شاهکار تازه‌ی منصوری، بر اساس شاسی‌بلند مرسدسGLS +تصاویر

به گزارش صبحانه، کوروش منصوری، متولد ۱۳۳۹ شهر چالوس، در سال ۱۳۷۰ شرکت تیونینگ اختصاصی خود را در انگلستان تأسیس کرد و خیلی زود با استقبالی که از محصولاتش دید، مجموعه‌ی تحت رهبری خود را به آلمان انتقال داد. منصوری از سال ۲۰۰۴ تبدیل به یکی از مشهورترین برندهای صنعتی جهان در زمینه‌ی تقویت و بهینه‌سازی خودرو شد و تا آنجا پیش‌ رفت که ابرخودروهایی مثل بوگاتی ویرون را هم تیونینگ کرد. اکنون دو کارخانه‌ی بزرگ منصوری در آلمان و سوئیس تجهیزات و قطعات لازم برای خودروهای سفارشی گوناگون تولید می‌کنند و این شرکت علاوه بر خودرو در طراحی داخلی هواپیماهای شخصی و کشتی‌های فوق لوکس هم فعال است. منصوری در سال ۲۰۱۲ عنوان بهترین تیونر نمایشگاه خودروی ژنو را کسب کرد.

اصولا" پیش‌بینی محصول جدید منصوری کار ساده‌ای نیست. چند هفته‌ی پیش، شاهد معرفی یک نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ از بنتلی بنتایگا بودیم و حالا، یکی از جذاب‌ترین محصولات مرسدس بنز زیر تیغ جراحی مهندسان منصوری رفته است. این شرکت، قدرتمندترین نمونه‌ی مرسدس بنز GLS را انتخاب کرده که با پیشرانه و تجهیزات فنی AMG همراه است و با کد GLS 63 شناخته می‌شود.
 

شاهکار تازه‌ی منصوری، بر اساس شاسی‌بلند مرسدسGLS +تصاویر



منصوری بخش زیادی از بدنه‌ی این خودرو را بازطراحی کرده است و در نمای روبه‌رو، تنها چراغ‌های این مدل ساخت مرسدس بنز محسوب می‌شوند. علاوه بر جلوپنجره، سپر و کاپوت جلو، گلگیرها و رکاب‌های جانبی نیز با نمونه‌ی ساخت منصوری تعویض شده‌اند. در نمای عقب هم دیفیوزر، سپر و گلگیرها کاملا اسپرت و متفاوت از نسخه‌ی اصلی ساخت AMG هستند. بنا به اعلام رسمی شرکت منصوری، تغییرات در بدنه هرچند ظاهر این خودرو را قدرتمندتر و تهاجمی‌تر از قبل کرده، با هدف کاهش وزن و افزایش عملکرد فنی GLS انجام شده است. حتی رینگ‌های عظیم ۲۲ اینچی این خودرو، در نوع خود بسیار سبک هستند.

طبق معمول، فضای داخلی خودروهای منصوری با زیبایی منحصر به فردی همراه است. دپارتمان طرحی این برند، پوشش فرمان و صندلی‌ها را ارتقاء داده و از چرم مرغوب‌تری استفاده کرده است که در خطوط دوخت، حالتی درخشان و فوق لوکس را تداعی می‌کند. در بخش کنسول، پوشش در و داشبورد هم از چرم دست‌‌دوز درجه یک استفاده شده است.

شاهکار تازه‌ی منصوری، بر اساس شاسی‌بلند مرسدسGLS +تصاویر



تصور یک محصول از منصوری بدون بهینه‌سازی پیشرانه محال است. این شرکت، پیش از این حتی قوای محرک و تجهیزات فنی فراری را ارتقاء داده بود و حالا به سراغ یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌های ۸ سیلندر جهان رفته است. منصوری در بخش سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو، تغییرات زیادی اعمال کرده و با استفاده از فنرهای پنوماتیک، علاوه بر بهینه‌سازی تعادل خودرو به هنگام حرکت سریع در پیچ‌های تند، ارتفاع کف تا سطح زمین را نزدیک به ۳ سانتیمتر کاهش داده است. قدرت پیشرانه نیز بیش از ۲۵۰ اسب بخار افزایش یافته و حالا به ۸۲۸ اسب بخار رسیده است؛ درحالی‌که گشتاور باورنکردنی ۱۱۲۲ نیوتن‌متر به همراه دارد. با این تفاسیر، زمان رسیدن این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴.۳ ثانیه و نهایت سرعت آن، با افزایشی درحدود ۴۵ کیلومتر بر ساعت به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مرسدس AMG GLS 63، با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین‌توربو به حجم ۵.۵ لیتر ارائه می‌شود که در حالت استاندارد، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴.۷ ثانیه زمان می‌برد و ظرف ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این مدل با میانگین مصرف سوخت ۱۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

منصوری هنوز قیمت نهایی این محصول جذاب را اعلام نکرده است؛ اما طبق سنت این برند، معمولا ارزش این خودروها نزدیک به دو برابر نمونه‌ی فول‌آپشن اصلی خواهد بود که با این حساب، با توجه به قیمت ۱۲۵ هزار دلاری نسخه‌ی 4Matic مرسدس AMG GLS 63 در بازار جهانی، نمونه‌ی ساخت منصوری در حدود ۲۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

شاهکار تازه‌ی منصوری، بر اساس شاسی‌بلند مرسدسGLS +تصاویر

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط