بهترین نرم افزارهای امنیتی رایگان 2017 کدامند؟ +عکس

به گزارش صبحانه،  نرم افزار امنیتی شما باید قابلیت مقابله با بدافزارها (malware) را نیز داشته باشد، بدافزارهایی که شبیه به ویروس‌ها رفتار نمی‌کنند اما بی شک برای کامپیوتر و امنیت شما خطرناک‌اند. و البته که خیلی راحت می‌توانید در معرض چنین خطری قرار بگیرید، کافی است هنگام دانلود نرم افزار امنیتی‌تان یادتان برود که یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید و به این ترتیب نرم افزاری برای مقابله با بدافزارها نخواهید داشت.

نرم افزار امنیتی شما باید قابلیت اسکن تمام وقت (real-time) را داشته باشد تا در قدم اول بتوانید از آلوده شدن کامپیوترتان به ویروس‌ها و بدافزارها جلوگیری کنید اما همچنین باید قابلیت اسکن دستی (on-demand) را نیز داشته باشد تا اگر رفتار مشکوکی از سیستم‌تان دیدید سریعاً دست به کار شوید.

حساب‌های کاربری آنلاین شما نیز بیشتر اوقات در معرض خطرند و مجرمان اینترنتی هر لحظه دنبال راه‌هایی برای نفوذ به حساب‌های کاربری آنلاین کاربران هستند، بنابراین بهتر است برای حساب‌های کاربری‌تان رمز عبوری ایمن انتخاب کنید و رمزهای عبورتان را در صندوقی نرم افزاری و محافظت شده ذخیره کنید.

در این مقاله به بررسی نرم افزارهای امنیتی رایگان می‌پردازیم، به ترتیب اولویت از نرم افزارهای امنیتی عمومی شروع می‌کنیم و به نرم افزارهای امنیتی تخصصی‌تر می‌رسیم و در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ترکیب تعدادی از این نرم افزارها می‌توانید بسته‌ی امنیتی مخصوص خود را درست کنید اما به یاد داشته باشید که نباید به طور همزمان از بیش از یک آنتی ویروس روی سیستم خود استفاده کنید.

 

بهترین نرم افزارهای امنیتی رایگان 2017 کدامند؟

 Avast Free Antivirus

بهترین نرم افزار امنیتی رایگان

آنتی ویروس رایگان Avast میلیون‌ها کاربر دارد و چنین امکانی به این آنتی ویروس قدرت می‌دهد تا بتواند بسیاری از تهدیدها را به سرعت تشخیص دهد. این آنتی ویروس به طور مداوم سیستم شما را تحت نظر دارد و اگر به کدی برخورد کند که مشکوک به نظر برسد آن را برای آزمایش به آزمایشگاه Avast می‌فرستد. اگر تشخیص داده شود که قطعه کد ارسال شده مخرب است واکسنی برای آن ساخته می‌شود و در اختیار تمام کاربران Avast قرار می‌گیرد.

آنتی ویروس رایگان Avast این قابلیت را دارد که افزونه‌ها و تولبارهای ناخواسته‌ی مرورگر شما را حذف کند، افزونه‌هایی که اگر از نرم‌افزارهای رایگان استفاده می‌کنید احتمالاً تا به حال با چند تایشان برخورد داشته‌اید. همچنین با قابلیت آپدیت این آنتی ویروس می‌توانید سیستم خود را در هر لحظه نسبت به جدیدترین نرم افزارهای مخرب ایمن نگاه دارید. آنتی ویروس رایگان Avast همچنین مجهز به نرم افزار مدیریت رمز عبور است تا بتوانید رمزهای عبورتان را ایمن نگاه دارید.

Avast قدرتمندترین و کامل‌ترین نرم افزار امنیتی رایگان موجود است و می‌تواند هسته‌ای مناسب برای بسته‌ی ایمنی سیستم‌تان باشد.

 

بهترین نرم افزارهای امنیتی رایگان 2017 کدامند؟
 

2. Malwarebytes Anti-Malware

نرم افزار امنیتی هسته‌ای خود را با یک ضد بدفزار کامل کنید

Malwarebytes Anti-Malware در کنار نرم افزار اصلی امنیتی شما کار می‌کند و سیستم شما را در مقابل خطرات غیر ویروسی ایمن نگاه می‌دارد.

نسخه‌ی رایگان Malwarebytes Anti-Malware نرم افزاری قابل اعتماد است و از سیستم شما در برابر بد افزارها، نرم افزارهای جاسوسی و روت کیت‌ها محافظت می‌کند. روت کیت‌ها نرم افزارهایی هستند که بدون اجازه‌ی شما به مهاجم اجازه‌ی دسترسی به قسمت‌های مهم سیستم‌تان را می‌دهند.

نسخه‌ی رایگان Malwarebytes Anti-Malware نسخه‌ای موقتی و دو هفته‌ای از قابلیت‌های ویژه‌ی خود را در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت‌هایی از جمله اسکن تمام وقت، محافظت در برابر سایت‌های مخرب، حمله‌های اینترنتی و باج افزارها. باج افزارها نرم افزارهایی هستند که جلوی دسترسی شما به سیستم تان را می‌گیرند و برای دسترسی دوباره‌ی شما به سیستم‌تان از شما تقاضای پول می‌کنند.

وقتی که این دوره‌ی موقتی دو هفته‌ای تمام شود یک ضد بد افزار خواهید داشت که برای تشخیص بد افزارها و اسکن سیستم در زمان‌هایی که کامپیوترتان رفتار عجیبی دارد ایده‌آل است. همچنین می‌توانید از این نرم افزار برای باز پس گیری مرورگرتان از دست افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنید.



بهترین نرم افزارهای امنیتی رایگان 2017 کدامند؟
 

 3. Keepass

نرم افزار امنیتی رایگانی که نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری مختلف‌تان را ایمن نگاه می‌دارد

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از اطلاعات‌مان، اطلاعاتی از جمله اطلاعات کاری، عکس‌ها، ایمیل‌ها و جزئیات حساب‌های بانکی، به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند، رمزهای عبور قدرتمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌اند. متاسفانه تعداد زیاد حساب‌های کاربری مورد نیاز برای کاربران اینترنتی به این معنا است که ایجاد و به یاد سپاری رمزهای عبور قدرتمند و متفاوت برای هر حساب کاربری کار بسیار سختی است.

Keepass به جای شما این کار را انجام می‌دهد و این رمزهای عبور قدرتمند را در صندوق رمزگذاری شده‌ی خود محفوظ نگاه می‌دارد. صندوقی که فقط با رمز عبور مشخص شده برای آن و یا فایل کلید مخصوص قادر به دسترسی به آن خواهید بود.

Keepass نام کاربری، رمز عبور و یادداشت‌های شما را توسط استانداردهای پیشرفته‌ی رمزگذاری (AES) و الگوریتم‌های «توفیش» رمزگذاری می‌کند. بر خلاف نرم افزار مدیریت رمز عبور Avast، نرم افزار Keepass قابل حمل است و می‌توانید آن را روی فلش مموری خود ذخیره کرده و همیشه به همراه داشته باشید.

بهترین ویژگی Keepass نیز متن‌باز بودن آن است که باعث شده است به صورت مداوم در حال توسعه باشد و هر ضعف امنیتی آن به سرعت تشخیص داده شده و رفع شود.




بهترین نرم افزارهای امنیتی رایگان 2017 کدامند؟
 

 4. Emsisoft Emergency Kit

نرم افزاری امنیتی برای موقعیت‌های اضطراری که سیستم‌تان آلوده شده است

اگر نرم افزار امنیتی‌تان شما را ناامید کرده است و همین حالا نیز سیستم‌تان به ویروس و بد افزار آلوده شده است می‌توانید از Emsisoft Emergency Kit کمک بخواهید.

همچون Keepass، می‌توانید Emsisoft Emergency Kit را در فلش مموری خود ذخیره کنید و روی هر سیستمی بدون نیاز به نصب اجرا کنید (شاید کمی گیج کننده باشد که با فایل installer این نرم افزار مواجه می‌شوید، اما تنها کاری که این فایل انجام می‌دهد خارج کردن فایل‌های این نرم افزار از بسته‌ی نرم افزاری و ذخیره کردن آن‌ها در مکان مورد نظر شما است).

نه تنها Emsisoft Emergency Kit به دنبال ویروس‌های سیستم‌تان می‌گردد بلکه تروجان‌ها، کرم‌ها و بد افزارهایی از جمله افزونه‌های تبلیغاتی، نرم افزارهای جاسوسی و کیلاگرها را نیز هدف قرار می‌دهد. به یاد داشته باشید که این بد افزارها به صورت مداوم در حال تغییر هستند پس باید بعد از اجرای این نرم افزار به آن چند دقیقه فرصت بدهید تا خود را به روز رسانی کند و سپس کار خود را شروع کند.

Emsisoft Emergency Kit در کار آنتی ویرویس سیستم شما تداخلی ایجاد نخواهد کرد و همین قابلیت است که آن را به نرم افزاری مفید تبدیل می‌کند. حتی اگر هیچ وقت از این نرم افزار استفاده نکنید در دسترس داشتن آن برای وقت‌هایی که یکی از دوستان یا افراد خانواده‌تان در حال دست و پنجه نرم کردن با بدافزاری هستند می‌تواند مفید باشد.



بهترین نرم افزارهای امنیتی رایگان 2017 کدامند؟
 

 25. Unchecky

بد افزارها و تولبارهای ناخواسته را پیش از نصب‌شان شناسایی کنید

از Unchecky نمی‌توایند در زمینه‌ی حذف نرم افزارهای مخرب استفاده کنید اما این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا هنگام نصب نرم افزارها تیک‌های اضافی را بردارید و اگر نرم افزاری در حال نصب برنامه‌هایی اضافی روی سیستم شما است به شما هشدار می‌دهد.

به عنوان یک نرم افزار امنیتی Unchecky به هیچ وجه کامل نیست، نمی‌تواند همه‌ی نرم افزارهای ناخواسته را تشخیص دهد و بعضی از نرم افزارها نیز با حقه‌هایی می‌توانند از دست آن قسر در بروند اما به این حال نرم افزاری مفید برای امنیت سیستم‌تان است.

با استفاده از Unchecky همراه با رعایت توصیه‌های امنیتی (نرم افزارها را فقط از جاهایی که قابل اطمینان‌اند دانلود کنید، هنگام نصب از گزینه‌ی custom install استفاده کنید و در هر قدم از نصب نرم افزار همه‌ی گزینه‌ها را به دقت مطالعه کنید) می‌توانید از نرم افزارهای ناخواسته‌ای که ممکن است ایمنی شما را به خطر بیندازند دوری کنید.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط