چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟ +عکس

به گزارش صبحانه، سال 2016 شاید برای گوگل نسبتاً موفقیت آمیز بود ولی بسیاری انتظارات بیشتری از این غول دنیای تکنولوژی داشتند. برای مثال خبری از گجت پوشیدنی جدید گوگل نشد با این که احتمال می‌رفت امسال معرفی شود. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به برنامه‌های گوگل در سال 2017 میلادی که مطمئناً می‌تواند سال جذابی را رقم بزند.

Android Wear 2

یکی از محصولات شگفت انگیزی که گوگل در سال 2017 از آن رونمایی خواهد کرد اندروید ویر 2 (Android Wear 2) خواهد بود. با این که انتظار می‌رفت سال 2016 شاهد معرفی آن باشیم ولی گوگل تصمیم گرفت تا سال 2017 برای رونمایی از این گجت صبر کند.

البته این تأخیر می‌تواند باعث شود تا محصولی بسیار بهتر وارد بازار شود زیرا در آخرین آپدیت شاهد سرعت بیشتر در عملکرد و بهبود در قابلیت خرید کردن این گجت هستیم. کمپانی دیگری نظیر ال جی نیز مانند گوگل معرفی گجت پوشیدنی خود را به سال 2017 موکول کرده است.

 

 چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟

 
پایان برنامه‌های کروم ولی نه برای مرورگر کروم

آیا شما از طرفداران برنامه‌های کروم در ویندوز، مک و یا لینوکس هستید؟ اگر هستید برای شما خبرهای بدی داریم. گوگل در ماه آگوست سال 2016 اعلام کرد که کمتر از 1% کاربران مرورگر کروم از بسته‌های اپلیکیشن این مرورگر استفاده می‌کنند در نتیجه از سال 2017 این کمپانی از اپلیکیشن‌ها هیچ پشتیبانی‌ای نخواهد کرد و برنامه‌ی جدیدی نیز برای این بخش ارائه نمی‌کند.

البته تا سال 2018 شما می‌توانید از قابلیت‌های اپلیکیشنی گوگل کروم در سیستم عامل‌های مختلف استفاده کنید.

 

 چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟

 
گوگل به سیاره زمین کمک خواهد کرد

گوگل یکی از بزرگترین حمایت کنندگان انرژی پاک به حساب می‌آید و گفته شده که در سال 2017 تمامی دفاتر و دیتا سنترهای این کمپانی از انرژی‌های پاک استفاده خواهند کرد. Marc Oman، نماینده‌ی گوگل در اتحادیه انرژی اروپا در این باره گفته که گوگل همواره نگران تغییرات آب و هوایی زمین بوده و هست و به همین دلیل قصد دارد تا در تمامی زمینه‌ها از انرژی‌های پاک استفاده کند.

 

چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟

 
 
 توجه بیشتر به گوشی‌های موبایل

از تاریخ 10 ژانویه گوگل برای این که سایت‌ها را در صفحات جستجو قرار دهد از سیاست جدیدی استفاده خواهد کرد. به گفته‌ی گوگل، ربات‌های این کمپانی وب سایت‌هایی که در گوشی موبایل بهتر نمایش داده می‌شوند را نسبت به دیگر سایت ها بیشتر می‌پسندند و در نتیجه در نتایج جستجو امتیاز بالاتری خواهند داشت.

 

چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟ 

Google Cloud

فضای ابری گوگل برای این کمپانی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا دیگر رقبای حاضر در این عرصه مانند اپل و مایکروسافت به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید شما می‌توانید از طریق تمامی دیوایس‌های گوگل به فضای ابری این شرکت دسترسی داشته باشید.

به علاوه، گوگل اعلام کرده که سرویس‌هایی نظیر گوگل مپ را به فضای ابری خودش خواهد افزود.

 

چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟ 

 
گوگل و دنیای چیپست‌ها

در سال 2016 خبرهایی مبنی در تولید و ساخت پردازنده‌های CPU و GPU توسط گوگل به گوش می‌رسید و به احتمال زیاد در سال 2017 شاهد ورود گسترده‌ی گوگل به این صنعت باشیم. حتی ممکن است در نسل بعدی پیکسل‌ها، گوگل از پردازنده‌های ساخت خودش استفاده کند.

 

چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟ 

 
اندروید و مشکلات آن

یکی از بزرگترین مشکلات سیستم عامل اندروید برای گوگل این است که از نظر سخت افزاری و تاحدودی نیز نرم افزاری، به خودکفایی کامل نرسیده و برای حضور در بازار نیازمند کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال جی و … می‌باشد. برای حل این مشکل گوگل باید گوشی‌هایی را به تولید برساند که کاملاً ساخته‌ی خودش هستند.

برای مثال می‌توان نگاهی به اپل داشت زیرا هم سیستم عامل و هم محصولات سخت افزاری نظیر گوشی هوشمند و مک‌ها را خودش طراحی کرده و به تولید می‌رساند.

در سال 2017 گوگل سعی خواهد کرد تا در این زمینه خودش را از کمپانی‌های دیگر بی‌نیاز کند.

 

 چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟

 
پیکسل‌های جدید

انتظار نمی‌رود که پیکسل‌های سال 2017 تحول زیادی نسبت به مدل‌های کنونی داشته باشند، ولی احتمال دارد از نظر سخت افزاری دچار تغییراتی شوند. برای مثال احتمالاً گوگل از پردازنده‌های خودش در گوشی‌های هوشمند پیکسل استفاده خواهد کرد. اگر از طراحی ظاهری گوشی‌های پیکسل ناراضی هستید باید به شما بگوییم که سال آینده نیز پیکسل‌های جدید با همین سبک طراحی وارد بازار خواهند شد.

 

چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟ 
 

 
آندرومدا وارد می شود

آندرومدا قرار است نقش ویندوز 10 را برای گوگل ایفا کند. سیستم عاملی را تصور کنید که بر روی انواع پلتفرم‌ها می‌تواند نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد. در سال 2017 شاهد ایفای نقش این سیستم عامل در دنیای تکنولوژی خواهیم بود. ممکن است این سیستم عامل را بر روی گوشی‌ها و حتی کروم بوکها نیز ببینیم.

 

چه انتظاراتی از گوگل در سال 2017 داریم؟

منبع : دیجی رو

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط