب بزرگش، به محبوبیت بیشتری دست پیدا کند.

قابلیت جدید واتساپ یک کپی از تلگرام است

متا که مالک واتساپ است، در حال آماده‌سازی یک بروزرسانی بزرگ برای نسخه‌های اندروید و iOS این برنامه است. در نسخه جدید پیام‌رسان واتساپ، امکان ارسال واکنش به پیام‌های دیگر کاربران وجود خواهد داشت. در حال حاضر این قابلیت برای کاربران در دسترس نیست. متا در حال تست این ویژگی در حالت بتای محدود است و هنوز زمان دقیقی برای ارائه این قابلیت اعلام نشده است.

واتس‌اپ حالا با سرعت بیشتری از تلگرام کپی می‌کند!

قابلیت واکنش به پیام‌ها چندی پیش به تلگرام اضافه شد و مورد استقبال بسیاری از کاربران نیز قرار گرفت. با این که واتساپ به تازگی این ویژگی را به صورت محدود منتشر کرده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که متا، از مدت‌ها پیش در حال بررسی اضافه کردن قابلیت واکنش به پیام‌ها بوده است. ظاهرا یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های تیم توسعه واتساپ در متا، شکل ظاهری واکنش‌ها به پیام‌های کاربران بوده که تا حد زیادی از تلگرام کپی شده است.

 

همان طور که در اسکرین شات‌های فاش شده مشاهده می‌کنید، پنل واکنش‌ها در پیام‌های واتساپ شباهت شدیدی به این ویژگی در تلگرام دارد. در حال حاضر و در مرحله بتای محدود، کاربران می‌توانند از تنها شش اموجی برای واکنش به پیام‌ها استفاده کنند. با توجه به شناختی که درباره واتساپ داریم، احتمالا قابلیت ریکت به پیام‌ها، حداقل در بخش ظاهری به پای تلگرام نرسد.

تلگرام اولین برنامه‌ای نبود که واکنش به پیام‌ها با ایموجی را معرفی کرد

قابلیت جدید واتساپ مدت‌ها در دیگر برنامه‌ها و پیام‌رسان‌ها وجود داشته است. اولین بار iMessage اپل این ویژگی جذاب را به کاربرانش معرفی کرد. پس از مدتی، متا از این ایده خوشش آمد و از آن در شبکه اجتماعی فیس بوک استفاده کرد. مدتی بعد هم این قابلیت راهی اینستاگرام شد. در آخرین روزهای سال قبل میلادی، تلگرام این قابلیت را به کاربران ارائه کرد و حالا واتساپ پس از کپی کردن این ویژگی از اپل، می‌خواهد از تلگرام نیز شکل ظاهری واکنش‌ها را کپی کند.

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط