گران‌ ترین خودروهای دنده دستی جهان +عکس

به گزارش صبحانه، لامبورگینی؟ خیر. فراری؟ نه. پاگانی؟ کوینیگزگ؟ به هیچ عنوان. پورشه؟ البته، اما فقط در یک نسخه‌ی ویژه‌ی گران‌قیمت و پرقدرت با برچسب‌های استیو مک کوین.

در هر صورت، سوپرخودروها با جعبه‌دنده‌های نیمه اتوماتیک، دوکلاچه و اتوماتیک بسیار دقیق با قابلیت کنترل کامپیوتری تعویض دنده‌ها، سریع‌تر هستند. هیچ اهرم تعویض دنده‌ی زشت و کندی قرار نیست عرق‌هایی که کریستین فان کوینیگزگ برای ساختن اعجوبه‌ی ۱۵۰۰ اسب بخاری خود، رگرا - که قادر است قبل از اینکه به پایان این پاراگراف برسید به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد - را هدر دهد.

اما نمی‌توانید به‌راحتی بگویید چه چیز را ترجیح می‌دهید. معمولا در ابتدا در برابر قبول آن مقاومت می‌کنید. اما زمانی که جاده‌ای بی‌انتها در  روبروی شما قرار بگیرد و لذت کار کردن با تنها دو پدال را تجربه کنید، آنگاه خواهید گفت: «آره. من اینو می‌خوام!» این جمله را احتمالا در یک مزدا میاتا خواهید گفت. اما آیا هنوز می‌توانید این جمله را در حال لذت بردن از غرش یک موتور ۱۲ سیلندر پرسروصدا بگویید؟

بله، زمانی بود که یک سوپرخودرو، یعنی تقریبا همه‌ی سوپرخودروها با یک جعبه‌دنده‌ی دستی اصیل به بازار می‌آمدند. اما هنوز هم می‌توان با یک لامبورگینی مورسیه لگو LP-640 و یک فراری ۵۹۹ مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی رانندگی کرد. لامبورگینی و فراری در گذشته اهرم‌های تعویض دنده‌ی پلکانی را به زیباترین شکل توسعه داده بودند. هرچند فراری ۵۹۹، ماشین یک میلیون دلاری بعدی، نسخه‌ای دنده‌دستی خواهد داشت؛ اما آخرین سوپرخودروی فراری با دنده‌ی دستی، یعنی مدل کالیفرنیا نیز در دسترس است. آیا جهان در حال از دست دادن سوپرخودروهای دنده‌دستی دوست‌داشتنی است؟ ما همه حسرت گذشته را می‌خوریم و از دور شدن از آن روزها شکایت می‌کنیم، این تنها وظیفه‌ی طبیعی ما در مواجهه با گذر زمان است. گذشته، گذشته است؛ اما بیایید ببینیم کدام خودروها هنوز هم بیشترین لذت رانندگی را با یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته به ما می‌دهند.

 

گران‌ ترین خودروهای دنده دستی جهان +عکس


 قیمت بی ام و M6 کانورتیبل از ۱۱۹،۷۰۰ دلار شروع می‌شود؛ اما خوشبختانه جعبه‌دنده‌ی دستی یکی از گزینه‌های مدلِ با قیمت پایه‌ی این خودرو است. اگر یک مدل با رنگ آبی تانزانیت متالیک به همراه چرم دست‌دوز سفید و تریمی ساخته‌شده از مرغوب‌ترین چوب‌های طبیعی را انتخاب کنید، قیمت این خودرو تا ۱۵۱،۶۴۵ دلار افزایش خواهد یافت.
 

گران‌ ترین خودروهای دنده دستی جهان +عکس


 حال که صحبت از بی ام و شد، بد نیست اشاره‌ای به مورگان آئرو ۸ داشته باشیم که از موتور ۴.۸ لیتری هشت سیلندر بی ام و به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی آن بهره می‌برد. قیمت این خودرو از ۹۳ هزار دلار شروع می‌شود که به اعتقاد بسیاری، برای چنین خودرویی قیمت ارزانی است. متأسفانه تولید مدل‌های سوپراسپرت و آئرومکس متوقف شده است؛ اما خوشبختانه تکنسین‌های ماهر مورگان آماده‌اند هر نوع آئرو ۸ را که شما بخواهید، با هر قیمتی به شما ارائه دهند.
 

گران‌ ترین خودروهای دنده دستی جهان +عکس


 دوج هنوز هم می‌تواند یک وایپر ACR برای شما بسازد. این خودرو با قیمت ۱۲۰،۸۹۵ دلار (به اضافه‌ی هزینه‌ی حمل سرسام‌آور ۲۴۹۵ دلاری!) یکی از بهترین انتخاب‌های قرن است. این خودرو تنها با یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی ارائه می‌شود. با انتخاب بسته‌ی گزینه‌های انتخابی Extreme شامل روکش خودرو و رینگ‌های Brass Monkey قیمت خودرو به اندازه‌ی قیمت یک تویوتا کمری شش سیلندر SE افزایش می‌یابد.
 

گران‌ ترین خودروهای دنده دستی جهان +عکس


 همه‌ی خودروهای پورشه 911R پیش‌فروش شده‌اند. اما سؤال اینجا است که اگر کل تولید این نسخه‌ی محدود از پورشه ۹۱۱ رزرو شده‌ باشد، آیا باز هم باید آن‌ را در این لیست جای داد؟ در هر صورت، اگر شما یکی از رزروکنندگان خوش‌شانس این خودرو باشید، تا زمان تحویل مبلغ ۱۸۴،۹۰۰ دلار باید بپردازید. البته با گزینه‌های انتخابی از جمله کلید رنگ‌شده با کیف چرمی، یک کامپیوتر سفری ۶۵۰ دلاری و کف‌پوش فیبر کربنی، این قیمت تا ۲۱۸،۴۷۰ دلار قابل افزایش است.
 

گران‌ ترین خودروهای دنده دستی جهان +عکس


 مدیرعامل استون مارتین، اندی پالمر، اخیرا اعلام کرده است که استون مارتین می‌خواهد آخرین تولیدکننده‌ای در جهان باشد که خودروهای اسپرت با جعبه‌دنده‌ی دستی تولید می‌کند. حس خوبی است که ببینید دوستانی در بین تصمیم‌گیران صنعت خودرو دارید، به‌خصوص آن‌هایی که با شما موافق هستند. فقط ۱۰۰ عدد از خودروهای مدل Vantage S دوازده سیلندر با جعبه‌دنده‌ی دستی هفت‌سرعته‌ به بازار آمریکا خواهد آمد. رانندگی با این خودرو نهایت تجربه‌ی لذت‌بخش آنالوگ در دنیای دیجیتال امروزی خواهد بود؛ مراقب قلبتان باشید! اگر قیمت مدل ۲۰۱۷ افزایش پیدا نکند و در همان قیمت ۱۸۷،۸۲۰ دلار مدل امسال باقی بماند، از پورشه گران‌تر خواهد بود و در رده‌ی اول این لیست جای می‌گیرد. ضمن اینکه، این تنها خودروی ۱۲ سیلندری است که با یک جعبه‌دنده‌ی دستی ارائه می‌شود.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط