رونمایی از پرسرعت‌ترین خودرو جهان

به گزارش صبحانه،  تسلا مدل «اس» در حال حاضر پرسرعت ترین خودرو جهان است.

خودرو تسلا مدل «اس» می تواند از سرعت صفر به 60 از تمام خودروها تندتر برود. باید توحه داشت که منظور از خودروهای دیگر، فراری، لامبورگینی و بوگاتی است که یکی از پرسرعت ترین خودروها در بازار عرضه می شوند.

خودرو تسلا اس P100D با قدرت بخار اسب 760 از حالت ساکن می تواند به 60 مایل بر ساعت در 2.28 ثانیه برسد. این اولین خودرویی است که توانسته کمتر از 2.3 ثانیه به این سرعت برسد و با داشتن چنین قدرتی می تواند پس از باز شدن ترافیک و ورود به بزرگراه، بدون هیچ معطلی حرکت کند.

سرعت این خودرو از خودرو پرسرعت 1.5 میلیون دلاری فراری، 1.1 میلیون دلاری مک لارن و یا حتی 845 هزار دلاری پورشه بیشتر است؛ به طوری که سازنده خودروی مک لارن F1 که به عنوان تولیدکننده سریع ترین خودروهای جهان در بریتانیا شناخته می شود، در این رقابت عقب مانده است. همسو با مک لارن، بوگاتی ویرون که طراحی شده به وسیله آلمان و ساخته شده توسط فرانسه است، زمانی به عنوان سریع ترین خودروی جهان شناخته می شد.

البته ناگفته نماند که معیار مقایسه تغییر سرعت از زمان سکون تا حرکت است. به همین دلیل شاید در کل برخی خوردوها از تسلا سرعتشان بیشتر باشد، ولی رکورد رسیدن به 60 مایل را این خودرو شکانده است.

برای مقایسه بهتر، خودرو تسلا مدل «اس» قیمتش حدود 135 هزار دلار است. بقیه خودروهای ورزشی تنها دو در دارند و صندوق نیز جایی برای وسیله ندارد، وای مدل «اس» با چهار در و صندوق عقب، جادار است و حتی ایمنی کودکان در آن ضمانت شده است.

بر همین اساس، مدل «اس» تسلا، خودرویی سنگین وزن است که وزن آن حدود 5 هزار پوند حساب شده تا زمانی که با سرعت زیاد و شتاب در جاده حرکت می کند، سبکی آن باعث ایجاد خطر و مشکل نشود.

از سوی دیگر، مدل «اس» اولین خودروی برقی موجود در بازار است که دامنه‌ حرکتش از ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) فراتر می‌رود.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط