برند دوم پورشه به ایران می آید +عکس

به گزارش صبحانه به نقل از ایرنا، مطبوعات آلمان روز جمعه از عقد قرارداد صادرات خودروهای برند دوم پورشه آلمان تحت برند "بورگ وارد" به کشورهای خاورمیانه از جمله قطر، امارات، بحرین، کویت و ایران در سالن تاریخی شهر برمن آلمان خبر دادند.

به نوشته روزنامه وزر کوریر آلمان، سالن این شهر که در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد تالاری است که قرارداد تاریخی پول مشترک اروپا (یورو) در آن بسته شده و آلمانی ها امیدوارند عقد قرارداد صادرات خودرو "بورگوارد" به خاورمیانه، سرآغاز صادرات گسترده این برند لوکس آلمانی به سراسر جهان باشد.

از سال گذشته، پورشه صادرات برند دوم خود را که تحت دیزاین و استاندارد این شرکت در آلمان تولید می شود را به صورت محدود و به کشور چین آغاز کرده بود و صادرات خودروهای مدل BX5 و BX7 این شرکت که هم کلاس پورشه هایی چون مدل ماکان محسوب می شوند، برنامه مهم سال 2017 آنها محسوب می شود.

"بورگوارد" برندی است که پس از 54 سال، اولین خودروی کانسپت خودش را که با الهام از مدل پرطرفدار ماکان ساخته شده بود در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآورد. این دو مدل کراس اور جدید مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توان تولید 221 اسب بخار دارد.

 

طبق اعلام شرکت در برنامه روز جمعه خود که با اعلام شرکت "کیان موتور" به عنوان نماینده رسمی در ایران همراه شد، برای این محصول لوکس یک موتور هیبرید هم در نظر گرفته شده که از سال آینده در بازار ایران و همزمان در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.  


قدمت برند بورگوارد به سال 1919 میلادی بر می گردد و آخرین محصول تولیدی آن بورگ وارد مدل "ایزابلا" بوده است و اکنون در نظر دارد پس از نیم قرن مجددا به صورت برند دوم پورشه وارد بازار جهانی شود.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط