خطری بزرگ در کمین آژانس های مسافرتی

به گزارش صبحانه،دنیا دیجیتال و فناوری تاثیر خود را بر بازارهای اقتصادی گذاشته و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است.

این نفوذ علاوه بر بازارهای اینترنتی برای خرید و فروش کالا در بازار حوزه خدمات نیز به چشم می خورند و در نهایت رقابت را برای بنگاه های اقتصادی که به صورت فیزیکی فعالیت می کنند، سخت تر می کند.

در بازار دیجیتال سایت‌های متعددی برای بازاریابی و جذب مسافر فعالیت می کنند که برخی از آنها نیز تاکنون توانسته اند موفق ظاهر شوند و فعالیت خود را در کشورهای متعددی گسترش دهند.

سایت هایی که امکاناتی مانند امکان رزرو هتل در سراسر جهان، امکان تغییر تاریخ رزرو هتل و یا لغو آن، درخواست غذا پس از ثبت هتل، امکان به تعویق انداختن تاریخ خروج از هتل، درخواست تخت اضافی و موارد مشابه، گزینه اول انتخابی گردشگران برای سفر شده است.

ویژگی هایی که دوستداران سفر را مجذوب خود کرده تا در راحت ترین شرایط اقدام به انتخاب هتل مقصد خود در 93 هزار مقصد گردشگری در 242 کشور جهان کنند.

محمد کاوه کارشناس گردشگری در خصوص تاثیرات فعالیت این سایت بر صنعت گردشگری ایران گفت: امکانات از این دست باعث معرفی پتانسیل های گردشگری ایران به جهانیان شده که برای تحقق ورود 20 میلیون گردشگر تا افق سال 1404 مثبت ارزیابی می شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری ایران باید از تمام تکنولوژی و پتانسیل های روز دنیا استفاده کند گفت: در صورت استفاده از این امکانات می توان شاهد ورود گردشگر به داخل کشور، تقویت صنعت هتلداری، معرفی جاذبه های گردشگری ایران، اطلاع رسانی به سراسر دنیا و ... می شود.

کاوه در خصوص تاثیر فعالیت این سیستم بر روی آژانس های مسافرتی عنوان کرد: آژانس های مسافرتی باید به دنبال به روز کردن خود باشند تا از روند حرکت جهانی عقب نمانند و بنگاه های ناکارآمد نیز باید در زمینه افزایش بهره وری خود تلاش کنند.

البته فعالیت این دست از سایت ها و یا موارد مشابه باید به گونه ای در کشور صورت گیرد که فعالیت آنها در صنعت هتلداری انحصار ایجاد نکند و یا آژانس های مسافرتی که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کنند محکوم به شکست نشوند.

باید به این نکته توجه داشت که مراکز گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس های پروازی زیادی در سطح کشور فعال هستند که به صورت قاونونی فعالیت کرده و در کنار مالیاتی که به دولت پرداخت می کندد، اشتغالزایی زیادی هم در کنار هم ایجاد کرده اند، که گسترش سایتهای آنلاین خرید و فروش بلیت، رزرو هتل و پرواز و ... اگر با نظارت و برنامه ریزی صحیح صورت نگیرد، قطعا این صنف را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد و به مسیر تعطیلی و حتی تعدیل نیرو در راستای کاهش مشتری سوق خواهد داد./میزان

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط