جدول زمان بندی خواب کودک

فرزند شما به چه مقدار خواب احتیاج دارد؟ این موضوع برای هر کودکی متفاوت است. برخی از نوزادان به 2 ساعت بیشتر یا کمتر نسبت به نوزادان دیگر به خواب نیازمند هستند. برخی از کودکان نوپا و بزرگ تر به همان اندازه به یک ساعت بیشتر یا کمتر از همسالان خود به خواب احتیاج دارند. جدول زمان بندی زیر میزان خواب به طور متوسط و چگونگی تغییر الگو های خواب و چرت زدن به میزان مورد نیاز برای رشد کودکان را نشان می دهد.

در این مطلب می خوانید:

نوپا

  • دوازده ماهگی نیاز کودک به خواب حدود دوازده و نیم تا چهارده ساعت خواب در شبانه روز است. خواب او در هنگام شب هم چنان 10 تا 11 ساعت است و دو وعده چرت در روز، البته با مدت زمانی کوتاه تر دارد.

  • هجده ماهگی خواب کودک حدود دوازده و نیم تا سیزده و نیم ساعت رسیده است. احتمالا چرت زدن در هنگام صبح او از بین رفته و تا چند سال آینده بعد از ظهر ها می خوابد. اکثر بچه ها در این سن هنوز هم 10 تا 11 ساعت در شب می خوابند.

 نکته:در دو سالگی اکثر کودکان زمان بیداری شان نسبت به خواب آن ها بیشتر است.

چهار و پنج سالگی خواب کودکان در این سن در حدود یازده تا دوازده ساعت در کل شبانه روز می رسد. بعضی از کودکان کل این زمان را در شب می خوابند و برخی دیگر حدود یک تا دو ساعت در بعد از ظهر چرت می زنند. کودکانی که به مهد کودک می روند یا فعالیت غیر منتظره ای در طول روز موجب خستگی آن ها می شود، زود تر از معمول به رختخواب می روند.

<h1 style="box-sizing: border-box; font-size: 20.4px; margin: 0px 0px 5px; font-family: " noto="" kufi="" arabic",="" "noto="" naskh="" "helvetica="" neue",="" helvetica,="" arial,="" sans-serif;="" font-weight:="" 500;="" line-height:="" 1.43;="" color:="" inherit;"="">
  • شش سالگی حدود ده تا یازده و نیم ساعت در شب می خوابند. در این سن چرت زدن در طول روز به ندرت پیش می آید. ترس های شبانه برخی از کودکان شروع می شود و این موضوع می تواند باعث مشکلاتی برای سخت به تخت رفتن در هنگام خواب ایجاد کند.

  • هفت تا هشت سالگی حدود نه ساعت و نیم تا یازده ساعت و نیم به خواب احتیاج دارند. اکثر کودکان این زمان را به خواب شبانه اختصاص می دهند.

  • منبع سایت فرزند 

  • http://farzand.net/article/393-your-childs-sleep-and-nap-timeline

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط