گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس

به گزارش صبحانه، یک دلیل برای ساخت خودروی الکتریکی شاید این باشد که توسعه‌ی آن آسان‌تر از خودرویی معمولی است. این امر باعث می‌شود ورود به قلمرو نمونه‌های الکتریکی با سهولت بیشتری صورت گیرد و به عنوان نتیجه کمپانی‌های کوچک و نسبتاً ناشناخته‌ای می‌توانند در این بازی شرکت کنند. اخیراً فارادی فیوچر از خودروی الکتریکی جدید خود با نام FF 91 رونمایی کرده و ادعا می‌کند خودروی یاد شده سریع‌ترین نمونه در جهان است.
 

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



اما خودروهای الکتریکی بی‌شماری وجود دارند که برای ما و شما ناشناس هستند. برای مثال می‌توان از کانسپت الکتریکی/هیبریدی تِک رول نام برد که در نمایشگاه خودروی ژنو سال پیش رونمایی شد. کمپانی می گوید این خودرو دو مدل متفاوت دارد، AT96 که از توربین هوایی‌ای سود می‌برد که با سوخت‌های مایعی چون نفت سفید، بنزین و گازوئیل کار می‌کند. همچنین مدل GT96 نیز وجود دارد که با سوخت‌های گازی کار می‌کند. تِک رول ادعا می‌کند سوپرکار کانسپت شرکت قدرت حدود 1030 اسب بخاری داشته و می‌تواند تا محدوده‌ی 2 هزار کیلومتری حرکت کند. هرچند، ما این مطالب را باور نمی‌کنیم.

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



در این نوشته نگاهی می‌اندازیم به 10 نمونه از گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا. با ما همراه باشید.

10- کانسپت الکتریکی Varsovia

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



این خودرو تولید شرکت Varsovia Motor Company است که مقر آن در ورشو لهستان قرار دارد. خودروی یاد شده سال پیش رونمایی شد. کمپانی تأیید کرده که این خودرو را به تعداد محدود و با عملکردی مشابه شورلت بولت تولید خواهد کرد. Varsovia می‌گوید با یک‌بار شارژ کامل می‌توان مسافت 350 کیلومتری را پیمود. این سدان که از مواد سبک‌وزن ساخته شده در زمان زیر 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. انتظار می‌رود پروتوتایپ فول سایز این خودرو در آینده‌ای نزدیک معرفی و تولید آن پس از سال 2018 شروع شود.

9- Technicar Lavinia

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



خودروساز ایتالیایی Technicar خودروی خود را در سال 2014 معرفی نمود اما از آن زمان تا حالا خبری از آن منتشر نشده است. Technicar که رویای رقابت با سوپرکارها را در سر می‌پروراند گفته Lavinia قدرت 800 اسب بخاری و شتاب 3.5 ثانیه‌ای دارد. مشکل این است که کمپانی تنها رندرهایی از خودرو را منتشر کرده و گفته هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی پروتوتایپ این خودرو قرار دارد.

8- Vanda Electrics Dendrobium

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



کمپانی سنگاپوری Vanda Electrics اخیراً تصاویری از خودروی الکتریکی خود با نام Dendrobium را منتشر کرده است. هنوز چیز زیادی درباره‌ی این خودرو نمی‌دانیم اما تیزرها خودرویی با استایل مشابه سوپرکارها و تمرکز روی آئرودینامیک را نشان می‌دهند. کمپانی می‌گوید توسعه‌ی این خودرو با کمک تیم مهندسی پیشرفته‌ی ویلیامز صورت گرفته و بنابراین می‌توان انتظار داشت تکنولوژی فرمول 1 در این خودرو بکار رفته باشد.

7- Quant Fe

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



کمپانی nanoFlowcell می‌گوید حرف F مخفف Flow و E مخفف تکامل دائمی این کانسپت کاملاً جدید است. چیزی که Quant FE را کاملاً منحصربه‌فرد کرده استفاده از جریان مایع یونی غیرسمی و اشتعال ناپذیری است که بنا به گفته‌ی سازنده هزینه‌ی بالایی ندارد. این مایع همانند یک غشای الکترولیتی در سلول‌های سوختی عمل کرد و مایع در اطراف دو سلول جریان داشته و جریانی الکتریکی تولید می‌کند که نیروبخش پیشرانه است. این خودرو قدرت بیش از 1075 اسبی داشته و محدوده‌ی حرکتی آن نزدیک 800 کیلومتر است.

6- GLM G4

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



اگر اخبار روز دنیای خودرو را دنبال کرده باشید شاید این خودرو برایتان آشنا به نظر برسد. GLM G4 در واقع Rivale است که در اصل برای استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر سازنده‌ای آمریکایی طراحی شده است. حالا شرکت ژاپنی GLM طراحی خودرو برای همخوانی با نمونه‌ای الکتریکی تغییر داده و دو پیشرانه را در اکسل جلو و عقب جای داده است. به عنوان نتیجه، انتظار می‌رود این سوپرکار با یک بار شارژ مسافت 420 کیلومتری را طی کند و زیر 3.6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. در مجموع قدرت خودرو به 536 اسب بخار رسیده و GLM در نظر دارد این خودرو را در ژاپن، هنگ‌کنگ، سنگاپور و حتی در آمریکا عرضه نماید.

5- Toroidion 1MW

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



این بار به فنلاند می‌رویم جایی که خودرویی الکتریکی با قدرت 1341 اسب بخار انتظار ما را می‌کشد؛ اما چیزی که Toroidion 1MW را از دیگران متفاوت می‌سازد تولید قوای محرکه‌ی الکتریکی‌ای است که می‌تواند در مسابقات 24 ساعته ی لمانز مسابقه دهد. این کمپانی باتری‌ای را طراحی کرده که به راحتی در پیت استاپ و حتی در خانه تعویض می‌شود. این هنوز یک خودروی مفهومی است بنابراین انتظار می‌رود پیش از تولید تغییراتی داشته باشد. Toroidion ادعا می‌کند خودرویش سال آینده آماده است.

4- DS Automobiles E-Tense

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



شاخه‌ی لوکس سیتروئن یعنی DS در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 از کانسپت E-Tense رونمایی کرد. این کمپانی در مسابقات فرمول E حضور دارد بنابراین سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای الکتریکی جای تعجب زیادی ندارد؛ اما این خودروی مفهومی محدوده‌ی حرکتی ترکیبی 310 کیلومتری و قدرت 402 اسب بخاری دارد. این خودرو برخلاف بسیاری از مدل‌های الکتریکی موجود در بازار کاملاً شیک و زیباست. شایعاتی مبنی بر حضور DS در بازار آمریکا وجود دارد و اگر E-Tense تولید شود احتمال حضور آن در آمریکا وجود دارد.

3- Dubuc Motors Tomahawk

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



و حالا خودرویی از آمریکا! کمپانی می‌گوید این خودروی الکتریکی "ظاهری آمریکایی” داشته اما تکنولوژی آن جالب‌تر است. خودروی الکتریکی Tomahawk بنا به ادعای کمپانی در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و محدوده‌ی حرکتی 595 کیلومتری دارد. سقف سرعت خودرو 257 کیلومتر در ساعت بوده و از تجهیزات آن می‌توان به سقف پانورامیک، سیستم چهارچرخ محرک و درهای قیچی شکل اشاره کرد. انتظار می‌رود تا پایان سال تولید این خودرو آغاز شود.

2- Rimac Concept One

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس



ریماک این خودرو را سوپرکار آینده می‌نامد و ما هم با این موضوع موافقیم. علاوه بر ظاهر صیقلی و نرم و زیبا، به لطف قدرت 1088 اسب بخاری کانسپت وان شتاب 2.6 ثانیه‌ای دارد. این خودرو از سیستم منحصربه‌فرد گشتاور برداری تمام چرخ‌ها سود می‌برد. کانسپت وان دارای فریم فضایی تشکیل شده از آلومینیوم و فیبر کربن است.

1- NextEV NIO EP9

گمنام‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا +عکس


این سوپرکار زیبا اولین بار در ویدئویی اینترنتی در هنگام حرکت در نوربرگ رینگ دیده شد. اندکی بعد کمپانی چینی اعلام کرد که با زمان 7:05.120 رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی پیست را بر جای گذاشته است. این خودرو که در مراسمی خاص در لندن رونمایی شد قدرت 1341 اسب بخاری داشته و صفر تا 100 را در 2.7 ثانیه پر می‌کند. سقف سرعت خودرو 314 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. محدوده‌ی حرکتی 426 کیلومتری،NIO EP9 را به یکی از جذاب‌ترین خودروی الکتریکی تولید شده بدل کرده است.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط