معرفی جدیدترین بازی‌های کامپیوتری

به گزارش صبحانه،نمایشگاه 2017 E3 بدون معرفی نسخه جدید بازی FIFA قطعاً چیزی کم داشت «الکترونیک آرتز» در جریان کنفرانس خود در این نمایشگاه بازی 18 FIFA را نیز معرفی کرد این بازی با محوریت بازیکنان افسانه‌ای دنیای فوتبال مانند مارادونا،‌تیری هانری، لئو یاشین ، رونالدو  و پله منتشر خواهد شد.

با توجه به رشد دستگاه‌های واقعیت مجازی، نمایشگاه 2017 E3  نیز فرصت خوبی بود تا بازی‌سازان بازی‌های مخصوص خود  برای این دستگاه‌ها را رونمایی کنند. از جمله بازی‌هایی که در این نمایشگاه برای دستگاه‌های واقعیت مجازی معرفی و مورد توجه قرار گرفتند Doom VFR و Fallout 4 VR بودند.

بــــــزرگتـــرین رویــــــداد صنـــعــــــت بازی‌های رایانه‌ای یعنی نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک یا E3(Electronic Entertainment Expo) بعد از نزدیک به 6 روز به کار خود پایان داد. این نمایشگاه به همراه کنفرانس‌های مختلفی که در آن برگزار می‌شود آینده یک سال صنعت گیم در جهان را رقم می‌زند.

نمایشگاه 2017 E3  مانند هر سال در لس آنجلس امریکا برگزار شد. برعکس سال‌های گذشته درهای این نمایشگاه برای عموم مردم باز بود و افراد عادی و علاقه‌مند به صنعت گیم نیز امکان حضور در آن را داشتند. شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، آتاری، پی سی گیمینگ، سونی، نینتندو، الکترونیک آرتز، یوبیسافت و... در سه روز اول برگزاری این نمایشگاه در کنفرانس‌های مجزا جدیدترین محصولات خود را برای دوستداران بازی‌های رایانه‌ای معرفی کردند. مایکروسافت در کنفرانس خود از کنسول جدیدش با نام Xbox One X رونمایی کرد. سونی اما برعکس پیش‌بینی‌ها کنسولی در کنفرانس خود معرفی نکرد و به جای آن از بازی‌های هیجان‌انگیز گوناگونی پرده‌برداری کرد. معرفی سخت‌افزارهای مخصوص بازی از مانیتور گرفته تا کیس، کیبورد، ‌ماوس، ‌هدست‌های واقعیت مجازی و... نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بزرگ صنعت گیم بود. بخش قابل توجهی از این نمایشگاه را معرفی بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی تشکیل داده بود. اگر از طرفداران بازی‌های رایانه‌ای هستید و می‌خواهید بدانید تا یک سال آینده چه بازی‌هایی وارد بازار می‌شوند در ادامه با ما همراه باشید. در این گزارش برخی از بهترین بازی‌هایی که در 2017 E3  مورد توجه و تحسین قرار گرفته‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازگشت به ریشه

Call of Duty از آن بازی‌های خوش‌ساخت و پرطرفداری است که حتی اگر اهل بازی‌های رایانه‌ای هم نباشید قطعاً بارها اسم آن را شنیده‌اید. این بازی از سال 2003 تاکنون در نسخه‌های مختلف وارد بازار شده است. حالا در آخرین نسخه آن با عنوان Call of Duty: WW2 بازی در زمان جنگ جهانی دوم پیش‌ می‌رود. Activision ناشر این بازی قبل از برگزاری نمایشگاه 2017 E3  اعلام کرده بود که نسخه جدید سری Call of Duty بازگشتی بر ریشه‌های این مجموعه است خبری که قطعاً برای دوستداران این بازی بسیار خوشحال‌کننده است. البته آن‌طور که استودیو سازنده این بازی اعلام کرده است حضور «زامبی‌ها» هم بخش جذاب دیگر این بازی را تشکیل خواهند داد. این بازی در تاریخ 12 آبان سال‌جاری برای رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. آن‌طور که ناشر این بازی اعلام کرده است این بازی در اختیار کاربران کنسول نینتندو قرار نخواهد گرفت. نسخه بتای محدودی هم در تاریخ 3 شهریور در دسترس تعدادی از بازیکنان پلی استیشن 4 قرار خواهد گرفت.

تعقیب و گریز با مرد عنکبوتی

اگر از کنسول بازی پلی‌استیشن 4(PS4) استفاده می‌کنید spaiderman یا همان مرد عنکبوتی می‌تواند به یکی از بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای تبدیل شود که روی این کنسول باید آن را امتحان کنید. تریلرهایی که از این بازی در کنفرانس سونی نمایش داده شده حاکی از یک بازی با گرافیک عالی، گیم‌پل خوش‌ساخت و جزئیات چشمگیر داشت. در این تریلر که به صورت خلاصه داستان روایت شد مرد عنکبوتی داخل یک ساختمان در حال تلاش برای از پای درآوردن دشمنان است. در نهایت این درگیری بالا می‌گیرد و همین جاست که جزئیات گیم‌پلی و نحوه مبارزات در بازی خودنمایی می‌کند. بازی درنهایت از این ساختمان به سطح خیابان‌های شهر نیویورک کشیده خواهد شد و شما از وجود جزئیات شهرها و ساختمان‌های به نمایش درآمده در این بازی تعجب خواهید کرد. برای داشتن این بازی باید تا زمان انتشار آن که سال 2018 تعیین شده صبر کنید. این بازی به صورت انحصاری در اختیار کاربران کنسول ps4  سونی قرار خواهد گرفت.

قارچ‌خور با قدرت‌های جدید

انتشــار بــــازی سوپرماریو بــرای سیســتم‌عــامــل ios ســال گــذشــتــه سر و صداهای زیادی به پا کرد. در نمایشگاه 2017 E3، نینتندو با اینکه کنفرانس زنده‌ای نداشت اما از طریق لایو استریم اطلاعاتی در خصوص بازی‌‌های مختلف خود منتشر کرد. از جمله این بازی‌ها Super Mario Odyssey بود. این نسخه جدیدترین نسخه از بازی سوپر ماریو یا قارچ‌خور خواهد بود که به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد. نسخه جدید سوپر ماریو سه بعدی و براساس اظهارات خالق آن یعنی Shigeru Miyamoto مانند نسخه‌های قدیمی این بازی برای مخاطبان خاصی طراحی شده است. ماریوی دوست داشتنی در این بازی به مکان‌های مختلفی سفر خواهد کرد. همچنین قدرت‌های جدیدی نیز به او اضافه شده است. برای مثال یکی از اهرم‌های کمکی سوپر ماریو در این بازی جدید کلاه او است که چشم هم دارد و می‌تواند آن را پرتاب کند و با استفاده از آن یک سکو برای پریدن و ورود به محیط جدید ایجاد کند. Super Mario Odyssey  در 5 آبان  امسال در اختیار کاربران کنسول سوئیچ نینتندو قرار خواهد گرفت.

  بازیکنان افسانه ای

نمایشگاه 2017 E3  بدون معرفی نسخه جدید بازی FIFA قطعاً چیزی کم داشت. «الکترونیک آرتز» در جریان کنفرانس خود در این نمایشگاه بازی 18 FIFA  را نیز معرفی کرد. این بازی با محوریت بازیکنان افسانه‌ای دنیای فوتبال مانند مارادونا، ‌تیری هانری، لئو یاشین، رونالدو  و  پله منتشر خواهد شد. آن‌طور که Electronic Arts در کنفرانس خود در نمایشگاه E3 اعلام کرد، دوستداران بازی FIFA در این نسخه از بازی بهترین و تحسین‌برانگیز‌ترین فضا را تجربه خواهند کرد. در این نسخه از بازی فیفا بازیکنان امکان انجام حرکات مخصوص به خود را خواهند داشت. این بازی مهر ماه امسال برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن3 و 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد.

تجربه سرعت و هیجان

برای آنهایی که عاشق سرعت و هیجان هستند قسمت جدید Need for Speed می‌تواند یک تجربه جدید و هیجان‌انگیز باشد. این بازی روایتگر داستانی با محوریت خیانت و انتقام است که در نهایت به مسابقه با ماشین‌ها در خیابان می‌انجامد. این بازی در شهر خیالی به نام Fortune Valley اتفاق می‌افتد و بازیکن امکان تجربه در نقش سه راننده مختلف با نام‌های تایلر، مک و جس را خواهد داشت. تفاوت این نسخه از بازی با نسخه‌های پیشین، اضافه شدن ویژگی‌های جذاب برای شخصی‌سازی خودروها و تعقیب و گریز هیجان انگیز‌تر است. امکان انجام آفلاین بازی به صورت تک‌نفره نیز از دیگر ویژگی‌های این بازی است.

تجربه یک بازی جادویی

یکی از بازی‌هایی که در نمایشگاه 2017 E3 مورد توجه قرار گرفت بازی Sea of Thieves بود که ناشر آن مایکروسافت است. این بازی یک بازی ماجراجویی اول شخص است که در دریا اتفاق می‌افتد. در این بازی به بازیکن‌ها اجازه داده می‌شود تا گروه دزدان دریایی خودشان را بسازند، کشتی‌های‌ خود را شخصی‌سازی کنند و با سفر به جزیره‌های مختلف و ماجراجویی در اقیانوس، گنج‌های پنهان شده را پیدا کنند. «فیل اسپنسر» رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت معتقد است که Sea of Thieves قرار نیست فقط در مدت زمان کوتاهی گیمر‌ها را سرگرم کند و هدف آنها از طراحی این بازی خلق کردن بازی‌ است که برای چندین سال جذاب باقی بماند. این بازی قرار است اوایل سال 2018 در اختیار کاربران کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس وان ایکس و سیستم‌عامل ویندوز 10 قرار بگیرد.

بازی برای طرفداران واقعیت مجازی

با توجه به رشد   دستگاه‌های واقعیت مجازی، نمایشگاه 2017 E3  نیز فرصت خوبی بود تا بازی‌سازان بازی‌های مخصوص خود برای این دستگاه‌ها را رونمایی کنند. از جمله بازی‌هایی که در این نمایشگاه برای دستگاه‌های واقعیت مجازی معرفی و مورد توجه قرار گرفتند Doom VFR و Fallout 4 VR بودند. قرار است این دو بازی تجربه جدیدی را با کمک دستگاه‌های واقعیت مجازی در اختیار کاربرانشان بگذارند. تاریخ عرضه بازی Doom VFR مشخص نیست اما این بازی برای دستگاه‌های HTC Vive و پلی‌استیشنVR  عرضه خواهد شد. همچنین بازی Fallout 4 VR در پاییز برای هدست HTC Vive عرضه می‌شود. البته در حال حاضر امکان پیش خرید این بازی با قیمت ۶۰ دلار از طریق فروشگاه استیم  امکان پذیر است./ایران

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط