دلایلی که نوکیا پی 1 را به رقیب آیفون تبدیل می‌کند

به گزارش صبحانه، اخیرا شایعاتی درباره گوشی جدید نوکیا مدل P1، اخبار مربوط به نوکیا 6 را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌اند. اگر چه دستگاه جدید نوکیا هنوز کاملا تأیید نشده است، اما خبرها حاکی از آن هستند که نوکیا در تولید P1 از طراحی گوشی هوشمند شارپ مدل Aquos Xx3 الهام گرفته است. به این ترتیب، عکس‌هایی که در ادامه خواهید دید، در حقیقت مربوط به این گوشی هستند.

در حال حاضر تعداد افرادی که تمایل دارند از iOS به اندروید مهاجرت کنند، زیاد نیست و قطعا گوشی هوشمندی که هنوز در حد شایعه است، نمی‌تواند انگیزه‌ای در این افراد ایجاد کند. نوکیا برای تولید محصولی قابل رقابت با آیفون، باید هم‌زمان دو کار را به انجام برساند؛ ابتدا باید گوشی هوشمندی تولید کند که بسیار کاربردی و همینطور قابل اطمینان باشد و از طرف دیگر، این گوشی باید از قیمت بسیار پایینی بهره ببرد؛ بنابراین P1 مسئولیت خطیری بر عهده دارد و در صورتی که موفق نشود، احتمالا برای نوکیا گران تمام خواهد شد. ولی ظاهرا قیمت پی1 بسیار نزدیک به آیفون است و به‌سختی می‌تواند در این زمینه خطری متوجه آن کند. در این مقاله به ۶ عامل برجسته در مورد نوکیا پی1 اشاره خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.

 

دلایلی که نوکیا پی 1 را به رقیب آیفون تبدیل می‌کند
 

۱- قدرت صفحه نمایش

همان‌طوری که پیش‌تر گفته شد، شایعات حاکی از آن هستند که گوشی نوکیا P1 شباهتی بسیاری به گوشی هوشمند Sharp Aquos Xx3 دارد. شارپ یکی از شرکت‌های موفق در تولید نمایشگر به شمار می‌رود که اخیرا توسط فاکسکان خریداری شده است.

احتمال می‌رود این دستگاه از صفحه نمایش ۵.۳ اینچی ایگزو و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده کند. وضوح صفحه نمایش این گوشی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است و از لایه محافظ گوریلا‌گلس 4 یا 5 بهره می‌برد.

۲- عرضه P1 در دو نسخه

معمولا منظور از دو نسخه از یک مدل، به معنی رنگ‌بندی، حافظه داخلی یا جنس بدنه متفاوت است. اما این موضوع برای نسخه‌های نوکیا P1 قدری تفاوت دارد. بدین ترتیب احتمال می‌رود یک نسخه از نوکیا P1 با پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس 5، قاب فلزی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود و نسخه دیگر با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و بدنه سرامیکی و همانند آیفون 7 پلاس با رنگ مشکی براق ارائه شود.

۳- اسنپدراگون 835 کوالکام

بیشتر شایعات مربوط به نوکیا 8 نشان می‌داد که این گوشی به تراشه اسنپدراگون 835 مجهز شود. اما اگر نوکیا P1 هم قرار باشد راهی بازار شود، یکی از اولین دستگا‌ه‌هایی خواهد بود که در سال ۲۰۱۷ از این پردازنده استفاده می‌کند.

۴- ضد آب و ضد گرد و غبار

درحالی‌که گوشی هوشمند پیکسل با گواهی IP35، در مقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است، اما نوکیا P1 احتمالا با درجه حفاظتی بالاتر IP55 یا IP57 عرضه خواهد شد. به این ترتیب اگر نوکیا P1 در وان حمام یا زیر باران باشد، آسیب نمی‌بیند.

۵- قدرت دوربین

گفته می‌شود که دوربین قدرتمند ۲۲.۶ مگاپیکسلی Aquos Xx3 برای P1 به کار خواهد رفت. همچنین دوربین P1 مجهز به زوم دیجیتال، لرزش‌گیر اپتیکال، دریچه دیافراگم f/1.9 و قابلیت ثبت ویدئو به‌صورت 4k است و جدیدترین فناوری‌های سونی برای ثبت تصاویر در این گوشی به کار برده شده است. علاوه بر این، P1 دارای حافظه داخلی بسیار بالایی است و قابلیت پشتیبانی از میکرو اس‌دی حداکثر تا ۲۰۰ گیگابایت دارد.

۶- فاکسکان مالک شارپ

از آنجایی که اخیرا فاکسکان شرکت شارپ را به تملک خود درآورده است، احتمالا گوشی Aquos Xx3 شارپ همان گوشی نوکیا پی1 خواهد بود که قرار است فاکسکان آن را با تغییراتی برای HMD Global بسازد. همچنین این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

در نهایت با وجود مشارکت چندین شرکت معتبر برای ساخت گوشی هوشمند P1، به نظر می‌رسد شاهد محصولی تمام‌عیار خواهیم بود. احتمالا این دستگاه قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۵۰ دلار خواهد داشت و امید می‌رود در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی شود.

منبع : زومیت

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط