رونمایی از جایگاه هیدروژنی اواسیس +تصاویر

به گزارش صبحانه، بخش طراحی بی‌ام‌و که با نام BMW Designworks شناخته می‌شود، روی پروژه‌ی مشترکی با غول نفتی و سوخت‌رسانی جهان، کار می‌کند. همکاری این برند خودروساز با شرکت شل، با رونمایی از یک جایگاه عرضه‌ی سوخت هیدروژن عملی شده است. این ایستگاه، اواسیس (Oasis) نام دارد و روز گذشته، طی مراسمی در هانوفر آلمان معرفی شد.

محل سوخت گیری این طرح، در بخش بیرونی به شکل حرف L ساخته شده است و پهنای مناسبی برای قرار گرفتن نمایشگر دارد. حالت لوکس و جذاب این قسمت، علاوه بر داشتن یک قالب مدرن و آینده‌نگر، تمامی تجهیزات فنی وابسته به این فناوری را پنهان کرده و دور از دید عموم قرار داده است. علاوه بر طراحی چشم‌نواز، مهندسان بی‌ام‌و با قرار دادن یک نمایشگر طویل در راستای جایگاه، محل مناسبی برای نمایش اطلاعات سوخت‌گیری، هزینه‌های مربوطه و پیام‌های فنی یا تبلیغاتی مرتبط با پیل سوختی فراهم کرده‌اند.

رونمایی بی ام و از جایگاه سوخت هیدروژنی اواسیس
 
در بخش نازل نیز ابتکارات جالبی صورت گرفته است. روند برداشتن و قرار دادن نازل در جایگاه مخصوص، ساده‌تر از نمونه‌های مشابه در پمپ بنزین‌ها طراحی شده است و لوله‌ی مرتبط با این قسمت به آسانی جمع می‌شود که هرچند ظاهر آن شباهت زیادی به نازل‌های معمولی دارد؛ اما با یک نمایشگر کوچک، به هنگام استفاده بسیار مدرن‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

در حاشیه‌ی رونمایی از این طرح، مدیر بخش هیدروژن شرکت شل به خبرنگاران گفت:

    ما از همکاری با بخش طراحی بی‌ام‌و که منجر به ساخت این جایگاه سوخت‌گیری شد، بسیار خوشحال هستیم. این طرح در جذب مردم به فناوری پیل سوختی نقش مثبتی دارد و باعث پیشرفت این تکنولوژی می‌شود، ضمن اینکه نه‌تنها فرایند سوخت‌گیری را ساده‌تر می‌کند، بلکه جذابیت سوخت هیدروژن را به‌عنوان یک گزینه‌‌ی قابل انتخاب در آینده‌ی صنعت حمل و نقل افزایش می‌دهد.

رونمایی بی ام و از جایگاه سوخت هیدروژنی اواسیس
 
 
 

 

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط