این پهپاد از خانه شما محافظت می‌کند +عکس

به گزارش صبحانه، این استارت آپ که مقر آن در سیلیکون‌ ولی و همچنین زوریخ سویس قرار دارد، سیستم امنیتی جدیدی معرفی کرده است که تهدیدهای احتمالی را شناسایی و آن‌ها را توسط یک پهپاد بررسی می‌کند.

 پهپاد، ویدیو را مستقیماً به گوشی شما ارسال و استریم خواهد کرد. بنابراین می‌توانید خطر احتمالی را بلافاصله متوجه شوید. Sunflower Labs هم‌اکنون درخواست بتاتستینگ را از طریق وب‌سایت خود شروع کرده است و تست نسخه بتای این سیستم امنیتی را اواسط ۲۰۱۷ شروع خواهد کرد. استارتاپ مذکور خود را مکملی برای سیستم‌های امنیتی مرسوم می‌داند.

 

سیستم هشدار سان‌فلاور مبتنی بر پهپاد و چراغ‌های هوشمندی است که در زمین اطراف خانه کاشته می‌شوند و به حرکت، لرزش و صدا حساس هستند. توسط آنالیز این اطلاعات، سیستم قادر به تشخیص انسان، ماشین و حیوانات خواهد بود و جهت انجام این مهم، از هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد تا خطرات بالقوه را به‌درستی تشخیص دهد. برای مثال افراد بی‌خطر نظیر پستچی‌ها از روی نحوه نزدیک شدن آن‌ها و همچنین زمان توقفشان جلوی خانه شناسایی می‌شوند. هنگامی که شخصی به خانه نزدیک شود و جلوی در منتظر بماند، یک نوتیفیکیشن برایتان ارسال و از شما درخواست می‌کند که در صورت تمایل بررسی کنید. در صورتی که جواب شما مثبت باشد، پهپاد از مقر خود (بالکن، ایوان یا هر جای امن دیگر) برمی‌خیزد و به‌صورت اتوماتیک به محل استقرار فرد مشکوک پرواز می‌کند.
 

این پهپاد از خانه شما محافظت می‌کند +عکس
 

پهپاد که حدود ۱۰ متر ارتفاع می‌گیرد تا زمانی که شما دستور بازگشت به آشیانه را صادر نکنید، شخص را مورد بررسی قرار خواهد داد. همچنین اپلیکیشن موجود روی گوشی یک گزینه برای خبر کردن پلیس محلی در اختیارتان می‌گذارد. اخطار اشتباهی عموماً در سیستم‌های امنیتی رایج رخ می‌دهد. الکس پاچیکوف، مدیرعامل روسی این شرکت انتظار دارد با فرستادن پهپاد قبل از اطلاع به پلیس مشکل را حل کند. یک مزیت دیگر سیستم این است که شما همه محدوده ملک خود را زیر نظر دارید، درحالی‌که سیستم‌های معمول عموماً نقاط ورود و خروج خانه را تحت کنترل می‌گیرند. ملخ‌های پهپاد در صورت برخورد با هر چیزی به‌صورت اتوماتیک خاموش می‌شوند و از کار می‌افتند و با توجه به طراحی عریضشان، کمترین میزان صدا را تولید می‌کنند.
 

این پهپاد از خانه شما محافظت می‌کند +عکس
 

پاچیکوف می‌گوید:

هدف ما این است که به جای صدای Buz (وز وز کردن) به صدایی بهتر دست یابیم.

در حال حاضر این پهپاد حدود ۹۰۰ گرم وزن دارد، اما این کمپانی قصد دارد قبل از عرضه عمومی، وزن آن را به کمتر از ۲۵۰ گرم برساند. پهپاد به ۲ دوربین مجهز است و جهت حفظ حریم شخصی دیگران، تنها از محوطه شخص مالک تصویربرداری می‌کند. به هر صورت با توجه به قوانین خاصی که در هر کشور وضع شده است، نگرانی‌هایی نیز در رابطه با این سیستم امنیتی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، در کشور آمریکا پرواز پهپادهایی که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند، تنها برای کسانی که آزمون پرواز را گذرانده باشند، کمتر از ارتفاع ۱۲۰ متر مجاز است و در کشور سوئد نیز اخیراً قوانینی در منع استفاده از پهپاد وضع شده است. البته قانون آمریکا برای پهپادهای تجاری مؤثر خواهد بود؛ چیزی که کمپانی سان‌فلاور نیز بر آن تأکید می‌کند و می‌افزاید:

از آنجا که این قانون برای پروازهای تجاری وضع شده است، نمی‌تواند برای صاحب پهپاد که از آن، جهت استفاده‌های غیرتجاری استفاده می‌کند مشکل‌ساز باشد؛ چراکه استفاده‌های تفریحی با محدودیت‌های کمتری مواجه هستند.

قیمت این سیستم هنوز دقیقاً مشخص نیست، اما چراغ‌ها هرکدام به‌تنهایی ۱۵۹ دلار قیمت خواهند داشت. در کل قیمتی برابر با سیستم‌های امنیتی معمول خواهد داشت. پاچیکوف در تلاش است تا این سیستم را با دستیارهای صوتی نظیر سیری و آمازون‌اکو تطبیق دهد.

منبع : زومیت

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط