بازار بزرگ ایران ( ایران مال )

بازار بزرگ ایران موسوم به «ایران مال» به عنوان یکی از پنج مال برتر جهان جزء عظیم‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی است که بین دو کلان‌شهر تهران و کرج واقع شده است. این مجموعه احاطه‌شده در میان ۳ فرودگاه مهرآباد، پیام و امام خمینی (ره)، در شمال غربی تهران بزرگ و حاشیه پارک چیتگر، همجوار دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز و نزدیکی دریاچه خلیج فارس، در منطقه ۲۲ و انتهای اتوبان شهید همت و شهید خرازی در زمینی به مساحت ۳۱۷ هزار مترمربع احداث شده است.

پروانه‌ ساختمانی بازار بزرگ ایران در ۹۳/۱/۳۱ با عنوان تغییر نقشه پنجم و بر اساس آخرین پروانه تغییر نقشه صادر شده در ۹۳/۱۲/۱۹ با مساحت کل ۱.۶۶۹.۵۰۴ مترمربع به نام مالک، شرکت توسعه ساختمانی البرز تات صادر شده که از این میزان تا کنون حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار مترمربع ساخته شده است.

این سازه شکوهمند را می‌توان نتیجه ایده و انگیزه ایرانی، توان فنی- مهندسی ایرانی، تلاش متخصصان و کارگران ایرانی، در دوران اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از بهترین مصالح و مواد اولیه و سازه‌ای برای تمام ایرانیان این نسل و نسل‌های آینده قلمداد نمود که آیین رونمایی از آن در روز جهانی کارگر (۹۷/۰۲/۱۱) که مصادف با میلاد حضرت ولی عصر(عج) بود، با شکوه تمام و با حضور بزرگان عرصه اقتصاد، فرهنگ، تجارت و رسانه برگزار شد.

ایده اولیه احداث این سازه تمدنی از معمار اقتصادی، فعال تجاری و کارآفرین نام آشنای ایران، مهندس علی انصاری است که در سکوت خبری و رسانه‌ای، این کار سترگ را با تمامی دشواری‌ها و تنگناها، در دوران تحریم به فرجامی نیک رسانده است و همچنان اشتیاقی برای مطرح شدن و گفتگو با رسانه‌ها ندارد و معتقد است مهم انجام یک کار است، نه توصیف آن.

«ایران‌مال» یک شرکت سهامی عام و متعلق به بانک آینده است. این شرکت با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تاسیس شده است. بخشی از سهام، واگذار شده و بعد از بهره‌برداری از پروژه، سهام  در بورس عرضه می‌شود و بانک آینده در نهایت از مالکیت پروژه خارج خواهد شد.

بانک آینده به استناد مصوبه یک‌هزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار، از ادغام بانک تات، ‌مؤسسه اعتباری صالحین و ‌مؤسسه اعتباری آتی، در تیرماه سال ۱۳۹۱ایجاد و بر اساس مجوزهای صادره از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ تحت شماره ۴۴۲۳۲۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۹۴۸۷۸، در ۹۲/۰۵/۱۶ به ثبت رسید.

بانک آینده از مجموعه بیش از ۱۷هزار سهامدار، با سرمایه انسانی توانا (حدود ۳۹۰۰نفر) و حدود ۳.۵ میلیون نفر مشتری، در قالب يكی از بزرگترین و موفق‌ترین بانك‌های تجاري خصوصی و با راهبرد حضور مؤثر و كارآمد در حوزه‌هاي خدمات بانكداري: خرد، تجاری، مؤسسه‌اي و خدمات بانكداري اختصاصي در بستر آخرین دستاوردهای فناوري اطلاعات و ارتباطات، با ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور، مشغول فعالیت است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط